Вали ли сняг, да спират тировете

МАЛКИЯТ ИВАНЧО По идeя на Петранка Вълчева

Следващият обилен снеговалеж май ще ни завари с незатихнали дискусии и обяснения кой е най-виновен за блокадите на стотици автомобили и хора по пътищата на България от последните дни.

И докато институциите си прехвърлят снежната топка, е добре да видим какво може да се поправи, за да не се стига до бедствени ситуации като тази от последния уикенд.

На първо място е важно да се разбере, че тировете направиха голяма беля. Това го усетиха най-много шофьорите по магистрала “Хемус” и по пътя за Гърция. Точно там огромните тежки камиони буквално заставаха напречно на пътя и не само пречеха на почистването, но се налагаше да се праща специална техника, за да ги изтеглят встрани.

А всичко това беше напразно изразходван ресурс и на време, и на машини, и на пари. Да не говорим за неприятностите и нервите на хората, които бяха приклещени в снежния капан по главните пътища.

Щом тировете не се съобразяват със ситуацията и няма сила, която да ги застави да го правят, тогава още на влизане в България водачите им трябва да бъдат предупреждавани: започне ли да вали сняг, ще бъдат спирани от движение. Докато се почистят пътищата. Явно това е единственото правилно решение, за да не се стига до драматични ситуации като тези през изминалите дни.

От това впрочем може да има полза и за БДЖ. Ако някой много бърза да изпрати стоките си, да ги качва на жп вагони.

Пазарувай в MediaMall.bg - книги, музика, филми и абонаменти

Коментари 14

Сортирай по:

-1
Тировете,та тировете.Какво са ви виновни хората бе???Вали сняг спираме тировете,горещо е спираме ги...Не стига че навлата са толкова ниски карат за без пари,ами все ги упрекваме.На кой пречат на мутрите да карат с 180км ли?Ами има и такива мъртъвци дето карат с 40 по главни пътища,защо не ги спирате че задръстват движението,ами арестувай и тези дето не могат да карат и причиняват катастрофи,като например превишаване на скоростта,изпреварване и т.н.Сега пък и събота и неделя щели да ги спират пуууу таз държава огромна дето за 5 часа можеш да я преминеш ще висим два дни на 30 км от градовете си и ше ядем заплатите си.Хората в другите държави имат забрани,но вземат по 3000 Евро най малко боли го гъзъ французинът или германецът ше два дена спал в камиона.Така че замислете се не сравнявайте другите държави с БГ.,защото бягаме срещу тях и не можем да ги стигнем.Като спирате тировете,знайте че някой във вкъщи ги чака да се приберат живи и здрави и с парички.

-1
Аз минах преди тировете да блокират движението и почистващите фирми се справяха добре ,много често пътувам маршрута два и ли три пъти седмично, просто всяка зима тировете причиняват тези безобразия ,не може тези 4 камиона по три пъти да ги вадят от преспите ,след като не са се подчинили на полицейските разпореждания шофиорите е трябвало да бъдат арестувани,а не оставяни да правят безобразия по пътищата .Законът е такъв ,че за неспазване на полицеиско разпореждане се полага задържане от органите за 24 часа.Така нямаше половин България да виси 23 часа по пътя заради малоумието на няколко шофъора .ТИРОВЕТЕ ПРИ ОБИЛНИ СНЕГОВАЛЕЖИ ТРЯБВА ДА СЕ СПИРАТ . Всеки шофъор с малко опит знае ,колко лесно при малко сняг и накло се усукват ,те на дъжд го правят та на сняг ли .това си е ремарке ,което лесно поема в неправилната посока .

0
Добре разбрахме че тук са се събрали само тираджии дето знаят че няма зимни гуми за камиони,ама не разбрахме защо и през зимата трябва да карат със същите сликове дето пердашат и лятото,поне ги сменяйте на време и като кажат на водача да отбие в аварийната лента докато минат снегорините той да чака там а не да запушва три пъти магистралата понеже гони график !

