Владимир Владимиров: Не водим БДЖ към фалит, а го спасяване

Владимир Владимиров

Цифрите и фактите показват, че твърденията за умишлено водене на БДЖ към фалит са политическа импровизация и търсят извличане на политически дивиденти по един доста непочтен начин. Това каза пред агенция „Фокус" председателят на Борда на директорите на „Холдинг БДЖ" Владимир Владимиров.

Владимиров подчерта, че обвиненията към ръководството на БДЖ идват от двама бивши транспортни министри - Петър Мутафчиев и Николай Василев, както и от синдикалиста Петър Бунев и от екс директора на железниците Симеон Ананиев.

Според Владимиров цифрите ясно показват как се управлява БДЖ сега. „Загубата на БДЖ през 2009 г. е 70 млн. лв., през 2010 г. е 46 млн. лв., през 2011 г. е 40 млн. лв. За първите шест месеца на 2012 г. загубата на БДЖ е само 9 млн. лв., при положение, че за същия период в предходната година е 22 млн. лв. Задлъжнялостта на БДЖ за 2009 г. беше 825 млн. лв., за 2012 г. е 740 млн. лв. Показателят за производителност на едно лице от БДЖ се е повишил с 29% за периода от 2009 г. досега. Показателят за производителност на един локомотив се е повишил с 15%. Показателят за производителност на един вагон се е повишил с 10%. Освен това, рентабилността на влаковете само за последните 6 месеца се е повишила с 6%.

Всичките тези цифри показват точно обратната тенденция - не към фалит, а към спасяване на дружеството. Всички тези постижения и реформи, които сме направили в БДЖ са без един допълнителен лев от държавата и без нито един лев заем", заяви Владимиров.

Причина за големите проблеми на железниците е фактът, че от 2005 г. до 2009 г. задлъжнялостта на дружеството се е увеличила от 417 млн. лв. на 825 млн. лв, смята Владимир Владимиров.

„Това се допълва от факта, че за периода от 2005 г. до 2009 г. „БДЖ - Пътнически превози" е недокомпенсирано с 200 млн. лв., които държавата е трябвало да даде на дружеството, но по неизвестни причини не ги е предоставила. Увеличаването на задлъжнялостта с 629 млн. лв. за периода 2002 - 2009 г. е гарнирана с огромна перманентна оперативна загуба. Виждате каква политика се е провеждала за период от 8 години и в каква посока води тя", каза още Владимиров.

Пазарувай в MediaMall.bg - книги, музика, филми и абонаменти

Коментари 2

Сортирай по:

-1
баке не знам как спасявате бдж ама я загробвате.по добре си ходете че сте много некъдърни.ама пусто нали сте обещали да фалирате железниците , па не си и тръгвате.е как да си тръгнете като чакате комисионни.а дано ама надали,че работещите в железниците ще ви изядат с парцалите.

1
Как може държавна железница да фалира?Явно наистина за нищо не ставаме!

Добави коментар

Добави коментар

Агенцията по храните проверява съставките в маслото

Българската агенция по безопасност на храните (БАБХ) ще проверява съставките в маслото след сигнал на асоциация "Активни потребители", че в маслото, продавано в българските магазини,

Тренчев: Има реална заплаха от режим на тока

"Отдавна говорим за огромните проблеми в енергетиката и заплахата за режим на тока е реална. Това ще зависи от зимата и от мерките, които ще бъдат взети преди нея.

Fibank е сред водещите 100 банки в Югоизточна Европа в класацията на SeeNews TOP 100

Fibank (Първа инвестиционна банка) се изкачи с 2 места и вече е на 17-а позиция сред водещите топ 100 банки в Югоизточна Европа в престижната класация на SeeNews TOP 100 SEE. Динамиката в развитието

Германски концерн ще инвестира 75 млн. евро в Пирдоп

Германският концерн „Аурубис” възнамерява да вложи 75 млн. евро в развитието на медодобивния завод в Пирдоп, България, пише metalinfo.ru По думите на директора на подразделението „Аурубис България”