„По лот 2 и лот 3 на автомагистрала „Тракия" едновременно, до възела на пътя Сливен - Ямбол, ще може да се пътува от средата на юли. Очакваме в края на юли да се пътува до Петолъчката без проблеми по автомагистрала „Тракия". Това заяви председателят на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура" (АПИ) инж. Лазар Лазаров. Той провери строително-ремонтните работи по лот 3 и 4 на магистрала.
Продължават пробите на материалите, използвани при строителството на лот 3 на магистрала „Тракия", обясни инж. Лазаров. Заради некачествено изпълнение там се извършва подмяна на 15 километра асфалт.
На въпрос дали вече са спазени пропорциите в рецептата за асфалт, тъй като по-рано имаше проблеми, инж. Лазаров каза: „Да, вече пропорциите са спазени и то след последния екшън, който премина тук. Битумът, който постъпва в базите за производство на асфалта и смес за износващия пласт, отговаря на техническата спецификация".
Всеки ден от лабораторията на АПИ проверяват битума, каза инж. Лазаров. Към момента все още не е възстановен нито един километър. Фрезоването е много бавен процес, допълни той, като провери работата на машината, която фрезова настилката. "В момента са на около 9 - 10 км от общата дължина, остават им още пет километра и то - не по цялата ширина. Работят с няколко фрези, но става много бавно. Може би заради това ще има известно забавяне. Компромис с качеството няма да правим", каза Лазаров.
Досега забавянето на срока за пускане на лот 3 е с около 15 дни. Прави се всичко възможно забавянето да бъде наваксано, каза инж. Лазаров и допълни, че и времето също трябва да бъде подходящо, за да стане това.
До вчера валеше дъжд, изляха се пороища. Изрично е забранено, когато има валежи, да се поставя асфалт, аргументира се той.
Не може да се каже колко са загубите за фирмата, която трябваше да преасфалтира 15 км от лот 3 на автомагистрала „Тракия" в участъка от Нова Загора до Ямбол, това са си техни разчети, заяви инж. Лазар Лазаров. Наложи се да се сменя сместа, защото битумът не отговаряше на показателите за температура, омекване и еластичност. Това значи, че по пътя ще започнат да се получават коловози, а тази рецепта беше приготвена с цел да няма коловози по асфалта. Точно тези показатели не излизаха и това беше грешка на рецептата, каза още Лазаров. Това е проблем на изпълнителя. Ние контролираме крайния продукт - той не отговаряше на техническата спецификация и положеният асфалт трябваше да бъде отстранен.
Лот 4 на автомагистрала „Тракия" по договор трябва да бъде пуснат в началото на следващата година. Тук имаше проблеми с взривовете като в една част от трасето бяха изтеглени хора и машини и не се работеше. Имаше инцидент с газопровода, отделно и лошото време. Отводнителните дейности по Лот 4 са започнали, каза Лазаров.
"Скъсаният газопровод е грешка на човека, който е работил с булдозера. За съжаление, той не се съобразил с мерките, които са били точно до него, и е навлизал в регион, където има обозначение, че отдолу има газопровод. Той е навлизал с около половин метър", посочи председателят АПИ.