Йеромонах Висарион: Агент Ангелов от ДС е имал задача да вреди на "Зограф"

Йеромонах Висарион, първи епитроп на Зографския манастир, често се изявява и като стожер на православието.

Богослови около проф. Иван Желев удрят по православието. Новата мода да вземеш причастие без пост и изповед е душегубна

B Зографския манастир се противопоставяме на една модернистична тенденция, насочена срещу чистотата на православието. Това е скритото или откритото проповядване на икуменизъм от видни духовници и богослови. Неслучайно още през 50-те години на XX век прозорливият архиепископ Серафим Соболев говори за икуменизма като за последната ерес преди антихриста.

В България типичен пример е дейността на богословите от кръга на проф. Иван Желев. Те опитват да изкривят същото това православие, за което нашите 26 мъченици зографски са дали живота си, а Бог явно ги е прославил и на земята, и на небето. Божественото откровение не трябва да се подменя от човешки мнения и променливи настроения, докато икуменизмът е точно това - един гигантски стремеж за подмяна. В последните години тече поразителна подмяна на същността на основни понятия - добро, зло, целомъдрие, похот, хомосексуализъм, толерантност и т.н. И докато човек не приеме вечните божествени критерии на Христовото разбиране, той ще бъде като листо, люляно от вятър, което всеки момент ще падне.

Споменаваме проф. Иван Желев, защото дейността му, включително и сайта му "Двери", показва по какъв начин икуменизмът като зараза се просмуква в човешките сърца. Св. Максим Изповедник казва, че ако действително обичаме хората, трябва да им кажем, когато те се заблуждават във важни неща.

Ето няколко примера. През 1990 г. в Шамбези, Швейцария, проф. Желев подписва еретическо съглашение с монофизитските църкви, в което пише, че православието и монофизитските църкви били две семейства на една и съща църква. Въобще съвременните икуменисти използват думи, които нямат нищо общо с езика и действията на светите отци, които много ясно и категорично са осъдили и отлъчили и монофизитството, и Диоскор, и неговите последователи. Вече повече от 15 века никой от християнските богоносни светци не се е опитвал да оправдава нечестивия Диоскор, а ето, новите "свръхмилостиви" църковни деятели го правят.

Помним също как като председател на Дирекцията на вероизповеданията на 28 май 2002 г. по повод посещението на папа Йоан Павел II в България Иван Желев недмусмислено говори за "пътя към едно обединение на християните, защото това е всъщност желанието на всички, към това се стремим". Това е типично икуменическо изказване, в което под лицемерната маска на любов и благопожелание изчезва и най-смътното напомняне за това, че всъщност папата е еретик, като цяло римокатолическата вяра е ерес и за да се осъществи подобно обединение, преди всичко трябва римокатолиците безусловно да се обърнат към православната вяра. Което е много далече от реалното състояние на нещата днес. Нашите 26 зографски мъченици са се стремили да разграничат истина от лъжа, докато Желев като че се стреми към сливането им.

Много жалко е, че при това проф. Иван Желев влиза в управата на ефория "Зограф" като представител на българската държава. Преди около 10 години братята от манастирския събор не са и предполагали, че всъщност предложеният проф. Желев ще се окаже агент на ДС с псевдонима Ангелов и с поставени задачи от атеистичната власт, които са много далеч от чистото служение на църквата.

Често сайтът "Двери" манипулативно използва думата "зилот", за да заклейми някого, без да се изяснява многопластовото съдържание на тази дума, с която понякога са били наричани и велики светци заради ревността им във вярата. В думата зилот "Двери" влагат всички негативни оттенъци на фанатичната вяра без разум, като понякога насочват нападки и към зографските монаси. Ние пък с Божия помощ и според жалките си сили единствено бихме искали да следваме примера на такива стълбове на православието като св. Марк Ефески, св. Теодор Студит, архиеп. Серафим Соболев, св. Йоан Шанхайски, 26 мъченици и т.н. Те всички са не просто някакви зилоти, а верни до смърт чеда на Бога.

Като хора съвсем не сме святи, но е свята православната вяра, която изповядваме. Сега някои използват моралното падение и слабости на монаси, свещеници или епископи, за да насочват атаката си и срещу самата църква, срещу нейното учение. Това е душегубително както за тези, които го вършат, така и за тези, които им вярват.
Други икуменически похвати е в някои "църковни" сайтове да се рекламират съвременни богослови и свещеници като йереите Александър Мен, Александър Шмеман, Йоан Майендорф и др., чиито твърдения понякога са не само спорни, но и открито неправославни. "Двери" обаче ги показват като някакъв еталон за велики богослови. Прикривайки техните заблуди по важни въпроси, водят до объркване на искрено вярващи, но недостатъчно осведомени.

Сега всеки православен християнин трябва да намери добър духовен филтър, за да различава православната истина от лукавите изкривявания, от еретическия начин на мислене. Съвременният студент по богословие вече трябва да има такива духовни и интелектуални познания, че сам да отсява правилно ли е това, което преподавателят твърди. Това също е предсказано от светите отци. Св. Козма Етолийски говори, че именно от богословските училища ще излязат най-големите проблеми за богословието. Псевдоцърковни сайтове нападат християните, които защитават правилността на стария календарен стил. В един момент дори си послужиха с клеветата, че игуменът и Зографските монаси твърдят, че старият стил сам по себе си спасявал. Обвиняват ни едва ли не във войнстваща пропаганда. А ние просто искаме православните, където и да са по света, да бъдат винаги заедно в Господа. Да бъдем заедно и в празнуването на нашите най-големи празници. Как може защитниците на новия стил да оправдават едно безсмислено разделение на православните християни?! Трябва ли отново да им обясняваме, че старият календарен стил представлява писмено църковно предание, предадено от отците на седемте вселенски събора, а новият стил е нововъведение от XX век с масонски и папистки произход? Трябва ли отново да им разказваме за многото Божии чудеса, свидетелстващи за правилността на стария стил? И трябва ли накрая да ги питаме къде изчезнаха Петрови пости през 2013 г.?

Но една беда води до друга. Става мода в някои църковни среди да се практикува приемане на свeто причастие без предварителен пост и изповед. А духовната подготовка е необходима именно за да се пробудим от светското ежедневие, да очистим сърцето си, да го затоплим и да го подготвим за идването на най-скъпия гост. А когато с нечисто сърце пристъпим към светото причастие, как да очакваме, че няма да бъдем наказани от Бога?

Ето какво пише за блажената игумения Таисия от края на 19 век, която е била духовно близка на св. Йоан Кронщадски. Тя се смущавала да изповядва всичко на своя свещеник и понякога съвсем формално пристъпвала към изповед. Докато в един момент на нея й се явява самият Господ Иисус Христос и й казва, че по този начин тя много греши пред Него и занапред тя трябва да изповядва от дълбините на сърцето си своите грехове, за да може достойно да пристъпи към светото причастие.
Изповедта е необходима именно като тайнство, което ни подготвя да посрещнем с чисто сърце нашия Спасител.

Пазарувай в MediaMall.bg - книги, музика, филми и абонаменти

Коментари 57

Сортирай по:

