Биолози: Домашните котки застрашават природата!

Тази прекрасна котка участва през м.г. в международна изложба в София. Според американски биолози пухкавите домашни любимци са голяма заплаха за околната среда. Снимка: Румяна Тонева

Американски биолози, занимаващи се с въздействието на човека върху природата, установиха, че освен замърсяването на околната среда за истинска опасност за природата трябва да бъдат обявени и котките.

Когато тръгнат на разходка на открито, тези домашни любимци се превръщат в истински маниакални убийци, унищожаващи милиарди дребни същества като мишки и птички.

„Ние пресметнахме, че свободно движещите се домашни котки убиват 1,4 до 3,7 милиарда птици и 6,9 до 20,7 милиарда дребни бозайници годишно", се казва в мащабно изследване за влиянието на котките върху екологията, публикувано в сп. „Нейчър комюникейшънс".

Ноктите и зъбите на тези домашни любимци убиват повече диви твари, отколкото автомобилите по пътищата, отровите или строителството. Според учените пухкавите убийци освен това са виновни за изчезването на 33 животински вида на Земята. Тяхното пагубно влияние се усеща повече на островите, отколкото на континенталната суша, отбелязват специалистите.

Най.често жертва на котките стават земеровковите бозайници, мишките, полевките, катериците и малките зайчета. „Изследването ни показа, че котките представляват най-сериозната опасност за дивите животни в САЩ", казва пред Би Би Си Пийт Мара от Смитсоновия институт по биология и опазване на околната среда.

Сега учените се надяват да убедят любителите на котки да не пускат въобще любимците си на улицата. Досега влиянието на пухкавите създания върху екосистемата е било подченявано примерно около 4 пъти. А ако все пак те държат домашните им котки да продължат да се разхождат свободно, стопаните ще бъдат призовани да им поставят звънчета на врата. С тях ловът ще бъде поне 3 пъти по-неефективен.

Пазарувай в MediaMall.bg - книги, музика, филми и абонаменти

Коментари 3

Сортирай по:

26
Значи котките били виновни за унищожаване на плъховете, а кучетата, които ядат хора нямат вина. В градовете и селата е пълно с мишки, но за съжаление няма достатъчно котки, за да ги унищожат, а всеизвестно е ,че именно мишките и плъховете разнасят болестите. Вярно е по-скоро- няма достатъчно котки!

22
Мислех си,че България е най-голямата „фабрика“ за глупости,но явно съм сгрешил...

26
Е те на тва му се вика научен подход към котката ! Сега мишките могат да празнуват !

Добави коментар

аватар

Космонавтите от МКС заснели старт на НЛО от Земята? (видео)

В интернет се появи видео, заснето от камера на Международната космическа станция, на което се вижда как от Земята излизат гигантски ярки лъчи, съобщи „Мирър”.

Атина: 4 милиона бежанци ще потеглят от Турция към Европа

Около 4 милиона имигранти и бежанци са готови да потеглят в най-скоро време от Турция към Европа. Това предупреждение отправи гръцкият заместник-министър по морските въпроси Христос Зоис,

Ройтерс: България с интерес към израелски гранични огради заради бежанците

Във връзка с усилващия се имиграционен поток към ЕС, България и Унгария са направили предварителни запитвания за закупуването на израелски стоманени огради,

Таджикистан бил открил нова планета, кръсти я Таджикистан

Новооткрита планета в Слънчевата система носи името Таджикистан. Името й е в знак на признание на приноса на учените на страната в областта на астрофизиката и космическите изследвания,

Меркел: Франция и Германия са съгласни, че трябва да има задължителни квоти за бежанците

Франция и Германия са съгласни, че изправеният пред тежка имиграционна криза ЕС трябва да въведе задължителни квоти за бройките мигранти, които страните от съюза да приемат.

Германия ще даде финансово рамо на Унгария