0
Тировете са виновни за всичко, като почнете от глобалното затопляне и стигнете до ядрената авария в Япония и защо-защото тировете карат с летни гуми зимно време.Писна ми отхора с микрофони които са виждали камиони само на плакат или на снимка в интернет.На който журналист ми покаже от къде да купя зимни гуми на камиона ще му подаря камион.Най лесно е да си измиеш ръцете с някой който е на пътя.А иначе пътните служби са "света вода ненапита"

0
3. ок, видяхте и чухте, че в Европа се спират камиони при определени обстоятелства и също,както жабата решила,че и тя иска да е подкована, решихте и вие да се направите на европейсци,но те - европейците са се погрижили да създадат места с условия за престой на водачите на камионите,а не ги спират по храстите карй пътя, както се процедира у нас и при измислените летни забрани за движение, защото тези водачи не са кучета,а нормални хора като всички вас и,ако не са те не знам какво ще си пазарувате от магазините и с какво ще си зареждате бентли-та,за да обикаляте по пътищата не е лошо преди да внесете предложение за някакво ограничение да помислите създалили сте необходимите условия за неговото спазване

0
е,то бива наглост, бива,но да си прост и нагъл, освен,че е смешно е и по-добре да си мълчиш,защото околните ще се смеят от сърце на глупостта ти 1. зимни и летни гуми за камиони никога и никъде не е имало и няма да има - който твърди обратното, нека представи някакво безспорно доказателство, което да е различно т разкази п оспомени на очевидци 2. т.нар. "тирове" са товарни автомобили, които нямаше да закъсват,ако "умниците" от пътнопочистващите фирми, вместо да се правят на тарикати, си бяха свършили работата,а не сега да плащат на неграмотни и невежи журналисти да им пишат щуротиите и да предизвикват само смях в залата

0
Хей Пат, те и в Киргистан и Сибир си карат бусовете на бензин. Да вземе и ние така а? В Скандинавия има, ама са с едни шипчета, дето тук за две седмици ще разбият всичките ни пътища. В ЕС, в континенталната част не се кара с такива. Така че материала е супер глупав. БДЖ щяло да поеме и да удари кьоравото - а БДЖ има ли вагони, разписание, рампи? Или пак говорим за светлото бъдеще. А и от гарата до склада, с какво ще се вози пак? И кой ще поеме допълнителните разходи? Нека не реагираме първосигнално. Един ТИР може да причини същите бели като един автобус...да спрем и междуградските автобуси - БДЖ ще поеме трафика. :)

0
А да е минавало през ум (едва ли), че с подобна тъпа политика, много скоро може България да бъде заобикаляна през Гърция? Абе що за тъпунгери по вертикала и хоризонтала ни управляват? Вместо да накарат, свързаните с тях чрез ЗОП фирми, да си вършат работата, те ще спират движение на камиони, които гонят график на придвижване. Само да им припомня, че някога (преди 1989 г.) Американските служби надушиха СО МАТ, че пренася оръжие, верятно и други стоки като цигари и наркотици и го удариха яко икономически. Инвестираха в нови и хубави турски тирове и българската фирма фалира. Та така и сега ще стане. Никой няма да търпи местни феодали, които са се взели насериозно да диктуват някакви идиотски правила.

0
??? Няма зимни гуми за тиров е ли??? Това да не би да го казва шофьор на тир??? Яснооо, хайде този неграмотник да се позаинтересува малко, а? В скандинавските страни с какви гуми карат, тъпо и неграмотно парче? Виждал ли си? Аз да!

0
Туй журналята стават все по-тъпи и неграмотни парчета. Първо - зимни гуми за тирове НЯМА. Освен това 90% от дистрибуцията се извършва от камиони. Като спрат тировете когато вали сняг..а се предполага, че в България зимата вали, и като спрат за два три дни, същия глупав журналист откъде ще си купи количка или цигарки?..рано или късно в магазина и близкия склад ще свършат. Така че журналисти - запретнете ръкави и направете разследване, защо не се чисти, защо няма достатъчна техника, вместо да пишете тъпотии.

0
Истината е следната - Фирмите които трябва да почистват нетръгват на време да почистват пътищата а чакат снегът да натрупа половин метър.Толково ли е трудно техниката да се разпредели и да обикаля денонощно и ако обикаля без да спират няма да е така. Но тези фирми имат малко техника и недостигат машините.Затова трябва да има някакъв праг в питежаването на такава техника като количество.Иоправдания от типа няма гориво , прост невървят.

0
Щом Б.Борисов е казал, че има зимни гуми значи има, точка.