4
Щом любов нямам, нищо не съм Да говоря всички езици човешки и дори ангелски, щом любов нямам, ще бъда мед, що звънти, или кимвал, що звека. Да имам пророчески дар и да зная всички тайни, да имам пълно знание за всички неща и такава силна вяра, че да мога и планини да преместям, – щом любов нямам, нищо не съм. И да раздам всичкия си имот, да предам и тялото си на изгаряне, – щом любов нямам, нищо ме не ползува. (1 Кор. 13:1-3) На 3 февруари 2014 г. управлението на Зографския манастир взе решение да отстрани от зографското братство отец Василий и да го предложи за низвержение от свещенически сан. Такава крайно тежка мярка му се налагала „за уронване престижа на Зографския манастир и за съблазнително духовно наставничество“. Всъщност, самата тази присъда уронва престижа на Зографския манастир и ни подлага на духовна съблазън. Защото в нея любов няма. Нищо не уронва образа на Зограф повече от това: между братята му да няма любов, т. е. Христос. А ако в този най-велик стожер на българското Православие няма любов към брата – каква по-голяма съблазън за нас, недоубитите българи, почитатели и поклонници на светогорския дух? Потърпевшият зографски брат има всички основания да иска всякакъв друг съд, но не и братски. Защото дори в светския съд, където любовта, братолюбието, милосърдието и прошката нямат думата, дори и там се предпоставя, че човек е невинен до доказване на противното. Първоавтор на скандала стана братът на една монахиня, който обяви в медиите, че сестра му била подложена на „сексуален тормоз“ от нейния изповедник отец Василий. Тези недоказани обвинения бяха опровергани от митрополитска проверка, а монахинята писмено ги отрече. Впрочем, злите езици винаги са обвинявали отеца в противоположното: че налагал престрог аскетичен режим на своите духовни чеда. Така или иначе, скандалът успя. Скверната българска преса се развихри. Възбудени от нея, мнозина, които някога са намразвали духовника, решиха, че сега е часът да се нахвърлят върху него. Съживени бяха стари ненависти, отдавна погребани от покаяние и прошка... Именно вследствие от тези обвинения зографското ръководство взе въпросното решение за наказание. Така, без да иска, то не само се самопостави в уния с клеветниците, но и даде правомощия на скверната преса чрез нейната стихия – скандала – да определя дневния ред на Зограф. Така големият победител от този скандал стана скверната преса. Тя успя в най-важното – да завлече събитието на своята територия, в калта на сквернословието, където тя е непобедима. Затова за всички нас, които не искаме скверната преса да господства върху съдби, личности и институции, е жизненоважно да отречем нейната меродавност. Да не й позволяваме да направлява нашия живот. Както у отделния човек, така и в общественото съзнание има „горница“ и „долница“. Стихията на скверната преса е долницата. За да победи дадена личност, кауза, институция, тази медия има една стратегия – да я захапе и завлече в блатото на долницата. Затова от чувство за самосъхранение всички онези, които вярваме в йерархията на ценностите и в примата на горното над долното, трябва да се обединим срещу стремежа на обществената долница да се разпорежда с горните неща. Съвременна България все повече става царство на долницата. А едно общество, което позволи на своята долница да съди своята горница, изпада в духовно и нравствено разтление. Първият медиен „скандал“, свързан с йеромонах Василий, беше преди 15 години. Тогава зографският брат беше пратен в България да оправи злоупотреби на ефория „Зограф“. Разследването установи злоупотребите и, чрез лични разговори с представители на меродавните институции, той задейства оправянето на нередностите. Разкритията уличаваха тогавашното ръководство на ефорията – от най-близкия антураж на столичния кмет. Когато в приятелски разговор (познаваме се от 1990 г., години преди да стане монах) той ми разказа тази история, го посъветвах разкритията час по-скоро да се публикуват в пресата. Той обаче отказа, наивно доверявайки се на своята преценка, че вече е свършил работата... Само няколко дни след нашия разговор обаче, на първа страница на тогавашния официоз в. „Демокрация“, излезе уводна статия, в която йеромонах Василий беше всячески очернен, включително и затова, че бил искал да става игумен на Зограф и че бил дошъл в България (?) да лобира за този преврат. На власт тогава беше Иван Костов. Публикацията в партийния вестник звучеше като „партийната линия“. Всички институции се отдръпнаха от зографския пратеник. Мисията му се провали. Не знам дали тогава зографци са защитили своя брат или са го обвинили. Във всеки случай, лъжата в пресата преуспя. Злоупотребите бяха замазани и ръководството на ефорията се утвърди. А Зограф и отец Василий така и не опровергаха клеветите. Изводи от случилото се: 1. Светогорският монах не разбира как функционира светът и не умее да противоборства на светскиятерен. 2. Медийната фиктивна лъжедействителност властва не само върху българското общество, но и върху Зограф. 3. Злоупотребяващите с медийна власт не само не биват разобличени, но, бидейки „победители“, дават развращаващ пример за подражание. Потвърждение на извода, че лъжовните медии могат да налагат своята воля на цялото ни общество, включително и на Зограф, беше „скандалът“ с йеромонах Рафаил (Берестов). Не мога да съдя за духовния статус на отец Рафаил. Този 80-годишен старец-дете е явление от международен мащаб. Едни го смятат за „евангелско дете“ и духоносен старец; други – за налудничав фанатик. Беседвал съм с него само веднъж и впечатленията ми са положителни. Приемам неговия православен антиглобализъм и антимодернизъм, но не и някои от крайните му практически изводи и постъпки. Но. Той беше изгонен от Зограф не заради това, което е или което прави, а чрез плитка лъжа, раздухана чрез глупава клеветническа медийна кампания. Медиите бяха задействани спрямо българина, свеждайки го до кучето на Павлов. Как се очерня руснак в България? Много просто: казваш, че е агент на КГБ и/или че иска да завладее българското и да го направи руско. Точно така постъпиха смешните български медии. Те патриотично „разобличиха“ отец Рафаил, че искал да завземе Зографския монастир и да го направи руски. И че неколцината руски монаси, които бяха с него (в една келия на територията на Зограф, недалеч от пристанището), носели под расата „калашници“ – както подобава на агенти на КГБ. Разбира се, зографци знаеха, че подобна руска „революция“ е немислима, знаеха, че кампанията срещу отец Рафаил е нелеп комикс. Мнозина от тях се изповядваха при руския старец и го имаха за свой духовен отец. Но се огънаха. Под натиска на „скандала“ (сътворен exnihiloот ниските медии), те направиха точно това, което искаха от тях клеветниците: предадоха своя духовник и го изгониха от територията на Зограф, а оттам – и от Света Гора. Така, против волята си, те увенчаха скверните български медии, поклониха им се доземи, признаха властта им и станаха техни данъкоплатци, плащайки най-тежкия за един монах кръвен данък (своя отец-изповедник). Отец Рафаил може и да е спорен духовник, но той беше изгонен от Зограф заради една лъжа, а Зограф остави тази лъжа не разобличена. Престъплението беше възнаградено. Медията-клеветник победи на една от най-свещените територии на „горницата” – на Света Гора. Впрочем, провалът на първата мисия на йеромонах Василий от 1999 г. имаше един положителен резултат: разочарован, отецът реши да се занимава с книгоиздаване – и така, до ден днешен, вече 15 години. В началото издаде няколко малки книжки. Впоследствие реши да премине към по-сериозни издания, сред които и „Добротолюбие“. Тогава разкритикувах отеца за неговия подход. В качеството си на филолог аз убедено твърдях, че е недопустимо да се прави превод-от-превод, а непременно от оригинала. Че светите Отци трябва да се превеждат от гръцки, а не от руски... Продължавах да твърдя това, когато през 2000 г. излезе първият том на „Добротолюбие“. Продължавах, когато излезе вторият том... Но когато през същата година излязоха и петте тома на „Добротолюбие“, разбрах, че не съм бил прав. Защото докато ние, всезнайковците, само критикувахме, издателството на Зограф заля България с православна светоотеческа книжнина: 12-те тома с Жития на светиите, съчиненията на светите Антоний Велики, Макарий Египетски, Ефрем Сирин, Василий Велики, Иоан Златоуст, Григорий Богослов, Теофан Затворник, Игнатий Брянчанинов, Иустин Попович и пр.; съвременните благодатни старци Паисий, Порфирий, Ефрем, Иосиф и т. н. – общо няколкостотин заглавия. Това е безценна духовна съкровищница, съхранила най-важното от духовния опит на човечеството. Ето един пример из „400 глави за любовта“ от св. Максим Изповедник: 57. Ако оклеветяваш брата си или съдещият брата си клевети закона и съди закона (Иак. 4:11), а законът Христов е любов (Иоан. 13:34), то клеветникът не отпада ли от Христовата любов и не прави ли сам себе си виновен за вечната мъка? 58. Не слушай езика на клеветника, нито твоят език да услажда обичащия злоречия, защото, който с удоволствие говори или слуша думи срещу ближния, ще отпадне от Божествената любов и ще се окаже чужд на вечния живот. Хиляди страници с подобни мъдри боговдъхновени думи за пръв път станаха достояние на българския народ. Подобно книгоиздаване на светоотеческа литература не е имало никога в България. В българската култура, особено след ХІV век, светоотеческата книжнина се маргинализира. От два века насам нито едно българско класическо произведение нито веднъж не цитира св. Отци. Самозваните „строители на съвременна България“ отхвърлиха светоотеческото наследство и в това отношение делото на Зограф е крайъгълно. За мащаба и значимостта на това дело свидетелстват и многобройните врагове, които отец Василий си е създал и които могат да бъдат разпознати по сегашното им злорадство. Те обаче грешат, че не се вслушват в съвета на св. Максим Изповедник: 60. Затвори устата на клеветящия в твоите уши, за да не съгрешиш с него двойно, приучавайки се и сам на тази пагубна страст, като не му препятстваш да безчести ближния. Въпросът за враговете е особено важен, защото опира до същността на нашата вяра. Според християнското учение, човеците са братя и не бива да враждуват помежду си. Цялото човечество има само един общ враг и сме призвани да враждуваме срещу него, а не срещу човеци. Защото, както е казал Апостолът: „нашата борба не е против кръв и плът, а против началствата, против властите, против светоуправниците на тъмнината от тоя век, против поднебесните духове на злобата.“ (Еф. 6:12) Врагът на човешкия род разполага със смъртоносни вируси във всеки от нас – греховете. Именно чрез тях той непрестанно ни подвежда да враждуваме не срещу неговитевируси вътре в нас (т. е. срещу него), а срещу ближните ни и братята ни. Отец Василий Зографски може би е допуснал нарушения на църковната дисциплина, които да заслужават наказание. Но евентуалното вразумително наказание трябва да се основава на братолюбието. Защото Сам Господ казва: По това ще познаят всички, че сте Мои ученици, ако любов имате помежду си. (Иоан. 13:35) За самия наказан едно несправедливо наказание може да е много полезно в духовен смисъл – за смирение. Но за образа на Зограф и за Църквата в България то ще е пагубно. Защото за пореден път ще даде сила и слава на клеветника и на клеветническите медии, ще ги поощри още повече да използват своята стихия – скверността – за да отстрелват църковници, да сриват авторитети, да поощряват вътрешноцърковното самоизяждане и в крайна сметка – да налагат „своята“ (всъщност неговата) воля на Българската Църква. Ако има вина у някого, тя трябва да е установена чрез несъмнени доказателства, а не чрез клеветите и мерзостите, които произвеждат ежечасно в огромни количество човекоядните български медии. Мнозинството от нашите медии, уви, са обзети от вражески дух: дух на хула, дух на мерзост, дух на сквернословие, дух на завист, дух на лъжа, дух на клевета, дух на омраза. Но отговорността за деградацията на българските медии е до голяма степен наша, защото ние сме поощрили този дух. Приели сме неговата меродавност. Приели сме, че той може да надвие истината, че може да ни натрапва своята воля. Злотворните български медии – без да знаят какво правят – са слуги на врага и говорители на клеветника. Те разполагат с възможността да размножат всяка лъжа в милионни тиражи и да я превърнат в заместител на истината. Но ние не бива да ставаме поданици на тяхното господарство, не бива да приемаме техните правила и да водим битки на техния терен. Защото критерият за всичко е не клеветникът, който е господарят на омразата, а Христос, Който е любов. Любовта е дълготърпелива, пълна с благост, любовта не завижда, любовта се не превъзнася, не се гордее, не безчинствува, не дири своето, не се сърди, зло не мисли, на неправда се не радва, а се радва на истина; всичко извинява, на всичко вярва, на всичко се надява, всичко претърпява. (1Кор. 4-7) Георги Тодоров

