Владимир Владимиров: Не водим БДЖ към фалит, а го спасяване

Владимир Владимиров

Цифрите и фактите показват, че твърденията за умишлено водене на БДЖ към фалит са политическа импровизация и търсят извличане на политически дивиденти по един доста непочтен начин. Това каза пред агенция „Фокус" председателят на Борда на директорите на „Холдинг БДЖ" Владимир Владимиров.

Владимиров подчерта, че обвиненията към ръководството на БДЖ идват от двама бивши транспортни министри - Петър Мутафчиев и Николай Василев, както и от синдикалиста Петър Бунев и от екс директора на железниците Симеон Ананиев.

Според Владимиров цифрите ясно показват как се управлява БДЖ сега. „Загубата на БДЖ през 2009 г. е 70 млн. лв., през 2010 г. е 46 млн. лв., през 2011 г. е 40 млн. лв. За първите шест месеца на 2012 г. загубата на БДЖ е само 9 млн. лв., при положение, че за същия период в предходната година е 22 млн. лв. Задлъжнялостта на БДЖ за 2009 г. беше 825 млн. лв., за 2012 г. е 740 млн. лв. Показателят за производителност на едно лице от БДЖ се е повишил с 29% за периода от 2009 г. досега. Показателят за производителност на един локомотив се е повишил с 15%. Показателят за производителност на един вагон се е повишил с 10%. Освен това, рентабилността на влаковете само за последните 6 месеца се е повишила с 6%.

Всичките тези цифри показват точно обратната тенденция - не към фалит, а към спасяване на дружеството. Всички тези постижения и реформи, които сме направили в БДЖ са без един допълнителен лев от държавата и без нито един лев заем", заяви Владимиров.

Причина за големите проблеми на железниците е фактът, че от 2005 г. до 2009 г. задлъжнялостта на дружеството се е увеличила от 417 млн. лв. на 825 млн. лв, смята Владимир Владимиров.

„Това се допълва от факта, че за периода от 2005 г. до 2009 г. „БДЖ - Пътнически превози" е недокомпенсирано с 200 млн. лв., които държавата е трябвало да даде на дружеството, но по неизвестни причини не ги е предоставила. Увеличаването на задлъжнялостта с 629 млн. лв. за периода 2002 - 2009 г. е гарнирана с огромна перманентна оперативна загуба. Виждате каква политика се е провеждала за период от 8 години и в каква посока води тя", каза още Владимиров.

Пазарувай в MediaMall.bg - книги, музика, филми и абонаменти

Коментари 2

Сортирай по:

-1
баке не знам как спасявате бдж ама я загробвате.по добре си ходете че сте много некъдърни.ама пусто нали сте обещали да фалирате железниците , па не си и тръгвате.е как да си тръгнете като чакате комисионни.а дано ама надали,че работещите в железниците ще ви изядат с парцалите.

1
Как може държавна железница да фалира?Явно наистина за нищо не ставаме!

Добави коментар

Добави коментар

Социалният министър с предложение за увеличение на заплати и пенсии

Консултативният съвет, който изготвя план за пенсионна реформа, обяви мерките за промяна на социалното законодателство, които ще предложи на следващото правителство.

Шефката на ДКЕВР: Очаквам новото правителство и парламент да вземат решение за цената на тока

Няма нови обстоятелства, които налагат да се разглежда цената не електрическата енергия. Това каза на брифинг председателят на ДКЕВР Светла Тодорова, предаде Фокус. „Това не е в дневния ни ред.

Европейският банков орган иска БНБ да даде достъп до влоговете в КТБ

Европейският банков орган (European Banking Authority - EBA) официално е информирал Българската народна банка (БНБ) и Фонда за гарантиране на влоговете,

Шефката на ДКЕВР: Не смятам, че трябва да вдигаме цената на тока през 3 месеца

Не смятам, че е добра схемата да се вдига цената на тока през 3 месеца, нуждаем се от друга схема, но това означава да се снеме отговорността от другите институции,

Представят вариантите за пенсионна реформа

Консултативният съвет към вицепремиера и министър на труда и социалната политика Йордан Христосков ще представи днес варианти за продължаване на пенсионната реформа.

"Мудис" понижи рейтинга на 7 руски банки

Международната рейтингова агенция Moody's понижи кредитния рейтинг на 7 крупни руски финансови институции, съобщи РИА Новости. Понижен е кредитният рейтинг на Сбербанк, Банк ВТБ, Газпромбанк,

НСИ ще брои студентите в чужбина, те са над 16 000

НСИ започва анкета сред 30 000 млади българи между 18 и 34 г., за да проучи т.нар. образователна мобилност. Целта в стратегия “Европа 2020” е до 6 г. поне 20 на сто от завършващите висше в ЕС да са