Владимир Владимиров: Не водим БДЖ към фалит, а го спасяване

Владимир Владимиров

Цифрите и фактите показват, че твърденията за умишлено водене на БДЖ към фалит са политическа импровизация и търсят извличане на политически дивиденти по един доста непочтен начин. Това каза пред агенция „Фокус" председателят на Борда на директорите на „Холдинг БДЖ" Владимир Владимиров.

Владимиров подчерта, че обвиненията към ръководството на БДЖ идват от двама бивши транспортни министри - Петър Мутафчиев и Николай Василев, както и от синдикалиста Петър Бунев и от екс директора на железниците Симеон Ананиев.

Според Владимиров цифрите ясно показват как се управлява БДЖ сега. „Загубата на БДЖ през 2009 г. е 70 млн. лв., през 2010 г. е 46 млн. лв., през 2011 г. е 40 млн. лв. За първите шест месеца на 2012 г. загубата на БДЖ е само 9 млн. лв., при положение, че за същия период в предходната година е 22 млн. лв. Задлъжнялостта на БДЖ за 2009 г. беше 825 млн. лв., за 2012 г. е 740 млн. лв. Показателят за производителност на едно лице от БДЖ се е повишил с 29% за периода от 2009 г. досега. Показателят за производителност на един локомотив се е повишил с 15%. Показателят за производителност на един вагон се е повишил с 10%. Освен това, рентабилността на влаковете само за последните 6 месеца се е повишила с 6%.

Всичките тези цифри показват точно обратната тенденция - не към фалит, а към спасяване на дружеството. Всички тези постижения и реформи, които сме направили в БДЖ са без един допълнителен лев от държавата и без нито един лев заем", заяви Владимиров.

Причина за големите проблеми на железниците е фактът, че от 2005 г. до 2009 г. задлъжнялостта на дружеството се е увеличила от 417 млн. лв. на 825 млн. лв, смята Владимир Владимиров.

„Това се допълва от факта, че за периода от 2005 г. до 2009 г. „БДЖ - Пътнически превози" е недокомпенсирано с 200 млн. лв., които държавата е трябвало да даде на дружеството, но по неизвестни причини не ги е предоставила. Увеличаването на задлъжнялостта с 629 млн. лв. за периода 2002 - 2009 г. е гарнирана с огромна перманентна оперативна загуба. Виждате каква политика се е провеждала за период от 8 години и в каква посока води тя", каза още Владимиров.

Пазарувай в MediaMall.bg - книги, музика, филми и абонаменти

Коментари 2

Сортирай по:

-1
баке не знам как спасявате бдж ама я загробвате.по добре си ходете че сте много некъдърни.ама пусто нали сте обещали да фалирате железниците , па не си и тръгвате.е как да си тръгнете като чакате комисионни.а дано ама надали,че работещите в железниците ще ви изядат с парцалите.

1
Как може държавна железница да фалира?Явно наистина за нищо не ставаме!

Добави коментар

Добави коментар

аватар

Забраниха износ на дървесина за 3 месеца

Забрана за износ на сурова дървесина за 3 месеца наложи вчера парламентът. Депутатите удължиха работното си време, за да приемат точката. Решението за мораториума влиза в сила от датата на публик

Връщат нивомери на всички акцизни складове за гориво

Да се поставят измервателни уреди на входа и изхода на акцизни складовев които има енергийни продукти. Така митниците ще имат контрол над движението на енергийни продукти по нефтопроводи и нефтопрод

Борисов: Искаме да размразим Набуко уест (Обзор, видео)

Азерският газ е единственият нов източник за Европа, а Азербайджан е надежден партньор. Това каза вчера президентът Илхам Алиев след среща с премиера Бойко Борисов. Запасите на държавата са 2,5

Комисия ще разследва кой проспа КТБ

Парламентарна комисия за КТБ ще бъде създадена тази седмица. Точката е заложена в седмичната програма на Народното събрание. Предложението е внесено от председателя на парламентарната група на ГЕРБ

Дългът се свил, тръгва роудшоу за новия

През януари делът на държавния дълг е намалял от 27,1% до 25,2% от БВП, отчетоха от финансовото министерство. Само за януари са извършени дългови плащания за 2 146,3 млн. лв. Към първия месец на

ЕС не маха роуминга, слага дневен лимит

ЕС няма да премахне роуминга върху разговорите и интернет от края на 2015 г., както се очакваше, тъй като страните членки не са съгласни да изравнят тарифите за вътрешни и международни разговори и пре

Приемът по мярката за инвестиции ще бъде с по-дълъг срок

„Приемът по мярка 4.1 „Инвестиции в земеделски стопанства“ от Програма за развитие на селските райони 2014-2020 г. ще стартира до края на настоящия месец.