3
КОЙ И ЗАЩО НАПАДНА ЗОГРАФ? Изключването от братството на „Св. Георги-Зограф” и отправеното до Фенер искане за свалянето на расото на иеросхимонах Василий раздели църковното обществено мнение. Защитниците вярват, че о. Василий е оклеветен за посегателство върху монахини и послушници, които изповядва, и че на основание на тези лъжливи обвинения манастирският събор е произнесъл решението си. Георги Тодоров допуска в много добре написана статия в „Култура” (http://www.kultura.bg/bg/article/view/21863), че медиите са повлияли на Събора да вземе такова крайно решение. Защитниците основно са други изповядващи се при отеца. Аргумент за тяхното становище е и това, че зад поне три „свидетелства” на пострадали стои неуспялата послушница Татяна Филева. Позволявам си да изпиша името й, както и да посоча имената на участниците в кампанията по причина на това, че те вече излязоха пред публика със своите твърдения и очевидно повлияха на отношението на напълно или частично незапознатите. Тя е анонимният източник на „168 часа”, уж живяла на семейни начала с бледия от лишения от сън и храна монах. По същото време, според нейно интервю за сайта „Православие.бг”, отецът я стреснал, като се съблякъл гол... По това време тя била преводач, после станала послушница. Нито дума за съжителство. В жълтия сайт БЛИЦ пък това се било случило с нейна приятелка... Случайно, ако случайност съществува, познавам Татяна Филева, която е идвала в Енорийски издателски център да предлага преводи преди 3 години, но тогава само беше „чула”, че това се случвало с други, пък тя се заблуждавала, вярвала на отеца и била от тези, които го последвали в Калоферския манастир след забраната да изповядва в Софийска епархия. Тогава се усъмних в достоверността на разказа й след като започна да прави намеци, че е свободна жена, че не е ангел и подобни. Без да съм психиатър видях, че жената има проблем, който е свързан с проблемите на пола. Това, както ни е известно и от светоотеческите издания на Зограф, са страдания свързани с бесовски мечтания. Такива откриваме в публикацията в "168 часа", където анонимната Татяна признава, че е била дълго време влюбена в отеца... Групата на осъждащите о. Василий, ако пренебрегнем все по-настървената на скандали (за предпочитане около Църквата) медия, се води основно от два лъжеправославни сайта – Православие.бг, създаден от кръжеца около фондация „Покров Богородичен” от юриста Пламен Сивов и „Двери на Православието”, на проф. Иван Желев Димитров. И двата съществуват в нарушение на Закона за вероизповеданията, в текста на чл. 13 на който се казва, че само Българската Православна Църква „изразява” православното вероизповедание! Фондацията „Покров Богородичен”, инициаторът и списователят на „Православие.бг”, до 2005 се криеше зад благословението на Сливенския митрополит Негово Високопреосвещенство Йоаникий, който в същата година с нарочно писмо го отне. Сайтът „Двери” пък с решение на Светия Синод също изгуби благословението си. И двата сайта се смятат за бракониерски, но БПЦ няма да тръгне да ги съди, а в прокуратурата не работят богослови... Работата не е в това дали православни християни имат или нямат право да създават сайтове на православна тематика. „Православие.бг” и „Двери на Православието” всъщност са се назовали така, за да създадат впечатлението, че те са официалните изразители на вероизповеданието и доказателствата изобилстват, но не за това предлагам този размисъл. „Двери” разплаква незапознатите със съдбата на „почернените момичета и обърканите женици”, станали жертва на монаха, който не се къпел с десетилетия. Защо тези хора се нахвърлят срещу монаха и срещу българския манастир на Атон „Св. Георги-Зограф”? Защото са създадени с цел да обвържат БПЦ с Ватикана и протестантските деноминации, каквото и да мислят някои от заблудените техни сътрудници. Иеромонах Висарион по силата на някакво чудо успя да заяви това по неговия емоционален и проповеднически начин на страниците на един от най-четените ежедневници. Мнението на монах, изказано в пресата, силно се различава по своята мотивация от това на анонимния участник в интернет форум, който може да си позволи да не проверява внимателно това, което твърди, може да се лъже или може осъзнато да лъже. Според православното учение, в последните дни ще се явят хора, които ще запретнат ръкави да вкарат Православието в една кошара с тези, които се смятат еретици, за да се поклонят „всички народи на антихриста”. Такъв опит БПЦ вижда в съществуването на т.нар. Световен съвет на църквите, който напускаме през 1998 г. В писмо от 14 декември публикувано на сайта на този Световен Съвет на Църквите (http://www.wcc-coe.org/wcc/assembly/ejubilee/9-piece6.htm) и Пламен Сивов и проф. Иван Желев са „консултанти за България”. А, забележете, нашата Църква вече е напуснала организацията! Следващият ключ е връзката с пари от неправославни организации. Фондацията на Сивов взима от Дяконишес верк в Германия, а пък защитницата в "Двери" на „почернените момичета” Златина Иванова и мъжът й Венцислав Каравълчев, основни автори на сайта – от Чърч мишън сосайъти. И в двата случая това са протестантски организации, които не се гласят да приемат Православието. А, защо според вас дават пари тогава? Съществуват и са достъпни достатъчно документи, които могат да покажат какви са намеренията на създателите на двата посочени сайта, които често се правят на съвършено независими един от друг и ако не е нагледността на бюлетина на ССЦ не бихме и повярвали, че нещо може да събира идеолозите им. Не преди читателят да определи отношението си обаче препоръчвам да се запознае с една любопитна публикация в сайта на Пламен Сивов, която носи заглавието: „Масони от цялата страна се събират в Разград”: http://www.pravoslavie.bg/%D0%91%D1%8A%D0%BB%D0%B3%D0%B0%D1%80%D0%B8%D1%8F/%D0%9C%D0%B0%D1%81%D0%BE%D0%BD%D0%B8-%D0%BE%D1%82-%D1%86%D1%8F%D0%BB%D0%B0%D1%82%D0%B0-%D1%81%D1%82%D1%80%D0%B0%D0%BD%D0%B0-%D1%81%D0%B5-%D1%81%D1%8A%D0%B1%D0%B8%D1%80%D0%B0%D1%82-%D0%B2-%D0%A0%D0%B0%D0%B7%D0%B3%D1%80%D0%B0%D0%B4 Първото очакване от текста под това заглавие е да се прочете изобличение, което отново да ни припомни искането на масонски ложи за политическо представителство в европейските структури, което те обясняват с нуждата да се борят срещу християнството (http://www.sveta-nedelia.org/tm/nowini/world/2010/2010-02-23-2.html). А в сайт, нарекъл се „Православие” мило се пише дописка за масонско сборище, като за възрожденско мероприятие. Във форума под статията пък можете да видите (докато не се сетят да го изтрият) как т.нар. редактор на сайта Андрей Романов наивно издава, че всъщност сайтът е "новинарски" и следователно по тази причина такава новина може съвсем спокойно да тържествува под шапката на тяхното "бг-православие". Според случая електронната медия на фондацията е ту самото "православие", ту "новинарски сайт" в зависимост от анганжиментите на своите създатели. За отговорността на о. Василий манастирският Събор се е произнесъл. Дали самопредлагането, което Филева пробва пред мене там е проработило, не знам. Един монах е обект на много по-тежки бесовски нападения отколкото са миряните. Да работиш с преводачи, печатници и разпространение в мащабите на Зографското издателство, те принуждава да прекарваш повече време извън манастира. Който не може да си представи съблазните, нека пръв да хвърли камъка! Потресаващи са обаче обвиненията, че послушниците и монахините са ставали рано, ядяли малко и не се къпели. Ами, че това е манастир, в който те са отишли съзнателно! В манастира се става много рано. В Зограф службите почват в 3, 4 часа сутринта. През пости се яде по веднъж дневно без олио. Има ли човек, който да се готви да влезе в манастир и да не знае това? Естествено, че в БЛИЦ нецърковният читател ще се втрещи и очевидно за него е предназначена цялата кампания. Изданията на Зограф разкриха богатството на светоотеческия опит, молитвата, Тайнствата на Църквата. Бракониерите обаче ги намират за лоши преводи. Всъщност Зограф пречи на модернизирането на Църквата, под което се разбира въвеждането на римокатолически и протестантски практики. Срещу манастира се води кампания далеч преди братът на монахиня Възкресия да направи опит да си я прибере от Калоферския манастир, с което започна историята, довела до решението за свалянето на расото на отеца. Още през лятото на миналата година анонимна публикация в жълто електронно издание се опита да играе на националистична вълна – дайте да спасяваме Зограф от руснаците! Сплетните вътре не издържат и повърхностен прочит, но целта е да се дезинформират незнаещите. Месец по-късно пак в БЛИЦ анонимно се твърди, че в манастира „върлуват сифилис и краста”... А, „запознати”, както се казва, твърдят, че освен това да се намали очевидното влияние на Църквата чрез Зограф, става дума и за имотите на манастира. Само на Халкидики това са 16000 декара, които държи простреляният мъж на Весела Лечева Манол Велев... Година преди покушението срещу него зверски убиха секретарката на Ефория Зограф, Бог да я прости, прерязвайки вратната й артерия. Велев и Лечева са сред изрядните наематели, а и спечелили търг за имотите. Покушението срещу бизнесмена не може пряко да се свърже с това, тъй като Велев имал и интереси в хазартния бизнес. Но става дума за двама души, срещу които е извършено покушение, съвсем неслучайни хора, свързани с Ефория „Зограф”, а извършителите доднес не са открити, въпреки че съпругата на Велев беше министър, а раследването на убийството на Нели Йосифова още в първите минути е поето от спецслужбите... Темата за Ефория Зограф никак не е за подценяване, когато се говори за атаките срещу манастира. Това е организация създадена с Указ на цар Борис III от 5 юни 1926 г. , впоследствие изменен като Указ № 89 от 10 август 1934 г. По-късно Указът се отменя през 1951 г., а през 1979 се предава за изпълнение на министъра на външните работи. Сиреч от началото на съществуването си досега Ефорията е организация създадена в България, за да подпомага манастира Св. Георги-Зограф и скита Достойно Естъ, защото Атон е гръцка територия, а монашеската република се ръководи духовно от Цариградския патриарх. През 2002 година, когато се създаваше Законът за вероизповеданията в парламента се водеше бурен дебат около обсъждането на "Закон за Ефория Зограф". Ефорията именно управлява имотите на Зограф извън Атон, но в различни състави на управителния си съвет е предизвиквала съмнения за корупция... В управителният й съвет е споменатият проф. Иван Желев, чието досие на агент на ДС показа, че тясната му специализация е именно Зограф. Нека не сатанизираме проф. Желев. Очевидни са заслугите му за опазване на единството на Църквата по време на разкола. Убеден съм, че е мислел, че защитава България, когато е шпионирал в Зограф в младостта си. Знам обаче, че зависимостта се преодолява трудно и че откъсването от нея изисква огромна нравствена сила. Зограф в много отношения помогна на България да запази своята православност под огромния натиск на разбългаряващите фактори на глобализацията. Написаното в „24 часа” от първия епитроп на манастира о. Висарион, в което обвинява проф. Желев и сайта, зад който стои с авторитета и влиянието си, е всъщност отговор на злорадството, което параправославните демонстрираха след медийния шум около завеждащия Зографското издателство и решението на манастира да го изключи от братството. Сайтът застава в позата на обвинител и то пред обществеността в най-широк смисъл, а Православието учи, че църковните проблеми се решават в Църквата, така както манастирският съвет решава въпроса с отец Василий Венков. Далеч съм от мисълта да сатанизирам и Пламен Сивов. Веднъж му заявих това, което мисля, а той ми отговори: Какво трябва да направя според тебе, да зарежа всичко ли? Един Бог знае какво е в сърцата ни, но пак Бог е Този, Който ни е казал: по делата им ще ги познаете (Матей. 7:20)... Този, който напада Зограф има за цел да откъсне манастира от вярващите в България. За прокарване на антихристиянското влияние на глобализма се изчислени вече реакциите на висшите духовници в БПЦ, за което можем да съдим по акцията по изваждането на досиетата на агентите на ДС сред тях. Влиянието на Зограф обаче е извън църковната юрисдикция на БПЦ. В същото време връзките на манастира със страната и народа са с хилядолетна история и това няма как да се преустанови толкова лесно. ДС очевидно не държи лоста, с който може да моделира Зографското влияние. И щом това е така, е ясно усърдието да се подронва монашеския авторитет. Отчасти това е и причината създателят на манастирското издателство да се капсулира, да развива книжовното си дело в условия на максимална дискретност. Манастирският събор трудно е взел решението за изключването му, както и да си представяме нещата гледани откъм света. Такива съборни решения се взимат след молитва, а тяхната правилност можем да разберем не с помощта на разума. Сивов и проф. Желев са в ситуация, в която желанието да направят нещо за благото на Църквата се сблъсква с обвързаността им с тенденции и организации, които някога са им се представяли за добронамерени. Убеден съм, че е така. Оттам идва и раздвоението, каквото например виждаме в Православие.бг, да се публикува бравурна дописка за масонско сборище, но и беседата на о. Стефан Стефанов от Русе осъждаща масонството като цяло и масонството в Църквата в частност. Заедно с това раздвоение обаче в сърцевината на тези неблагословени общества се лее страстта на предприемаческия дух, който поне в един случай е противен на същината на Зографското книжовно дело - съществуването на издателството на Фондация "Покров Богородичен" - "Омофор". Далеч съм от идеята да анализирам продукцията на това издателство. Не е за подценяване фактът, че "Омофор", както и повечето дейности на кръжоците на Сивов и "Двери" донесоха дух на нещо обратно на братолюбие, на конкуренция от раннокапиталистически тип, а заедно с това и духа на онова разделение на вярващите, което уж толкова оплакват и за начало на което посочват особеностите на монашеския живот в Зограф и движението на монаси вън от манастира, без да имат никакво нравствено и канонично право да коментират начин на живот, какъвто не познават. Публикувано от Руси Ст. Русев

