Владимир Владимиров: Не водим БДЖ към фалит, а го спасяване

Владимир Владимиров

Цифрите и фактите показват, че твърденията за умишлено водене на БДЖ към фалит са политическа импровизация и търсят извличане на политически дивиденти по един доста непочтен начин. Това каза пред агенция „Фокус" председателят на Борда на директорите на „Холдинг БДЖ" Владимир Владимиров.

Владимиров подчерта, че обвиненията към ръководството на БДЖ идват от двама бивши транспортни министри - Петър Мутафчиев и Николай Василев, както и от синдикалиста Петър Бунев и от екс директора на железниците Симеон Ананиев.

Според Владимиров цифрите ясно показват как се управлява БДЖ сега. „Загубата на БДЖ през 2009 г. е 70 млн. лв., през 2010 г. е 46 млн. лв., през 2011 г. е 40 млн. лв. За първите шест месеца на 2012 г. загубата на БДЖ е само 9 млн. лв., при положение, че за същия период в предходната година е 22 млн. лв. Задлъжнялостта на БДЖ за 2009 г. беше 825 млн. лв., за 2012 г. е 740 млн. лв. Показателят за производителност на едно лице от БДЖ се е повишил с 29% за периода от 2009 г. досега. Показателят за производителност на един локомотив се е повишил с 15%. Показателят за производителност на един вагон се е повишил с 10%. Освен това, рентабилността на влаковете само за последните 6 месеца се е повишила с 6%.

Всичките тези цифри показват точно обратната тенденция - не към фалит, а към спасяване на дружеството. Всички тези постижения и реформи, които сме направили в БДЖ са без един допълнителен лев от държавата и без нито един лев заем", заяви Владимиров.

Причина за големите проблеми на железниците е фактът, че от 2005 г. до 2009 г. задлъжнялостта на дружеството се е увеличила от 417 млн. лв. на 825 млн. лв, смята Владимир Владимиров.

„Това се допълва от факта, че за периода от 2005 г. до 2009 г. „БДЖ - Пътнически превози" е недокомпенсирано с 200 млн. лв., които държавата е трябвало да даде на дружеството, но по неизвестни причини не ги е предоставила. Увеличаването на задлъжнялостта с 629 млн. лв. за периода 2002 - 2009 г. е гарнирана с огромна перманентна оперативна загуба. Виждате каква политика се е провеждала за период от 8 години и в каква посока води тя", каза още Владимиров.

Пазарувай в MediaMall.bg - книги, музика, филми и абонаменти

Коментари 2

Сортирай по:

-1
баке не знам как спасявате бдж ама я загробвате.по добре си ходете че сте много некъдърни.ама пусто нали сте обещали да фалирате железниците , па не си и тръгвате.е как да си тръгнете като чакате комисионни.а дано ама надали,че работещите в железниците ще ви изядат с парцалите.

1
Как може държавна железница да фалира?Явно наистина за нищо не ставаме!

Добави коментар

Добави коментар

Шефът на "Уестингхаус": Българите са били объркани - нашият проект не е като "Белене"

"Във фазата, в която се намираме в момента, ние постигнахме споразумение за цената при определени условия. Някои от тези условия са намиране на финансиране, лицензиране на реактора".

Производителите скочиха срещу концепцията на Греков за директните плащания

Ожесточена дискусия се провежда в парламентарната комисия по земеделие, където министърът на земеделието и храните в оставка Димитър Греков представи концепцията на МЗХ за директните плащания на

Влакове със закъснение заради паднали дървета и клони

Снощи, от около 22:52 ч., беше преустановено движението на влаковете в участъка между гарите Тулово и Стара Загора, съобщиха от пресцентъра на БДЖ. Влаковото движение в участъка беше спряно поради

"Сбербанк" и ВТБ - в новия списък от санкционирани от ЕС

Две от най-големите руски държавни банки - "Сбербанк" и ВТБ, попадат в новия списък от санкционирани от ЕС институции заради руската роля в събитията в Украйна, съобщава "Уолстрийт джърнъл".