Разследване на Би Би Си сочи, че компании влагат огромни суми пари в реклами с цел да натрупат по-голям брой "харесвания" от членове на "Фейсбук", които нямат реален интерес към продуктите им.
Експерт по сигурността съобщи, че някои от профилите изглеждат като "фалшификати" и са управлявани от компютърни програми, за да разпространяват спам.
"Харесванията" са високо ценени от маркетинговите отдели на водещи компании.
Щом потребителят кликне линк на някоя компания, тя може да публикува информация на неговата страница, да изпраща съобщения и да информира неговите приятели за връзката.
По-рано тази година "Фейсбук" разкри, че 5-6% от нейните 901 милиона потребителя са фалшиви.
Според експерти клиентите трябва да са бдителни за измамни профили с лъжлив брой почитатели.