35
Има и още доста текстове изобличаващи неправомислието на изобличавания от отец Висарион сайт:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::: За „-истите” и техните методи........................................................................................ http://budiveren.com/index.php?option=com_content&view=article&id=400:2011-03-16-20-56-40&catid=62:2011-05-19-16-46-24&Itemid=155

44
Ето и продължението на изобличението:::: Срещу Венцислав Каравълчев по въпроса за църковния календар – част 2 http://budiveren.com/index.php?option=com_content&view=article&id=449:-2&catid=62:2011-05-19-16-46-24&Itemid=155

40
Ето изобличение на един от авторите на цитирания от отец Висарион сайт. Срещу Вeнцислав Каравълчев по въпроса за църковния календар – част 1 http://www.budiveren.com/index.php?option=com_content&view=article&id=374:-e-1&catid=62:2011-05-19-16-46-24&Itemid=155

41
За читателите е добре да знаят, че цитирания от отец Висарион сайт отдавна е забелязан и от други духовници и опитите им да изкривяват Преданието на Православната Църква са изобличени в много други публикации. Ето някои от тях: http://budiveren.com/index.php?option=com_content&view=article&id=63:2010-02-17-23-33-43&catid=62:2011-05-19-16-46-24&Itemid=155

142
Поздравявам отец Висарион и монасите от Зографския манастир за категоричната позиция и назоваването на нещата с истинските им имена. Не обръщайте внимание на хулителите и тези, които се чувстват по някакъв засегнати и изобличени! Винаги монасите са били тези, които са защитавали Православната вяра и са се изправяли дори срещу управляващите, когато е било необходимо. През 512 г. Свети Сава, без да се страхува от светската влест, заедно с други монаси отива в Константинопол при император Анастасий, който симпатизирал на монофизитите, за да го убеди в истиността на Православната вяра. Когато еретиците, в успяват да поставят еретика Севир за Антиохийски патриарх, 6000 монаси излизат от манастирите и се събират, за да защитят православната вяра и решенията на Халкидонския събор. Дерзайте, Господ и Света Богородица да ви помагат! А, хулителите – Бог да ги вразумява.

25
Добре, но първо ще те изям!!... Откачалка...

0
Махни се оттук, сатана!

