Синовете и внуците на първите крадци на части от жп релсите и влаковете вече са мъже и поеха успешно бизнеса им.
Новите обирджии са безнаказани, безкомпромисни и много по-умели. Показа го последният инцидент край гара Яна, където се обърнаха празни цистерни, а можеха да са пълни с гориво. Или пък да са влакове, в които пътуват хора!
От 25 години в България този терор продължава въпреки услията на десетки правителства, стотици закони и наредби. Сегашните крадци на жп инфраструктура дори са оборудвани със специални инструменти, с които свалят бързо и безотговорно частите, а релсите под влаковете се гънат като змия. Само от 2011 до 2013 г. българската жп инфраструктура е обирана 2836 пъти. Щетите са за над 4,6 млн. лв.
За да спре това, или поне да се ограничи до минимум, вестник "24 часа" със съдействието на НКЖИ, БДЖ и Българската асоциация по рециклиране организира днес дебат, на който са поканени представители на всички ведомства, от които зависи да се спре терорът на релси. Така озаглавихме и дискусията. Тя е част от серията дебати на вестника за най-важните проблеми, които обсъжда българинът.
Надяваме се днес да стане ясно точно какви текстове трябва да влязат в Наказателния кодекс, за да откажат безогледните обирджии. Искаме да знаем и как веднъж завинаги ще бъдат отрязани и наказани собствениците на пунктове за метали, които приемат и изкупуват тези елементи. Защото за 1700 лв. "печалба" е грозно и престъпно да застрашиш човешки живот. За да чуят експертните предложения, днес ще дойдат главният секретар на МВР Светлозар Лазаров, транспортният министър Данаил Папазов, представители на министерствата на правосъдието и на околната среда и водите.