Конкурс за компания, която да разпространява винетките от началото на следващата година до февруари 2017 г., обяви пътната агенция. Прогнозната стойност на обществената поръчка е 48 млн. лв., а водещият критерий за избор на изпълнител - най-ниската цена.
Договорът със сегашния дистрибутор - консорциум "Разпространение на винетни стикери", в който са СИБАНК и "ВИП секюрити", изтича на 28 февруари 2013 г. При подписването му бе обявено, че държавата ще икономиса 40 млн. лв. Комисионата за консорциума е от 4,75% и била два пъти и половина по-ниска от даваната преди 2010 г. За 3 г. той щял да спечели около 22 млн. лв.
За разлика от предишния конкурс сега летвата за участниците е вдигната много - заложени са високи изисквания към техническите и финансовите им възможности.
В процедурата през 2009 г. от кандидатите се изискваше да имат поне 6 млн. лв. оборот за последните 3 г. Сега той трябва да е над 20 млн. без ДДС.
Преди 3 г. участниците трябваше да представят ІІІдекларация, че ще осигурят и поддържат поне по един пункт във всеки областен град, който работи денонощно. Сега изискването е да са поне 10.
За да могат изобщо да участват в процедурата, кандидатите трябва да предложат най-малко 1000 места за разпространение на стикерите. Ако не го направят, ще бъдат отстранени.
Сред останалите изисквания са за последните 3 г. фирмите да са изпълнили поне един договор, сходен с предмета на поръчката, да имат материална база, транспортни средства (минимум 5 на всеки 100 пункта), да притежават система за охрана и GPS мониторинг на автомобилите, с които ще извършват превозите. Изпълнителят ще трябва да осигури софтуер за отчитане на продажбите на стикери от всеки пункт, както и автоматизирана система за проследяване на наличностите.