Владимир Владимиров: Не водим БДЖ към фалит, а го спасяване

Владимир Владимиров

Цифрите и фактите показват, че твърденията за умишлено водене на БДЖ към фалит са политическа импровизация и търсят извличане на политически дивиденти по един доста непочтен начин. Това каза пред агенция „Фокус" председателят на Борда на директорите на „Холдинг БДЖ" Владимир Владимиров.

Владимиров подчерта, че обвиненията към ръководството на БДЖ идват от двама бивши транспортни министри - Петър Мутафчиев и Николай Василев, както и от синдикалиста Петър Бунев и от екс директора на железниците Симеон Ананиев.

Според Владимиров цифрите ясно показват как се управлява БДЖ сега. „Загубата на БДЖ през 2009 г. е 70 млн. лв., през 2010 г. е 46 млн. лв., през 2011 г. е 40 млн. лв. За първите шест месеца на 2012 г. загубата на БДЖ е само 9 млн. лв., при положение, че за същия период в предходната година е 22 млн. лв. Задлъжнялостта на БДЖ за 2009 г. беше 825 млн. лв., за 2012 г. е 740 млн. лв. Показателят за производителност на едно лице от БДЖ се е повишил с 29% за периода от 2009 г. досега. Показателят за производителност на един локомотив се е повишил с 15%. Показателят за производителност на един вагон се е повишил с 10%. Освен това, рентабилността на влаковете само за последните 6 месеца се е повишила с 6%.

Всичките тези цифри показват точно обратната тенденция - не към фалит, а към спасяване на дружеството. Всички тези постижения и реформи, които сме направили в БДЖ са без един допълнителен лев от държавата и без нито един лев заем", заяви Владимиров.

Причина за големите проблеми на железниците е фактът, че от 2005 г. до 2009 г. задлъжнялостта на дружеството се е увеличила от 417 млн. лв. на 825 млн. лв, смята Владимир Владимиров.

„Това се допълва от факта, че за периода от 2005 г. до 2009 г. „БДЖ - Пътнически превози" е недокомпенсирано с 200 млн. лв., които държавата е трябвало да даде на дружеството, но по неизвестни причини не ги е предоставила. Увеличаването на задлъжнялостта с 629 млн. лв. за периода 2002 - 2009 г. е гарнирана с огромна перманентна оперативна загуба. Виждате каква политика се е провеждала за период от 8 години и в каква посока води тя", каза още Владимиров.

Пазарувай в MediaMall.bg - книги, музика, филми и абонаменти

Коментари 2

Сортирай по:

-1
баке не знам как спасявате бдж ама я загробвате.по добре си ходете че сте много некъдърни.ама пусто нали сте обещали да фалирате железниците , па не си и тръгвате.е как да си тръгнете като чакате комисионни.а дано ама надали,че работещите в железниците ще ви изядат с парцалите.

1
Как може държавна железница да фалира?Явно наистина за нищо не ставаме!

Добави коментар

Добави коментар

Междуведомствена група ще пише заповедтта за спиране на тировете

еждуведомствена работна група ще изготви заповедта за движението на тировете над 12 тона по основните направления от републиканската пътна мрежа в почивните и празничните дни. Това съобщиха вчера

Цените на имотите- леко нагоре с 3-5%

Ниските лихви по депозитите, тенденцията банките да се освобождават от заложените при тях имоти, спадът от последните 3 години в новото строителство и отчасти руската криза ще вдигнат леко цените

Узаконяват продажбата на мляко в шише на клиента

Облекчават се условията за производителите, които продават храни директно на потребителите. Това пише в мотиви на земеделското министерство за промяна на наредбата за т.нар. преки до

Изплащат 1.4 млрд. лева на земеделците

Повече от 1.4 млрд. лева ще отидат при земеделските производители по линия на директните плащания. Това обяви пред Дарик заместник-министърът на земеделието и храните Васил Грудев.

Дянков: Английският на Орешарски въвел еврото "скоро"

През есента на 2009 г. посетих държавите от еврозоната, за да убеждавам колегите си там, че България е готова да приеме еврото, пише Симеон Дянков в новата си книга "Кризата в Европа. Поглед отвътре".

Министър Танева: Трябва дългосрочна стратегия за бг плодове и зеленчуци

Производството на български плодове и зеленчуци в следващите години ще се увеличава, но това трябва да бъде дългосрочна стратегия и държавна политика,

The Financial Times: Алибаба иска да увеличи клиентите си до 2 млрд. души

Китайската компания за онлайн търговия на дребно „Алибаба” възнамерява да увеличи броя на клиентите си до 2 млрд. души. Това съобщи на икономическия форум в Давос президентът на компанията Джек Ма,