-56
Ясно е, че с вас няма какво да разговарям, вие сте сектанти... КЪМ ОСТАНАЛИТЕ (още от Мускетарския Блог) Свещ. Владко Тасков за ДС, Василий Венков и атонските гастроли Публикувано от Светльо Ангелов - Портос Етикети: Мускетарска Телевизия - Отче, хора от Неврокопско скоро ми споделиха, че Атонската чета е пак там… Споделиха ми също така и че парите на бизнесмените, които даряват за Църквата, в Сандански не остават, ами отиват за Света гора, не остават нито в града, нито в епархията… - Няма как да става това, всички дарения се осчетоводяват и заминават за митрополията в Гоце Делчев… - А може би казалите ми това имат предвид директни дарения за Атон, че българските атонски монаси са направили там нещо като мрежа от богати хора, които просто пренасочват към Света гора, като дарители… - Може би, нямам информация за това… Виж, аз не смятам, че Василий Венков е проблемът, че с неговото низвергване се разрешават нещата и в БПЦ, и на Атон в българския манастир… Василий е едно заклано агне сега, на което разпръскват кръвта, за да ни впечатлят, правят скандал, за да покрият това, че подмениха природата на Църквата и радикализираха подмяната. Не е ли правил същите неща Венков и преди две години? А преди пет? Но тогава не се занимаваха с него, защото не им беше необходимо, ако някой нещо кажеше, тактиката им да го смълчат беше: "Трай си, ние мислим!" Сега превърнаха въпроса в огромен проблем, във въпрос на живот и смърт. На фона на това, което се случва из манастирите, оргиите, педерастията, Венков не е никакъв проблем. Василий ли въздигна владиците, патриарсите? Да го линчуват, задето е посегнал на жена, на фона на всичко това е лицемерие… Изкараха от торбата една жертвичка, един бездушник като Василий Венков и го обявиха за най-големия проблем в БПЦ. Хайде, малко трезвост да проявим, а?!... А и тази негова жертва, жената, нямала ли е енорийски свещеник, към когото да се обърне, при когото да се върне, тя все пак не е приела монашеско пострижение? Ще се занимаваме с това, че я ощипали! Ами като се я ощипали, да се върне в енорията, да се омъжи, деца да гледа... - Да и на всичкото отгоре, след дългогодишен „тормоз”, тръгва подир Венков за Калофер след изгонването му от София, като сега всички, освен историята на Венков, следим терзанията на раненото й междукрачие, ранено повече май от ревност по Василий, отколкото от самия Василий… И все пак смятам, че поведението на българските светогорци е проблем в БПЦ. - Проблем е, Светльо, защото държавна сигурност именно ги доведе и пусна из епархиите, те пък сведоха дейността си до това да спасяват „българската нация”. Как ще спасяваш българското, а ще немариш и ще пренебрегваш мен, българина? Защо ти е да спасяваш България, без българите?! - Та, нали повечето от тях там са с „благословията” на ДС монаси на Атон… Лесно приеха ролята на идеологически рупор, а идеологията никога не е била "умна"… - Да и се превърнаха в пропагандисти на руските църковни интереси и влияние на Атон, идеологическа прослойка на Руската Църква… Та те, вместо да залягат върху красотата и богатството на православното богослужение, с което Атон се слави, почнаха да поменават Руския Патриарх, вместо Вселенския, под чиято духовна власт са канонично, по време на Светата Литургия… - …Когато не „ма’ат гащи” из България.

24
Светльо има нужда от добър духовник. Душата му има нужда от изцеление. Той злослови, страшно злослови, товари се с безброй думи-грехове. А когато дойде време да даде отговор за всяка дума, която излиза от устата му, къде ще бъде, какво ще прави. Светльо, по-добре замълчи, нека скверна дума да не излиза повече от теб, събуди се, опомни се, много се огрешаваш! Заради нашия общ Създател, Отеца на Светлините, замълчи!

94
Светльо има нужда от добър духовник. Душата му има нужда от изцеление. Той злослови, страшно злослови, товари се с безброй думи-грехове. А когато дойде време да даде отговор за всяка дума, която излиза от устата му, къде ще бъде, какво ще прави. Светльо, по-добре замълчи, нека скверна дума да не излиза повече от теб, събуди се, опомни се, много се огрешаваш! Заради нашия общ Създател, Отеца на Светлините, замълчи!

22
Миряна, здравейте! Не мисля, че лъжете. такова нещо и през ум не ми е минавало. Как изглежда това, което пиша отстрани, не знам, защото съм "в центъра". Тук има нещо, което трябва очевидно да обясня: Светослав Ангелов е окаяна жертва на демон, когото съм нарекъл Тъмньо Дяволов. Повечето от определенията, които отправям, се отнасят за демона, който действа от негово име, а моето старание е да поставя разграничение. Той лъже патологично и знае, че лъже, а това е крайна фаза на обсебването. Демонът не заслужава любов. Любовта е за човека, за ближния. Хулата срещу Светия Дух обаче е смъртен грях, а Тъмньо Дяволов принуждава Светльо Ангелов да извърши този грях, за да загуби душата си. В доста от случаите, но в по-малката си част, се обръщам и към него самия с надеждата да го накарам да се види и да се покае, защото "невъзможното за човеци е възможно за Бога", но мисля, че повредата е много сериозна. Тъмньо вече е повлиял на няколко души, които от невежство го следват в падението, какъвто е случаят с Ксения, напр. Гнусният начин, по който се говори за един манастир, в който кракът му не е стъпил е предизвестие за голямо падение и отстъпление. Пресвета Богородица няма да остане безразлична за гнусотиите по адрес на светогорските монаси. Кончината на Арий е много показателна за това, което очаква наплевателите. Ако Вашата молитва е достатъчно силна, молете се за това окаяно същество и дано Бог Ви чуе!

16
.Марк, Портос е мн.болна душа с греховен покой, но... това не оправдава Вас. Много грешите – кръвта Ви кипи и дори и чрез буквите викате – повярвайте, отстрани много личи. Пиша Ви оскъдно с надежда да усетите многото, което е за Вас зад тези думи. Опитайте да усмирите кръвта и да погледнете вътрешните си движения отстрани; моля Ви! Имате много енергия, но...канализирайте я друго яче. Не бързайте като преди да репликирате: не е вярно! Помислете – защо ще Ви лъжа, се хабя и постоянствам към Вас. Моля Ви! Простете.

25
Коментар, на който едва сега попаднах и за който съжалявам, че не съм му автор и не е даден по-рано: Християни, чуйте! О. Василий никога не е изповядвал без благословение, както го обвиняват някои! Когато блажено почина дядо Назарий, се проведе разговор с дядо Йоан и той благослови о. Василий да разговаря с предстоятел на храм, който би му благословил да изповядва. Този храм бе" Св. Седмочисленици"! Има свидетели за това! След това, когато почина приснопаметният дядо Максим, Наместник-патриархът дядо Кирил благослови о. Василий да изповядва чедата си! Има свидетели за това! След дядо Кирил отново бе искано благословение от Право Правещия, о. Василий да изповядва чедата си и такова благословение бе дадено! Има свидетели за това! Така че о. Василий никога не е изповядвал без благословение! Той не е вършил духовно бракониерстване, каквото му се приписва! И защо някои християни с такова настървение се присъединяват към медийната машина, която иска да убие о. Василий?! Моля, помислете, спрете се!

-2
Православната Църква е Съборна, следователно решава Съборът нещата, а не най-силно викащата банда.

-5
Въобще не иде тука реч "за истината относно календара", а за начина, по който е "прокарване". Ще дам пример от Църковната история. Ефеският Събор първо осъжда "налитащия" на бл. Августин Пелагий, след което взима едно становище по конфликтния между Пелагий и Августин въпрос, което е много по-близко до Пелагиевото, отколкото до Августиновото. Ереста и сектантството т.е. не е толкова въпрос на възглед, а на начин на мислене, на отношение. Зографци може и да имат известни основания за много от нещата, които твърдят, но все пак са сектанти.

1
Още от появата си сайтът на Агента от ДС Ангелов (проф. Иван Желев) - ''Двери'' е стожерЪТ на религиозната гнусота и православния сурогат. Не случайно, както йеромонах Висарион посочва, там намират поле за изява и пропаганда спорни "православни" автори. И, не случайно, този сайт си сътрудничи със (неизменно) сензационния журналистически маскарад "Вяра и общество" и с неговия автор и водещ номенклатурният ''православен манекен" и икуменист Горан Благоев.

