От март българите, които работят в Израел ще могат да подават жалби за нередности на работното място. Това ще става на горещ телефон, съобщи социалният министър Тотю Младенов.
Заедно с посланика на Израел Шаул Камиса Раз, той даде пресконференция за резултатите от Съвместния комитет за координация по Спогодбата между правителствата на България и Израел за посредничество и временна заетост на граждани на двете държави. Ангажиментът е поет по спогодбата специално за строителите ни в Израел.
Българските работници ще могат да подават сигнали на горещата линия от 8 до 16 ч. Обажданията ще се приемат от служител, говорещ български език. След 16 ч. горещата линия ще превключва на гласова поща, допълниха от Министерство на труда и социалната политика.
Ще се извършва проверка по всеки конкретен сигнал, като до две седмици от израелска страна ще представят в Агенцията по заетостта механизъм на контрол, посочи министър Младенов.
По думите му израелската страна поема ангажимент да предоставя периодично информация за броя на българските работници в страната, тримесечни справки за местонахождението им, за броя на напусналите работници и евентуалните причини за това, както и постъпилите жалби и движенията по тях.
За една година близо 800 българи са заминали на работа в Израел. Тази година трябва да се направи всичко възможно да се удвои техният брой и да заминат още 1600, за да може през първото полугодие на 2014 г. да изпълним квотата по спогодбата от 3500 души, каза още министърът.
В началото на януари стана ясно, че около 160 българи мизерстват в Израел. Те спели във фургони и нямали ток през по-голямата част от денонощието. По-късно властите в Тел Авив провериха случая и обещаха да компенсират работниците ни.
На пресконференцията днес присъстваха заместник-министрите Зорница Русинова и Валентина Симеонова, изпълнителният директор на Агенцията по заетостта (АЗ) Камелия Лозанова, експерти от Службата за населението и миграцията към Министерството на вътрешните работи на Израел.