В патента е описан метод, при който се преминава от традиционното управление до автономен режим, включено е и описание как колата разбира дали да поеме самоуправлението си, къде се намира и в коя посока да кара.
Според Google тази технология може да се използва за провеждането на туристически обиколки и за откарването на повредени модели до сервизите. Документите за патента са подадени още през май, но са се пазели в пълна тайна до тази седмица.
Технологията предвижда използването на два комплекта сензори. Първият идентифицира, когато колата спира - т. нар. "полос за спиране". Това активира втория комплект, който получава информация къде точно се намира автомобилът и къде трябва да отиде.
Полосът за спиране може да бъде просто отметка по асфалта, знак на стената, линии или стрелки, които да показват къде е необходимо да бъде паркирана колата.
Веднъж застанал автомобилът на съответното място, се активира GPS приемникът, който определя местоположението. Той се комбинира със сензор, който сканира околната местност за допълнителна прецизност.