628
Ясно е, че всички засегнати ще започнат да се защитават. Жалкото е, че не се защитават с факти, а с обиди, които не им правят чест. Който иска ще намери истината, не е необходимо да си постват статиите като коментари. Но като противоотрова може да се постнат някои други текстове. Можем като начало да поставим текст от ахриепископ Серафим Соболев, който е погребан в криптата на Руската църква в София. Православната Църква така решително и ревностно се е противопоставяла на това противоцърковно нововъведение от самото начало на календарната реформа до най-ново време. Веднага щом папа Григорий XIII въвел новия стил, още през същата 1582 г., Вселенският патриарх йеремия II заедно със своя Синод, осъдил новото римско времеизчисление, като противно на преданието на Православната Църква. През следващата, 1583 г. патриарх йеремия, с участието на Александрийския патриарх Силвестър и на йерусалимския патриарх Софроний VI, свикал църковен събор, който осъдил въвеждането на григорианския календар от Римската църква като нещо противно на каноните на цялата Вселенска Църква и нарушаващо постановлението на Първия Вселенски събор относно изчисляването деня на светата Пасха. Този събор, в своето постановление - Сигилион[Официален синодален декрет със законодателен характер, носещ патриаршеския печат] от 20 ноември 1583 г., призовава православните твърдо и неизменно, дори до проливане на кръвта си, да се придържат към православния месецослов и юлианската Пасхалия и налага на всички нарушители на това постановление анатема - отлъчване от Православната Църква. За това свое решение Константинополският събор съобщил на всички Източни църкви, на Московския митрополит Дионисий, на Църквата на Йонийските острови, на прочутия поборник на Православието в Западна Русия - княз Константин Острожки, на венецианския дож Н. Дапонте и на папа Григорий XIII, виновникът за църковния смут. Напълно отрицателно към въвеждането на новия стил са се отнасяли и през следващите столетия Вселенските патриарси заедно с цялата съборна Църква. Например Константинополският патриарх Калиник XI, ведно с Антиохийския патриарх Атанасий (1686-1728), свидетелствува, че празнуването на Пасхата заедно с римокатолиците, отричането от установените правила на Православната Църква относно постите и приемането на устава на Римската църква представлява измяна на Православието и отстъпление от светоотеческите завети, гибелно за чедата на Православната Църква; затова всеки християнин е длъжен да празнува Пасхата и свързаните с нея празнични дни и църковни времена съгласно с практиката на Православния Изток, а не на инославния Запад, чужд нам по вяра. Вселенският патриарх Кирил V в своето Окръжно послание от 1756 г. налага на всички християни, приели новия стил, страшни проклятия във временния и във вечния живот. За да бъдат предпазени православните от приемането на новия стил, като от най-тежък грях, Вселенският патриарх Антим VI и другите Източни патриарси - Александрийският йеротей, Антиохийският Методий и йерусалимският Кирил, заедно с техните синоди, през 1848 г. в Окръжно послание от името на едната съборна и апостолска Църква, са заявили такова изповядване на вярата: "При нас ни патриарси, ни събори никога не са могли да въведат нещо ново, защото пазител на благочестието у нас е самото Тяло на Църквата, т.е. народът който винаги желае да запази своята вяра неизменна и съгласна с вярата на неговите отци... Нека държим изповеданието, което сме приели от такива мъже - св. Отци, нека да отхвърляме всяко нововъведение като дяволско внушение, та ако някой би дръзнал или с дело, или с дума или с помисъл на такова нововъведение - такъв вече се е отрекъл от вярата Христова и доброволно се е подхвърлил на вечно проклятие заради хулата против Духа Святаго, Който (според него) сякаш е говорил несъвършено в Свещеното Писание и на Вселенските Събори. И така всички, внасящи в Църквата нововъведения - били те еретици или разколници, облекли се доброволно в проклятие като в риза (Пс. 108, 9), макар да са папи, макар да са патриарси, макар да са миряни, или дори ангел от небето - анатема да бъде!" http://www.pravoslavieto.com/history/19/1881_arhiep_Serafim_Sobolev/za_novija_starija_stil.htm

-12
Да, Марк, "такова нещо никога не е било", защото с такъв досега не сте се сблъсквали... Аз познавам Иисус (както и много повече от 10 процента от хората, за които пиша) и въобще не ми пука за заплахите ви от Негово Име, защото зная, че не аз, а вие сте гнусота, която Той ще "изплюе от устата Си", както казва за такива като вас в Апокалипсиса... И докато съм жив, ти няма да спреш да се гърчиш от истината, която ще продължавам да пиша в блога си.... хайде, с Богом....

16
Марсел Пруст да им завиди на писателската стилистика на дверци. Каквото и да правят обаче, си остават имитатори на Православието. Тяхната "сила" е в това да подкокоросват верните да се причастяват без покаяние принесено с изповед. Форумни дрънканици и пози на знаещи уж някакви много големи тайни за вярата, които простаците не знаем.

1177
Двери БГ май продължават да не остават длъжни на йеромонах Висарион: http://dveri.bg/9ax6a Лесно ли е да си православен, Автор: Иван Димитров . Не е лесно, разбира се. И никой не обещава лесно. Сам Спасителят заявява: "В света скърби ще имате". И допълва: "Но дерзайте, Аз победих света". Само че тази Негова победа над света ние трябва да си я придобием, да си я направим и наша с много усилия в личен духовен план. Няма ли ги усилията, Христовата заява си остава неефективна за нас. Защото Той нищо не ни налага. Трябва ние да си го придобием. За това се иска много работа със себе си и "у себе си", не по улици и площади, по форуми и екрани. Нужна е една трудна работа по проверка и поправка на себе си, на вътрешния си живот, та и външните му прояви да се подобрят, за да ни е малко по-леко на душата и сърцето сега тук, и после - там! Иначе като се огледа човек наоколо - православни "сергии" колкото щеш! Православие свободно се предлага наляво и надясно, надлъж и нашир, дори на промоция - почти без пари. Но ползата от такива работи е почти никаква. Един вестник яко защитаваше един зографски монах - ще речеш от православно усърдие, сетне обаче стана рупор на друг, който недолюбва първия, но обича да приказва и да изтъква себе си колко бил кадърен и колко неща е загърбил, за да се посвети на монашеството. Така вестникът си направи православна сергийка, за да увеличи алъш-вериша. Друг вестник взе усърдно да рекламира подобни на магии действия около открита стара икона в далечен манастир (тук). В крайна сметка отпечатаха хиляди икони във вестника, за да могат хората благочестиво да си завиват всякакви непотребни работи в тия хартиени икони, както обикновено става. Ползата? За нея ще трябва да попитате съответната редакция. Има и бутикови православни сергии - те са си сложили и крещящи надписи: "Суперправославни!" Понеже засега не им е разрешено да изгарят вярващите, те само яростно линчуват словесно и психически хиляди християни, като ги заливат с мантри от типа на: "Старият стил спасява!", "Няма благодат в новия стил!", "Чудесата са само в старостилните църкви!". Хората не са запознати и им вярват, защото... били светогорци. Пита ли се някой, тия супер-ортодоксални имат ли благословение от манастирските си събори да бракониерстват в чужда духовна нива, като хулят патриарх, синод, свещенство и хвалят само себе си и ортаците си от гръцки старостилни формирования? И нормално ли е зографски монаси да съслужат с български старостилни разколници, които не поменават Българския патриарх? От друга страна, преди да опънат своите "светогорски" сергии, какви са били тия синковци? Български старостилци (със сигурност някои от тях!)? Български кришнари? Или кой знае какви? Кога станаха светогорци, че и учители, та си осигуриха монопола върху православната вяра?! А и като си присвоиха този монопол, защо не си го пазят като скъпо достояние, като зеницата на окото си, ами са тръгнали да го пласират като амбулантни търговци из епархиите на нещастната ни Татковина? Защо? Може би защото митрополитите си затварят очите, а свещениците не смеят да се обадят - зер, Света Гора е това, ще вземе да ги "банне" владиката! И така страната ни се напълни - сергия до сергия с православен идеологически кич. Вярно е, че са само няколко такива амбулантни търговци, но пък сергиите им навсякъде из страдното Отечество и наистина вредата им е голяма. Иначе прави впечатление, че свестните монаси си стоят в Зограф, не дават и интервюта, ама нали още поетът го е казал, че "свестните у нас счита за луди (продължението го спестяваме)"?! Не е ли време Светият Синод на Българската православна църква - Българска патриаршия да си нагледа лозето, дето са го завладели зли лозари? Крайно време е. Защото те "изработват" нещастните българи, пробутват им ерзац-православна книжнина, изповядват ги, наставляват ги, лъжат ги с измислици за злокобни чудеса (вкл. смърт на епископ!), заплашват ги с лишаване от спасение на душите. Човек остава с горчивото усещане, че от Света Гора се цени само "фирмата", а не се обръща внимание на истинското съкровище, скрито там. Иначе щеше да е наистина трудно да ги изведеш от мястото, където срещат Бога, а те, ето - бързат да отворят сергия на "външния" православен пазар, спасявайки България. Наистина, никак не е лесно при такива "съветници" да си православен! Прав е бил старецът Паисий Светогорец, че в наши дни се иска много, много ум, за да се спаси човек.

36
Ти си учебник по омраза, бре. Целият ти "блог" е точно това. Миряна, прощавайте, но това, което вземате за хързулване са само цитати от блога на Тъмньо, при това на места редактирани от благоприличие. В "оригиналния текст" (кавичките са, защото е смешно при Тъмньо да се говори за оригиналност) са употребени заместващите думи от уличния фолклор и по-специално от надписите по тоалетните, откъдето е и възпитанието на тази безличност. Бих Ви посъветвал да се уверите сама, но не го правя, за да Ви спестя погнусата. Този характеропат оплю всеки, за когото пише като очевидно не познава и 10% от хората, които осъжда. А осъждането е, както знаете, грях... Когато се погледне в огледалото, видяното никак не му харесва. Това, което той се опитва да причинява на другите, по негов адрес е "омраза", представете си. Сегашната му съпруга, за формите на която и за семенйните преживявания с която не пести гнусните си описания, може най-добре да Ви каже израз на какво е стремежът му да огнуси всеки, който може да представлява някакъв авторитет в очите му. Жената е психиатър. Безличността открила наслада в безнаказаността да залива с това, което душата му произвежда, и иска признание! съвсем сигурно е, че Бог това така няма да остави. Такова нещо никога не е било!