0
до абе: Много точно казано. Наистина безмислици се пишат. Когато прочетох предната статия на тази тема, останах учуден, че имало зимни/летни гуми за камиони. От 14 години съм шофьор, но за такива 'обувки' за пръв път чувам. Проблемът със състоянието на пътищата в зимни условия може да се реши, когато всеки си върши работата. Относно тировете, разпределението на тежестта между предни и задни оси би трябвало да бъде равномерно, като се прибави още една ос на влекача и се отнеме такава на ремаркето. Просто тежестта отзад е много повече, отколкото на дърпащата ос - затова закъсват предимно. Да вземат пример от камионите в САЩ, които путуват в много по-тежки метеорологични условия условия от тези в Европа.

0
Абе,вие от редакцията луди ли сте?!Защо повтаряте безсмислените оправдания на некадърните управляващи?!Че ако един 20-тоненн ТИР е поднесъл по заснежения и заледен път представяте ли си колко коли щяха да се забият в мантинелите или да са по пропастите!ТИР-овете нямат никаква вина-къде бяха органите на КАТ да спрат движението по участъци,докато почистващите фирми се справят!Ама,12 часа след началото на снега нито КАТ нито фирмите си бяха по местата.За фирмите е разбираемо- да не се охарчват чакат снегът да спре за да почват до чистят!Ама МВР е с няй-големия бюджет в Европа-да си го заслужат,служителите им да си заслужат заплатите,ранното пенсиониране и високите пенсии.И не ви ли писна министри да ви лъжат и да говорят глупости за "зимни" гуми за тирове.Няма такива,има с шипове,но от магистралите няма да остане нищо.Използуват се само в Скандинавия.Така,че не повтаряйте безмозъчните лъжи на тъпунгерите дето ни управляват!

Добави коментар

Добави коментар

Реклама на Lafka в “Капитал” разсърди “Протестна мрежа”

В последния брой на в. “Капитал” се появи реклама на сокове във веригата Lafka, което предизвика бурна реакция в социалните мрежи. “Тъжен ден за българската демокрация - написа във фейсбук страницата

Кражбата на тефтерчета е BG национален спорт

Двама софийски крадци станаха истински звезди в престъпния свят тази седмица. Полицията в цялата страна е по петите им, а последният им удар се коментира от сутрин до вечер в цялата държава - от

Проф. Филип Куманов: Мъжът не мисли с онази работа, но му е слаб ангелът

- Проф. Куманов, правдиви ли са родните вицове, в които мъжът е много надарен, за разлика от немци, французи и пр.? - То е като рибарите - всеки се надпреварва да показва колко големи са шараните му.

Ето цялото изказване на Борисов пред Народното събрание

ПРОГРАМНА ДЕКЛАРАЦИЯ НА ПРОЕВРОПЕЙСКО РЕФОРМАТОРСКО ПРАВИТЕЛСТВО ЗА СТАБИЛНА БЪЛГАРИЯ След почти двегодишен период на политическа нестабилност, днес България е изправена пред поредица

Наглият стрес тест Лукарски

Като чета обяснението на Лукарски във фейсбук, че като юрист имал самочувствието, опита и знанията за икономически министър, се сещам веднага за книгата на Уди Алън "Ако импресионистите бяха

Държавата с 0% активност срещу корупцията

Слави Ангелов Tия дни между 3-4 смени на позицията на реформаторите за формулата на новото правителство се разбра, че половината от бензина у нас всъщност не е бензин.

Пълното изказване на Плевнелиев след срещата с политическите партии

Добър ден и добре дошли. Свиках днешните разговори с идеята да поставим началото на 43-то Народно събрание в дух на диалог, на зачитане на различните мнения,

  • Протоколът "ебола"

    Еболата съвсем не е шега работа и макар случаят с мъжа, завърнал се от Сиера Леоне, да не се оказа най-лошиятсценарий, изводите трябва да бъдат направени. Възниква например въпросът за начина, по който пациентът първо е приет в една болница и достига до 33-ма контактни,преди да бъде прехвърлен в специализирания изолатор във
  • Жълтите стотинки залязват, да живее двулевката

    ДВУЛЕВКАТА ще става монета. Защо? Да видим логиката за тази промяна. Купюрът от 2 лева днес носи много по-голяма част от ежедневното обращение, отколкото през 1997 година, когато е планирана тази емисия на лева. Тогава направихме борда, вързахме лева към германската марка и ползваме тази структура. (Всъщност ние сме изкопирали купюрния строеж на