45 души са съкратени от системата на БДЖ „Товарни превози" за последните четири-пет месеца, заради кражба на гориво. Това каза пред журналисти управителят на БДЖ „Товарни превози" Пламен Джуров.
Не можахме да ги съкратим по-бързо, защото нямахме информация относно тяхното задържане и обвинение, оправда се Джуров.
Той показа пред медиите пилотно оборудван с видеонаблюдение влак.
„Прототипът на локомотива се тества и в момента. Той е в експлоатация, за съжаление не разполагаме с безжичен интернет на всички гари, за да можем да наблюдаваме записите от камерите. Трябва да оборудваме и 19 точки с wi-fi", заяви Джуров.
Той посочи, че до момента вече има регистрирани опити за отваряне на капачки за горивото, тъй като освен с камери, пилотният локомотив е снабден и с чипове, които регистрират опити за кражба. „Интерес проявяват локомотивните машинисти. Искам да им кажа, че те ще носят освен административно-наказателна и имуществена отговорност за оборудването на тези локомотиви. Не е хванат опит за кражба на гориво, но имаше опит за счупване на камери - замеряни са с бутилки, имаме го като запис", каза Джуров.
Той обясни, че ако се вземе решение локомотивите да се оборудват с камери, ще бъде проведена законосъобразна поръчка така, както изисква Законът за обществените поръчки.
„Финансирането няма от къде да дойде, освен от нас. Ние не сме на субсидия за разлика от „Пътнически превози". Икономическият ефект обаче ще бъде много сериозен - еднократно 400 000 лева ще бъде инвестицията срещу 1 млн. лева спестени средства от гориво. В момента ние спестяваме около две цистерни месечно от икономия на гориво, от по-голямата ефективност при маневрата и от всички мерки, които взехме", каза Джуров. Той посочи, че по отношение на решението кога ще се внедри системата до 15 дни, ще стане ясно дали ще бъдат оборудвани локомотивите, или не.