Владимир Владимиров: Не водим БДЖ към фалит, а го спасяване

Владимир Владимиров

Цифрите и фактите показват, че твърденията за умишлено водене на БДЖ към фалит са политическа импровизация и търсят извличане на политически дивиденти по един доста непочтен начин. Това каза пред агенция „Фокус" председателят на Борда на директорите на „Холдинг БДЖ" Владимир Владимиров.

Владимиров подчерта, че обвиненията към ръководството на БДЖ идват от двама бивши транспортни министри - Петър Мутафчиев и Николай Василев, както и от синдикалиста Петър Бунев и от екс директора на железниците Симеон Ананиев.

Според Владимиров цифрите ясно показват как се управлява БДЖ сега. „Загубата на БДЖ през 2009 г. е 70 млн. лв., през 2010 г. е 46 млн. лв., през 2011 г. е 40 млн. лв. За първите шест месеца на 2012 г. загубата на БДЖ е само 9 млн. лв., при положение, че за същия период в предходната година е 22 млн. лв. Задлъжнялостта на БДЖ за 2009 г. беше 825 млн. лв., за 2012 г. е 740 млн. лв. Показателят за производителност на едно лице от БДЖ се е повишил с 29% за периода от 2009 г. досега. Показателят за производителност на един локомотив се е повишил с 15%. Показателят за производителност на един вагон се е повишил с 10%. Освен това, рентабилността на влаковете само за последните 6 месеца се е повишила с 6%.

Всичките тези цифри показват точно обратната тенденция - не към фалит, а към спасяване на дружеството. Всички тези постижения и реформи, които сме направили в БДЖ са без един допълнителен лев от държавата и без нито един лев заем", заяви Владимиров.

Причина за големите проблеми на железниците е фактът, че от 2005 г. до 2009 г. задлъжнялостта на дружеството се е увеличила от 417 млн. лв. на 825 млн. лв, смята Владимир Владимиров.

„Това се допълва от факта, че за периода от 2005 г. до 2009 г. „БДЖ - Пътнически превози" е недокомпенсирано с 200 млн. лв., които държавата е трябвало да даде на дружеството, но по неизвестни причини не ги е предоставила. Увеличаването на задлъжнялостта с 629 млн. лв. за периода 2002 - 2009 г. е гарнирана с огромна перманентна оперативна загуба. Виждате каква политика се е провеждала за период от 8 години и в каква посока води тя", каза още Владимиров.

Пазарувай в MediaMall.bg - книги, музика, филми и абонаменти

Коментари 2

Сортирай по:

-1
баке не знам как спасявате бдж ама я загробвате.по добре си ходете че сте много некъдърни.ама пусто нали сте обещали да фалирате железниците , па не си и тръгвате.е как да си тръгнете като чакате комисионни.а дано ама надали,че работещите в железниците ще ви изядат с парцалите.

1
Как може държавна железница да фалира?Явно наистина за нищо не ставаме!

Добави коментар

Добави коментар

аватар

Работодателите ще поискат оставката на председателя на КЕВР

Работодателите ще поискат оставката на председателя на КЕВР. От 11.00 часа ще се проведе пресконференция, организирана от четирите работодателски организации и двата синдиката.

Асоциацията на индустриалния капитал: Най-вероятно утре ще поискаме оставка на шефа на КЕВР

На утрешната пресконференция най-вероятно ще поискаме оставка на председателя на КЕВР. Това заяви пред Фокус Васил Велев, председател на Асоциацията на индустриалния капитал в България (АИКБ).

Бизнесът вдига цените заради по-скъпия ток за фирмите

Поскъпването на тока за бизнеса ще засегне фирмите като столичен производител на хляб и закуски, посетен от екип на bTV Новините. Цялото производство е свързано с консумацията на енергия - освен

Министър Танева: Пчеларите ще получат компенсаторни плащания

„В готвената първа нотификация на Програма за развитие на селските райони 2014-2020 г. ще предложим изменение на мярката по агроекология, с което земеделските производители,

Токът за бита с 0,11% по-ниска цена от август (Обзор)

Таксата “задължения към обществото” е 38 лв. за мвтч и за индустрията, и за бита Цената на тока за битовите потребители намалява от 1 август с 0,11%.

Отпушиха пътя за Гърция, 240 000 пътници тръгват по “Струма” (Обзор)

Пуснаха лот 4 на магистрала "Струма", от Сандански до Кулата се стига с 30 минути по-бързо Мъките на шофьорите, пътуващи за Гърция, привършват. В петък вечерта бе пуснато движението по лот 4 на

Петкова: Големите предприятия реално ще плащат 19 лева ток годишно

Разработихме наредба и съгласно параметрите й след нейното нотифициране големите енергоемки предприятия, които са голяма част от индустрията, и изразходват ел.