-16
Той не може да спре, не защото се "харзулва след мене", ако идете в началото на коментарите тук, ще видите, че каналджийският речник е само негов през цялото време, както и яростта, омразата... Аз съм коментирал по същество, не съм го търсил или провокирал... Но вие, Миряна, явно заслепена от "истината на вашата секта", не можете да видите това... Все пак ми мирише на проблясък - да, вгледайте се добре в коментарите на Марк - това е плодът на "най-чистото православие", роден в негово лице...

1
Марк, влезте в някаква мяра. Христова. Хързулвате се след портос и падате в изкушение. Пазете се. Простете.

24
У кого виждаш омраза, бре, рожбо на омразата! Ти ли писа през пости за центростремителността около женските гениталии непосредствено преди Рождественския подвиг на божията Майка? ти ли, бе, нищожество, или някой друг пише вместо тебе в нужника, на който висаш "блог"! От любов ли го написа, бре, отрепко, или от омразата на лукавия, от когото баш ти си обсебения! Ти ли писа, че някой си ядях екстременти,а? От любов към хората ли го написа или от омразата на дявола, с която е пълно всичко в тебе? Кой ти разреши да лъжеш и да си измисляш за хора, които не си виждал през живота си, ако не лукавия баща на омразата! Каквото си посял, това ще жънеш! Скачай обратно и си пусни водата в движение!

-26
Най-добрата презентация за благодатната полза от трудовете на Висарион и Компания си ти и дивата ти омраза към истината. И сред езичниците такива с твоя речник и отношение не се намират.

16
Новината е за първа страница - графомана бил личност! Къде гледат от "24 часа"! Че и имало някой обсебен от "личността му"! Нали като се спука тръба на канализацията и се размирише, стопанинът проверява къде е повредата, бре, бацил недоносен! Има ли по-мръсна душа от тебе, че да се обсеби от нечистотата!

-29
Според мен си обсебен от личността ми... Има ли въобще нещо в блога, което да си пропуснал да прочетеш??

26
Не се прави на жертва, бе, нещастник! Тебе Бог ще те убие, не човек. Хората ги е гнус да се допират до тебе. Арий влязъл в нужника и червата му изпадали в нечистотиите. Обърнал се да види какво става и паднал по лице в отпадъците си. Ей за това става дума. Нечисто човекоподобие си ти и то по свое желание. Никой не те е правил такъв. Щом ти трябва известност, виж дали няма да ти подхожда ариевата! Лукавият ти е внушил, че можеш да се гавриш с хората, та и с най-близките си и никой нищо да не ти направи, щото, те нали християни. Умираше от страх обаче да не ти обършат един шамар в полицията, а! Е, ще ти се наложи да изпиташ истинска вяра, когато Бог ти прати вразумлението и дано да не е чрез човеци, че до последно ще заемаш поза на жертва на свободното слово, хлебарка нещастна.

-13
Виждаш ли колко е лесно, сега остава да решиш и че Бог тебе е призовал или най-малкото от теб го очаква, да ме убиеш, за да укрепиш вярата на вярващите и готово - ще се получат нещата като по учебник по... сектология.

20
Бедите пълзящи към тебе тепърва ще укрепват вярата на вярващите! След като приживе не вярваш в Бога, а употребяваш Името Му в съчетание със сквернословия, ще си го получиш пред очите на всички в пълната на престъпленията, които вършиш - ще бъдеш показан в цялата си отвратителна душевна грозота оставен на звероподобната омраза на лукавия и всеки, който те подмите, ще те заплюе. Как и гока ще го направи Бог, само Той знае, но не принесеш ли покаяние за престъпленията си, това те очаква.

-71
Бедите, пълзящи към нас от Атон (апокрифното календарче) Публикувано от Светльо Ангелов - Портос Манастирът "Свети Георги Зограф" на Атон е база, от която излизат неколцина "духовни псевдостарци", направили из епархиите ни няколко вътрешноправославни секти от тоталитарен тип, някои, от които са даже на общежитиен, комунален принцип. На това отгоре и воюват помежду си. Гуру Кирил-Козма е стъпил здраво в Сливенска епархия и разпространява (по думите на сестра Ксения) за гуру Василй Венков бивалици и небивалици (че е евреин "по майка", че е приел монашеско пострижение, без да се отрече от иудаизма, че е магьосник и окултист). Гуру Василий пък, стъпил здраво в Пловдивска и Софийска епархия, стреля по Козма чрез подписки от карнобашко (в тил) и чрез медиите на олигархията. Славяно-българският манастир на Света гора е и място, от което идва силна разколническа пропаганда. Българските светогорци са издали дублиращ Патриаршеския календар, свой старостилен. В това последното нищо лошо не би имало, ако целта на издаването му беше да информира. Но старостилният календар на нашите атонци не информира, ами пропагандира, според него светците наказват даже и със смърт приемащите новия, григориански, "папски календар": Тук можем да се сетим за съвета на св. ап. Павел към сътрудника му св. Тимотей - "А отхвърляй скверните и бабешките басни и обучавай себе си в благочестие." (I Тимотей 4:7), защото именно на това ни напомня аргументацията за употребата му в тоя псевдодуховен атонски пасквил - "Това чудо е известно на най-възрастните жители на Лариса". Да оставим това настрана, ами да помислим за внушението от тази история, което подсилва и една следваща я непосредствено: На един румънски архимандрит се явили Свети Трисветители и му казали, че тези, които приемата новия календар "ще страдат и ще бъдат наказани от Бога". Това, което правят отпечаталите и разпространяващи това календарче, е да провокират най-нисшите нива на религиозност у ползвателите на своя издателски труд, да използват страха, който насаждат сред неукия в богословските въпроси народ, за да го употребят за натиск срещу свещеноналчалието в БПЦ, това е религиозен популизъм от най-ниска проба... Накрая бих казал, че сам нямам нищо против да се върнем към Стария, Юлиански Богослужебен календар, даже съм склонен да смятам, че би било по-добре да служим по него, не само, защото е част от светоотеческото Предание, но и защото с подмяната му се губи много от красотата и ритъма на православното Богослужение. Но това трябва да е резултат от добронамерен и смислен богословски диалог в Църквата, а не по начина, който са избрали да наложат връщането му. Защото това ще отключи една много опасна "кутия на Пандора" и ще бъде абсолютния край на Православната Църква в България. Целият календар за 20014 година, издаден от Зографското издателство можете да видите в Маран-ата (Блогът на Портос) Връзки към тази публикация в 12:56 Изпращане по имейл Публикувайте в блога си! Споделяне в Twitter Споделяне във Facebook Няма коментари:

7
Отче Кириле, като ти дойде светогорски монах в енорията и започне да ти казва как да служиш, тогава ще имаш право да определяш те къде да ходят и къде да не ходят! Не се подвеждай по клозетнокафявите писания на "лумпен-богослови", като Тъмньо Дяволов! това, че не нарушават каноните можеш да разбереш, като се обадиш на дядо Йоан и на дядо Николай, от които ще научиш, че на отец Василий му се забрани, защото преди това му беше разрешено! Лош учител е интернет! у всекиго прониква тъмньо-дяволовата зараза да се изказва за непостижими неща и за всичко, което не му влиза в работата.

21
Тъмньо, аман от лъжите и съчиненията ти! Откровено пишеш гадости за неща, които не познаваш, настройваш хората едни срещу други, правиш мръсни номера на всеки, когото познаваш. Където се появиш, замирисва на основното ти съдържание. Дано да си се научил да се бръснеш без огледало, че иначе денят ти ще започва с повръщане...

1731
http://dveri.bg/9a3ph Явно Двери БГ са платили на Висарион да им прави реклама. Колко ли струва? Ето на какво се натъкнах: За пореден път чета в периодичната преса, че сайтът Двери БГ бил собственост на нашия уважаван консултант проф. Иван Желев. Всъщност това беше и причината да се почувствам задължен да напиша този текст, както го направих преди две години (тук). Какво може да се каже за статията на йеромонах Висарион в днешния в-к „24 часа” (тук)? Нищо ново и нищо изненадващо. Пак за всичко са виновни „Двери” и „Агент Ангелов”, който уж искал да ни направи монофизити. Може би пак те са виновни за шетането на няколко от зографските монаси из епархиите на БПЦ без благословението на съответните митрополити, за съслуженията им с разколници, за пропагандата на стария календар като „най-правилен” и „спасителен”, за издаването на алтернативни старостилни църковни календарчета и разпространяването им из енориите на БПЦ... За каузата на няколко монаси-гастрольори, които в името на това „да сме единни с другите църкви” искат да престанем да сме единни в родната си Църква. Чисто по разколнически да откъсват енория по енория, обърквайки хората, използвайки бранда „Зографски манастир”... Това е типичен пример за прицърковен популизъм, но работи в специфичната си целева група: жени-припадалки, мъже-припадалци и всякакви хора, готови да не мислят трезво, а да се доверяват на непроверени църковни авторитети, за които всички останали са заблудени и дори еретици. Обвиненията към Двери правят обвинителите толкова популярни, колкото е и сайтът, при това има и още един страничен, но търсен ефект – помага за тъй нареченото „кариерно развитие” (макар и с риск да изиграе лоша шега). Да бъдеш „жертва на Двери БГ” ускорява кариери църковни всякакви; ако не са ти обръщали внимание, погрижи се да ти обърнат! Макар да е нелепо да се говори за кариера в Църквата, защото това би трябвало да е служение... Какъв е смисълът на нападките срещу Двери на о. Висарион? Какво ли иска йеромонахът – да поеме издателската дейност, движена досега от о. Василий, или се цели в игуменския пост на Зографския манастир? Ще видим. Единственото хубаво е, че в крайна сметка сега вече Двери ще се свързва с богословите о. Александър Шмеман (тук), о. Йоан Майендорф (тук), о. Александър Мен (тук)... и проф. Иван Желев. А това е добре, защото ще привлича нови умни, разсъдливи и духовно разсъдителни читатели в нашия сайт.

