Вярно ли е, че можете безнаказано да погалите гърдите на Аня Пенчева и да целунете Нона Йотова по устните? Вярно е, двете дами ще ви позволят, макар че някой може да ви обвини, че посягате на паметник на културата. Прелестите на Аня, които са си забележителност откъдето и да ги погледнеш, и сочните устни на Нона са увековечени върху стената пред Театър 199.
Понеже този калкан на жп управлението не може да бъде застроен, в началото на 90-те години върху него се появяват отпечатъците от краката и ръцете на театрални звезди. Днес те са градска забележителност и няма нищо лошо да бъдат признати за паметник на културата.
Веднага се сещаме за пионерите в тази област, които съчетават шоуто със сериозния елемент на почит към големите творци. В Алеята на славата по тротоара на булевард "Холивуд" в Лос Анджелис в звезди от червена мозайка са изписани имената на знаменитости в областта на театъра, киното, телевизията, радиото и музиката. Те са към 2400 и всяка година се прибавят по две.
На стената пред Театър 199, която за съжаление няма популярно име (сега стои общият девиз "199 стъпки към успеха"), има 41 отпечатъка. Според автора на тази идея Симеон Симеонов местата са ограничени, защото "краката" и "ръцете" се поставят върху плоча, а не направо върху фасадата.
В началото на 90-те години строителният предприемач Симеон Симеонов, автор на карикатури и епиграми и ексцентрик по душа, води в БНТ предаването на живо "Големи яйца". Актьорите, които кани там, влизат в голяма тава, пълна със специална глина, и оставят отпечатъци от краката си. През това време карикатуристът Ивайло Нинов им прави шарж. Зрелището е забавно, защото например Георги Калоянчев стъпва в тавата и от голям мерак се подрусва, докато говори. Днес зяпачите могат да забележат, че неговите отпечатъци са по-дълбоки от останалите.
Когато в предаването гостуват Нина и Зуека,те измислят игра - да се замерят с тухли. Публиката не знае, че са направени от стиропор, и се чуди защо нищо не им става на актьорите, когато се цапардосват тук-там. На стената отпечатъците на талантливия тандем са като че ли двамата правят секс - женските стъпала са обърнати надолу с пръстите между мъжките, обърнати нагоре.
Симеонов предлага на директора на Театър 199 Валентин Стойчев (той почина през 2007 г.) тези отпечатъци да се окачват на калкана пред входа на театъра. Стойчев приема въодушевено и церемонията се прави вече на новото място.
Появата на бюста на Аня Пенчева предизвиква сензация и до днес зрителите не знаят как е станало това. Широкото мнение е, че тя е положила гърдите си в съд с цимент или нещо подобно. Това обаче е невъзможно, защото тялото е по-меко от какъвто и да е материал. Освен това, питат с любопитство еротоманите, пред всички ли го е сторила?
Истината е, че един "чужд" мъж се докосва до прекрасните гърди на популярната актриса. И не пред публиката. За зрителите на церемонията е достатъчно зрелището да видят Аня по сутиен как ритуално се навежда над тавата. Всъщност нищо не прави. Симеон Симеонов е този, който вече е взел отпечатък на голите гърди. Те се намазват с гъста мазнина, за да не боли при процедурата. След това се потапя дебел слой марля в гипс и се полага върху гърдите. След 7-8 минути се маха марлята, приела формата на тялото като негатив. От него се отлива позитивът.
"Поставянето на отпечатъка на Аня имаше две последствия - казва Симеон Симеонов. - Едното беше обаждането от редакцията на френското списание "Мари Клер" от Париж. Интересуваха се за Аня и аз в продължение на час давах интервю. След десетина дни в списанието се появи специална статия за нея. Дълго време нейният отпечатък стоеше, без да се монтира на стената, защото някои актриси протестираха - как можело само на нея да се прави това. Щеше да е единствена. Накрая се стигна до компромис - върху стената да се монтира едната гърда и едната длан."
Съсловието показва, че го бива в интригите, и когато настъпва голяма паника при някои церемонии - къде да се постави новият отпечатък, до кой предишен да бъде, на каква височина да е и т.н.
Шаржовете на Ивайло Нинов са страхотни - запечатват актьорите с голяма точност и днес имат стойност и като документ, показвайки ги в определено време. Ще открием лицето на Катя Паскалева с отпечатък на длан и коляно. До датата 31 октомври 1997 пише: "На две колена пред истинските българи."
По същия начин като на Аня Пенчева е взет отпечатък от устните на Нона Йотова и от мустаците на Васил Попов. Всеки актьор оставя и някакво изречение за поколенията. Повечето са учтиви и топли пожелания като "С обич!" на Мария Русалиева и Константин Коцев, "Бъдете добри! Обичайте се!" на Гинка Станчева, "Целувам ви!" на Мария Статулова и др. Но някои са оригинални. Ицко Финци е написал: "Каква чест! Приживе!"
Цветана Манева с нейното усещане на смъртта е оставила: "Благодаря! За първата крачка към вечността." Двете длани на Велко Кънев са на стената също с пожелание: "Всички след нас - по-добри." Ангел Георгиев-Ачо показва, че е силно политизиран, като оставя освен длан два пръста, вдигнати в знака на победата. Стоянка Мутафова се шегува: "Както е тръгнало, след 200 години Холивуд ще гледа номера на фланелката на "Звезди в ефира". "Когато пътят стигне своя край, смени посоката!", пък е заръката на Пламен Сираков.
В предаването "Звезди в ефира" на Юлияна Дончева също са канени актьори и Ивайло Нинов е рисувал техните шаржове. Веднъж настъпва "естетическа" криза. Ивайло е вън от България и кани Доньо Донев да го замести. Поредният актьор е Андрей Баташов, който обаче не харесва изображението си, вече монтирано на стената. Изчакват да се върне Ивайло и положението е спасено.
Стената с отпечатъци на актьорите е законно регистрирана. Симеон Симеонов прави проект и го внася като юридическо лице в управление "Архитектура и градоустройство" на Столичната община. Обсъждат го и вземат положително решение. Понеже основата на калкана е слаба, изливат плоча от австрийски материал. В нея монтират отпечатъците с гигантски дюбели. Има място само за още двайсет.