Забравете баровете, дискотеките и партитата. Все повече европейци намират истинската любов в интернет.
Онова, което допреди няколко години изглеждаше като научна фантастика или най-много сценарий от криминален филм, днес си е ежедневие.
Десетки хиляди портали за срещи, флиртове и любов предлагат услугите си и се хвалят с висока квота на успеваемост. Освен романтичните интернет сайтове е пълно и с агенции, предлагащи алиби за изневяра, срещи за секс или брак с богат чужденец.
Предложенията на пазара за любов растат с всеки изминал ден. Едно време първите интернет запалянковци сърфираха из мрежата, за да намерят начин как да станат богати. Днешното интернет поколение се занимава основно с въпроса как да си намеря гадже.
Междувременно расте и доверието към интернет агенциите, които посредничат между самотните сърца. “Преди ни асоциираха с порно и проституция. Днес сме съвсем нормално явление”, споделя Арнд Ролер, един от собствениците на най-голямата агенция за намиране на партньори Parship.
Почти се е изравнила бройката на хората, които се запознават с партньора си в мрежата, а не в реалния живот. Всяка трета връзка пък води началото си от компютъра.
Интернет услугите отдавна унищожиха обявите за запознанства. Според последните проучвания над 40% от самотните европейци са търсили партньор и в интернет.
Още 20% си оставят тази опция отворена, макар че не са се престрашили да кликнат в някоя агенция.
Днешното общество е обществото на сингълите. Все повече жени учат и правят кариера дълго и се залавят с търсенето на партньор едва към 30-ата си година. Мъжете също сякаш хвърлят повече усилия на професионалния фронт и за намиране на любовта на живота не им остава време.
Заради забързания начин на живот почти няма и социална среда извън професионалната, където хората биха могли да завържат познанство. Баровете и дискотеките все още си остават място, на което повечето хора вярват, че могат да се влюбят. Истината обаче е, че връзки там се завързват рядко и трудно.
Пазарът расте, тъй като хората вече сменят по-често партньорите си. Търсещите късмета си в мрежата са на възраст между 18 и 69 години. От тях само в Германия всеки пети живее сам.
Флиртуването в интернет се е превърнало и в любима игра в свободното време на повечето модерни хора. Особено след навлизането на фейсбук в живота на хората завързването на неангажиращи контакти става много лесно.
Фейсбук чат, сладки приказки по скайпа, размяна на есемеси – днес можеш да въртиш любов дори с няколко души, докато си миеш зъбите или гледаш мача в същото време.
Основната група, разчитаща на любовта в интернет, са хората между 30 и 50 години. Причината за това е банална – те са най-ангажирани професионално и почти нямат време за дълго търсене на любимия човек из парковете и баровете.
“Много хора просто нямат силата след един дълъг работен ден да скочат в хубавите дрехи и да излязат на “лов за любов”, обяснява психоложката Сабине Лаймън. - Те предпочитат да седнат по пижама пред компютъра и да свалят звезди от небето на евентуални гаджета чред месиджи и имейли.”
Има и още едно удобство в тази ситуация – човек дори и да си сложи снимка в цял ръст в профила, в крайна сметка остава непознат, тоест анонимен, и се движи на сигурен терен.
При свалки в бара човек твърде бързо може да каже грешната реплика или да бъде вкаран в рамка с клишета от отсрещната страна. В интернет това е невъзможно - анонимността поставя над всеки един ореол от мистериозност.
Извън флиртовете в социалните мрежи обаче агенциите за запознанства и борсите за онлайн контакти делят един доста скъп пазар. При тях флиртът бързо преминава в реално запознанство и те разчитат на това за бюджетите си.
Кандидатите в тях плащат месечни такси, срещу което им обещават подборка от най-подходящите партньори.
Клиенти на подобни портали обикновено са хора между 30 и 60 години, които търсят нещо сериозно. Цената за членство често е гаранция, че отсрещната страна също едва ли има предвид само кратко приключение. За кратки приключения е достатъчен и фейсбук, убедени са спецове.
Който иска подкрепата на интернет агенция в търсенето на подходящ партньор, трябва да плати средно 190 евро в Германия, Белгия, Холандия. В Англия цените са малко по-високи.
Има и по-евтин вариант на елитните борси за любов. В борси за контакти абонаментът не минава 7 евро месечно.
В доста от тях членството на жените е безплатно. Причината – като в истинския живот жените рядко са активни.
Има ли обаче правила, които да издават къде човек може наистина да срещне подходящия партньор? Критериите са твърде субективни, но повечето експерти смятат, че колкото повече членове има една агенция, толкова по-голяма е вероятността и вашият човек да е там. Изключение правят елитните портали, които подбират кандидат-партньорите по стриктни критерии. Има такива портали само за висшисти или за хора с доход над определена сума.
Помириши кой е твоят партньор
Голямата любов може да се крие не само в интернет, а и в купчина носени тениски. Поне това е философията зад най-големия хит сред купоните на Запад в момента - феромонените партита. На тях основната работа на посетителите не е да пийнат по едно и да си побъбрят, а да душат различни носени фланелки. Те лежат накуп в средата на помещението, опаковани в найлонови пликове. Вляво женските, вдясно - мъжките.
Партитата се организират най-често в Берлин, в най-модния квартал “Фридрихсхайн”.
Тълпи от млади мъже и жени слушат електронна музика и завират нос в памучните тениски. Те се опитват да открият подходящ партньор – за една вечер или за цял живот, на базата на миризмата му. Феромоните са онези вещества, които навлизат в мозъка ни чрез носа и сигнализират: “Този човек е биологично подходящ, вземи го.”
Природата така го е измислила – всеки, чийто аромат ни е приятен, е генетично подходящ да създадем поколение с него.
На партито се събират хора, които са спали три поредни нощи с една и съща тениска и после я дават опакована в пликче, за да се слее в купа с чужди блузки. При предаване на тениската всяка носи определен номер. Името знаят само организаторите. Мъжете получават синьо картонче с номера си, жените – розово. После всички започват голямото мирисане. Шансовете днес да срещнеш голямата любов изглеждат на пръв поглед огромни. Повечето хора са сами, живеят в големи градове и са непрекъснато в контакт с други хора.
На всяка крачка ни дебнат интернет портали, предлагащи услугите си, за да те свържат с верния човек до гроб. Предлагането на любовни възможности е толкова голямо, че в крайна сметка като че ли повечето хора остават сами. Партньори и партньорки се предлагат като ризи в магазин. Винаги можеш да пробваш и още една или да отскочиш до другия магазин да потърсиш още по-хубава, а защо не и да изчакаш следващата колекция.
Затова и партитата с тениски, които трябва да бъдат мирисани, се радват на голям интерес. На тях не се налага да отговаряш на безброй въпроси, да споделяш музикалните си вкусове и очакванията си за брой деца и къща в предградието. Нужно е просто да заровиш нос в носена от някого фланелка и да решиш: да или не! Може би наистина всичко е по-просто, когато вместо нас решава природата. Но и тази форма на търсене на партньор си има граници. Чудесно, ако тениската ни свърже с някого с добре тренирано тяло и небесносин поглед. Но дали той или тя обичат също да четат книги? Харесват ли пътешествията? И искат ли да имат куче?
А и какво е усещането, ако видиш как дузина мъже или жени миришат дрехите ти и ги отхвърлят с вик: “Не, това не е човекът!”