Сергей Станишев не знае как се строят магистрали, защото по негово време „строяха" Батко и Братко. И именно заради техните „строежи", ни бяха спрени всички фондове. Това заяви премиерът Бойко Борисов пред агенция „Фокус".
Изказването му бе в отговор на твърденията на лидера на БСП, че Борисов е довършил автомагистрала „Люлин", която е започната от Тройната коалиция, но я е оскъпил със 120 милиона лева. Червените обвиниха още управляващите, че строят „Тракия" с некачествен асфалт.
„Станишев се опитва да превърне мечтите си в блянове и приема, че петте километра, построени в равната част на Пернишкото поле, и открити от него, се броят за построяване на магистрала", каза министър-председателят.
„Мислех, че един председател на голяма партия би отчел, че нито един от булевардите, които съм построил през последните десет години, не е поддал. И за първи път в историята на България готова магистрала се разрушава за недобро качество на изпълнението. Съветвам Станишев да вземе лаборатория и журналисти и да отиде на строящите се магистрали, където поиска, да вземе проби откъдето поиска, а след това да се върне на построените от него пет километра и от тях да вземе проба... Резултатът ще бъде много интересен. Защото ние още не можем да издадем акт 16 на магистралата при Перник - Диканите, защото не са платени отчуждителните процедури. Колкото до това, че лично съм присъствал на пренасянето на блатните кокичета, това говори за доверието между правителството и еколозите", заяви премиерът Бойко Борисов.
„Днес ние осъществихме още една мечта на Станишев, след като Европейската централна банка заяви, че България покрива всички стандарти и условия за членство в еврозоната. Според банката само три държави отговарят на тези условия - Швеция, Финландия и България. Посвещавам този пореден успех на Станишев, за да не плашат хората с мрачни прогнози", добави министър-председателят.
„Сергей Станишев, като човек, заменил най-апетитните места и гори край морето, е последният, който има право да коментира законите за горите и да заявява, че битката за гората още не е приключила. Вече съм казал своето мнение, и с еколозите сме се разбрали, че Законът за горите няма да тръгне, докато няма пълен консенсус от всички страни", каза премиерът Борисов.
Лиляна Павлова: Не ми се струва много по мъжки мъжете да си мерят километрите
В типичния си стил започваме с обвинения. Не ми се струва много по мъжки мъжете да си мерят километрите. Това каза пред журналисти в парламента министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова във връзка с брифинга на Сергей Станишев и Димчо Михалевски от БСП.
Вероятно това изказване на двамата се дължи на началото на неформалната предизборна кампания, която започва от страна на БСП. Очевидно една година преди изборите това е основният фокус на действията и на кампанията, обясни Павлова.
„Като жена, която за първи път управлява този сектор, бих казала, че ако оставим мъжете да си мерят километрите, аз като жена имах мъжеството да покажа как се управляват пътища, как се контролира реализацията на пътни проекти. Най-важното е да направим така, че да покажем, че знаем какво инвестираме, знаем как инвестираме европейските и държавните пари, тъй като това са парите на всички нас, българските данъкоплатци. Не трябва да се страхуваме да контролираме и не трябва да се страхуваме, ако има някакви проблеми, някакви несъответствия, те да бъдат показани прозрачно", добави министър Павлова.
Винаги се проверява и контролира и там, където има проблем, той бива коригиран - каза тя за строителството. „Не случайно една готова магистрала, от която можехме да пуснем един много голям участък, още на 1 юли без проблем, само защото видяхме несъответствие в качеството, с риск да не я пуснем навреме предпочетохме 10 км нов асфалт да бъдат махнати. Това мъжество не са го правели досега и е важно да бъде отчетено", подчерта Лиляна Павлова.