Владимир Владимиров: Не водим БДЖ към фалит, а го спасяване

Владимир Владимиров

Цифрите и фактите показват, че твърденията за умишлено водене на БДЖ към фалит са политическа импровизация и търсят извличане на политически дивиденти по един доста непочтен начин. Това каза пред агенция „Фокус" председателят на Борда на директорите на „Холдинг БДЖ" Владимир Владимиров.

Владимиров подчерта, че обвиненията към ръководството на БДЖ идват от двама бивши транспортни министри - Петър Мутафчиев и Николай Василев, както и от синдикалиста Петър Бунев и от екс директора на железниците Симеон Ананиев.

Според Владимиров цифрите ясно показват как се управлява БДЖ сега. „Загубата на БДЖ през 2009 г. е 70 млн. лв., през 2010 г. е 46 млн. лв., през 2011 г. е 40 млн. лв. За първите шест месеца на 2012 г. загубата на БДЖ е само 9 млн. лв., при положение, че за същия период в предходната година е 22 млн. лв. Задлъжнялостта на БДЖ за 2009 г. беше 825 млн. лв., за 2012 г. е 740 млн. лв. Показателят за производителност на едно лице от БДЖ се е повишил с 29% за периода от 2009 г. досега. Показателят за производителност на един локомотив се е повишил с 15%. Показателят за производителност на един вагон се е повишил с 10%. Освен това, рентабилността на влаковете само за последните 6 месеца се е повишила с 6%.

Всичките тези цифри показват точно обратната тенденция - не към фалит, а към спасяване на дружеството. Всички тези постижения и реформи, които сме направили в БДЖ са без един допълнителен лев от държавата и без нито един лев заем", заяви Владимиров.

Причина за големите проблеми на железниците е фактът, че от 2005 г. до 2009 г. задлъжнялостта на дружеството се е увеличила от 417 млн. лв. на 825 млн. лв, смята Владимир Владимиров.

„Това се допълва от факта, че за периода от 2005 г. до 2009 г. „БДЖ - Пътнически превози" е недокомпенсирано с 200 млн. лв., които държавата е трябвало да даде на дружеството, но по неизвестни причини не ги е предоставила. Увеличаването на задлъжнялостта с 629 млн. лв. за периода 2002 - 2009 г. е гарнирана с огромна перманентна оперативна загуба. Виждате каква политика се е провеждала за период от 8 години и в каква посока води тя", каза още Владимиров.

Пазарувай в MediaMall.bg - книги, музика, филми и абонаменти

Коментари 2

Сортирай по:

-1
баке не знам как спасявате бдж ама я загробвате.по добре си ходете че сте много некъдърни.ама пусто нали сте обещали да фалирате железниците , па не си и тръгвате.е как да си тръгнете като чакате комисионни.а дано ама надали,че работещите в железниците ще ви изядат с парцалите.

1
Как може държавна железница да фалира?Явно наистина за нищо не ставаме!

Добави коментар

Добави коментар

Емил Хърсев: Очакването на нацията е КТБ да заработи

Казусът КТБ се превърна в един тест дали българската държавност е в състояние да се справи с подобен род финансови проблеми. Опасяваме се, че ако не се справи и банката не бъде оздравена и санирана,

Зам-министър Бранимир Ботев: Над 50% от туристите в България са от ЕС

Устойчивият тренд за последните няколко тримесечия, показва, че над 50% от туристите в България са от страните-членки на Европейския съюз (ЕС), каза зам.

Иван Искров: Ще съм в БНБ докато се реши за КТБ

Управителят на БНБ Иван Искров даде интервю за предаването “Денят започва … с Георги Любенов” по БНТ. - Г-н Искров, позволете ми в началото да Ви благодаря за съгласието Ви да говорите по тази

ЧЕЗ: Кражби ни нанесоха щети за над 7,41 милиона лева

Над 7,41 млн. лв. са щетите от кражби на съоръжения на "ЧЕЗ" от 2013 година до момента, съобщиха от пресцентъра на дружеството. Най-сериозен проблем продължава да е източването на трансформаторно