Рекламата на "Булка чеиз" е спряна от неделя, съобщи вчера Йордан Калчев от "Фикосота синтез". В ефир вече няма да се върти култовата реплика на Ромео: "Жулието, ще ти скоча на балкона"!
Рекламата на имитиращия сирене продукт с растителни мазнини се спира след препоръка на етичната комисия към Националния съвет за саморегулация. Според нея клипът "нарушава правилата за благоприличие, социална отговорност и правдивост".
"Не сме съгласни с аргументите на съвета, решението му е препоръчително, а не задължително, но ние като отговорна фирма се съобразяваме и сами прекратяваме рекламата", коментира Калчев. Според него обаче с този случай реално се налага цензура.
Малка част от обществото от хора, които смятат, че са еталон за култура, доминира над останалата по-голяма част и налага своя вкус, каза представителят на "Фикосота", който отговаря за налагането на марките на фирмата при млечните продукти. При посещенията му в десетки магазини в цялата страна усещането му било, че повечето българи харесват рекламата и я смятат за забавна.
Целта на клипа е да се покажат положителните качества на един продукт, не може да ни се вменяват и задължения да възпитаваме обществото, обясниха от "Фикосота". Фирмата обаче ще продължи рекламирането и налагането на продукта "Булка чеиз" . В най-скоро време предстои да се вземе решение как да продължи кампанията и дали в новия клип ще участват лица или послания от спрения. От фирмата недоумяват защо точно техният клип е взет на мушка, след като има много други примери, за които важат аргументите на съвета за саморегулация.