Строителството на малка жп гара е част от проекта за разширението на метрото от бул. “Цариградско шосе” до летището. Тя ще е в Дружба 1, по бул. “Искърско шосе”, където ще има и метростанция. Идеята е пътниците от влаковете Пловдив - София да имат възможност да сменят надземните с подземни влакчета и да се придвижат или към центъра, или към летището, научи “24 часа”.
По трасето, дълго 5 км, ще има 4 станции - на бул. “ Проф. Цветан Лазаров”, бул. “Искърско шосе”, при научно-производствена зона “Искър”, където кметството планира да изгради модерен технологичен парк, и на 10 м от терминал 2 на летището. Първите две ще са подземни, а другите - надземни, обясни шефът на метрополитена Стоян Братоев.
След като преди дни стана ясно, че изграждането на участъка ще се финансира с пари от оперативна програма “Транспорт”, според Братоев строителството може да стартира до средата на 2012 г. До средата на 2014 г. пък софиянци ще пътуват с метро до летището. За строителството на участъка ще бъдат отпуснати 110 млн. евро, които ще бъдат пренасочени от други проекти.
“Вероятно до края на седмицата ще обявим обществената поръчка за избор на изпълнител. Трасето е разделено на три участъка според методите на строителство - нов австрийски метод, тунелен и естакада. Толкова ще са и изпълнителите", допълни Братоев.
С разширението броят на пътниците, които метрото ще превозва на ден, ще нарасне с 68 000 души. Така с новия участък и пускането на втория лъч през лятото на 2012 г. в средата на 2014 г. с метрото ще се возят над 470 000 души.
От “Метрополитен” ЕАД са готови и с проектите за разширение на трасето на подземните влакчета до Бизнес парка в Младост. Очаква се участъкът да бъде финансиран в следващия планов период на оперативните програми, който започва през 2014 г.