43
Абе kayo, какъв Горан те гони, какво студио, какви 5 лева? Питам аз за двойните стандарти, ама не ви е кеф да го почвате тоя разговор. Щото ви изобличава лицемерието. Щото всички дето са ви кръстили са ръкоположени от агенти на ДС, Виж локумите на Висарион по ви кефят, щото ви праща там в едни врели-некипели за световната конспирация и ДС и КГБ и т.н., а той самият като клирик на Вселенската патриаршия не ще да ритне канчето на тоя, чието име споменава на всяка литургия, ами си намерил невежа публика в БГ-то. Светоотечески календар дрън дрън. А Несторий по кой календар е служил? А Диоклетиан, който е погубил толкова християни по кой календар е посрещал деня на слънцето. Айде стига с тия простотии.

-17
Първо, Марко, не съм, нито смятам, че съм "известен". Известен е митр. Николай с хомосексуалните си зажежки, мутренския лайфстал и феромонната си харизма. Толкова е известен, че го псуват в Пловдив от професорите по съдова хирургия, през продавачките в магазините до шофьорите на такси, а аз редовно се грижа да осведомявам още тяхната неприязън към тоя "Симон Маг". Известен е и Висарион с изцепките и мръсотията, която хвърля по една покойница като Ванга... От нещата по мой адрес, които цитираш, като лежерната бележка в Блога ми, че смятам да уча и в Москва, писана преди много месеци, разбирам, че си постоянен читател на моя Блог, вманиачен и че това твое постоянно настояване "не си известен" иде, за да успокоиш страховете си, че нещата в Блога може да научи и друг. Моята мнима известно т.е. е твой психически проблем, искам да кажа. Второ, относно лайната, които съм хвърлял по вентилатора. Не, не ги хвърлям за забавление, а защото такива като тебе сте ги наслагали по трапезите. С гняв ги хвърлям по вентилатора, защото още по-малко им е мястото край "хляба и виното". С това не правя нищо по-различно от описаното в кн. на прор. Малахия: "И сега тази заповед се дава вам, свещеници.... Ако не послушате, и ако не турите това на сърдце за да дадете слава на името ми, Говори Господ Саваот... аз ще отхвърля семето ви, и ще разпръсна лайно (в синод. превод стои тук думата нечистотия, в Славейковия е лайно обаче, както и в стар. евр. текст) по лицата ви, лайното на тържествата ви..." (Малахия 2:1-3) Не знам какво си въобразяваш, че "мислят за мен в Белград", но един от професорите ми е доверил превод на негова книга и нищо против няма да я публикувам и в Блога си.

-24
О. Висарион, а старостилният календар, който сте издали и разпространявате, не е ли войнстваща пропаганда? Ще отречете ли, че в него сте преписвали от неканонично житие на свети Спиридон на гръцки разколници и сте го привели като доказателство за "правотата на стария стил"; в него се разказва как един православен епископ е бил УБИТ (според вас) от Бог и от свети Спиридон докато служел, само защото служел по нов стил както му е наредено от неговата поместна Църква. И това беше публикувано на 25 Декември - Рождество Христово с каква цел? ще отречете ли, че целта ви беше православните българи да НЕ празнуват Рождество Христово и православните свещеници да откажат да служат на Рождество Христово? И защо премълчавате чудесата, които са се случили по нов стил? Ако твърдите, че чудеса са се случили само по стар стил, значи вие просто лъжете. Не съм фен на Двери, не харесвам Шмеман, но не харесвам и вас, защото не помислихте нито за миг за най-малките и най-уязвимите от вашата борба хора.

75
Слава Богу, че се намират такива смели и доблестни монаси, като отец Висарион, които имат силата да изрекат нещата такива, каквито са в действителност. Наистина икуменизмът е като зараза, която трябва да се посочва, за да може хората да се предпазят. Връщането на Светоотечестия календар е една от най-важните стъпки за възстановяване на единството на Православната Църква в пълнотата на Православието. Казал е много за един от най-главните, за момента, проблеми в църковния живот. Дано да се намерят и други смели духовници, които да посочват и защитават Истината за Свещеното Предание на Православната Църква.

21
О. Висарион пропуска да спомене, че едната от семейните двойки в "Двери.БГ", а именно на Венцислав Каравълчев и съпругата му Златина, са и мисионери на Church Mission Society..

32
Ами защо не го питаш ти, а питаш форума. Теб ти трябват тези отговори - задай му въпросите. Покани го в студиото на БНТ и се направи за пореден път десидент, Горане. Нали уж в името на вярата и Господ каниш повече отрепки там - я Христо Латинов да разпръсне поредните зловония, я бивши разколници да ни покажат правия път във вярата. Какъвто водещият, такива и гостите. Защото не търсиш да приобщиш във вярата някого с предаването си или да му разясниш нещо полезно, а ровиш целеустремено все за някое скандалче, което да ти вдигне рейтинга. А той пада ли, пада. Ами дай си малко почивка, православието със сигурност видимо ще спечели от мълчанието ти.

-36
Я вместо да се разправяте на дребно питайте Висарион за агента от ДС Кирилиевич каква задача е имал - да вреди или да помага на Зограф? И питайте същия Висарион що ще през седмица е в епархията на същия този агент от ДС, пък и в епархиите на другите агенти от ДС. Дали ще ви отговори от страниците на 24 часа или ще се направи на ударен?

44
Има различен тип врагове на Православието: такива, които са убедени, че другият начин е по-правилен - този на римляните и на протестантите; има такива, които откровено се хващат да вредят на Църквата, за каквато смятат единствено Православната, има го и Светльо Ангелов - той за забавление хвърля екстременти във вентилатора. Това може - това прави. Почине малко и - дай с'а малко белградско богословие. Питайте какво мислят в Белград за него - същото, което в Пловдив и Варна. Щял да прави магистратура в Москва и после - евентуално асистентче в Търново... Планирал си кариера, а дотогава - живот на топло в собствените си...

7
Ти си резултата на кадровата политика на ДС - изрод по душа, жигосан от желание да бъде забелязан, та ако ще и най-голямата мръсотия да стовари върху Светинята, само и само да му объртан внимание. Това е наследството на ДС в живота и манталитета. Измамник и използвач, търтей и разносител на зловоние.

120
Кадровата политика на ДС я знаем, особено в области, в които социалистическата държава е нямала критерий за професионализъм, защото православието й е било чуждо и непонятно. На нефовата (и на митр. Натанаил) преценка е доверявано главно. Затова там има такива тройни висшисти с по три езика, с които професора може би се горедее и лоялни към всяка тояга хора с ниски морални и други качества. Целта на Висарион не е очистване на братството, а смяна на властващата сопа..

13
Що не се скриеш, където ти е мястото! Кой си ти, бе, чурнодушко, че ще обясняваш кой какво прави в манастира! Що не си гледаш спасението, че, както се вижда, се отдалечава с космическа скорост!

34
Желев му крив, само дето Желев е бил последна дупка на кавала за това, което му приписва. Желев не е ходил по своя воля и не е подписвал нищо по своя воля, защото е бил пратен, а не се е разхождал за кеф. Кой го е пратил - Св. Синод на БПЦ, много ясно. Ама на Висарион не му стиска да хвърля камъни по владиците и по Патриарх Максим. Ако от нашите го е страх, да пита своя епископ на Св. Гора, защото всички диалози на православни с неправославни се водят начело с Вселенската патриаршия, на която Висарион е клирик. Що не хвърля камъни там? Щото тука има публика, затова.

-13
глупости на търкалета. Къде ги намирате тия софийски "светогорци" изобщо? Отесняла им е Градината на Богородица и все световните проблеми решават. Аман от бивши кришнари и старостилци дето само да съдят знаят и вършеят наред в църковните работи. Един се изложи, сега и другите да се изредят, че да им гледаме на всички сеира.

-22
Ооо, Горане, добре дошъл! Поредните какво?

22
хайде пак поредните

-24
Тъмньо Дяволов, на километри си от известността. Тактиката ти да плюеш авторитетите, с които не можеш да се изравниш, ще ти изяде главата. Защо си мислиш, че ще те отмине Божието наказание, изчадие адово!

-18
С по три висши образования и с по пет езика, кой от кого по-откачен... Та може ли нормален човек да завърши три висши образования и да научи пет езика? В коя наука от тия три се е развил? Комплексрска работа. А най-големият комплексар е тоя, дето ги е събрал там "по такъв признак" - Желев. хак му е сега да го кълне собствената му лудница.

-22
Добре би било Висарион да се задържи на темата, вместо да я подминава, само за агентурата на Желев, говорейки и да поразсъждава няма ли на Зограф вербувани монаси или доведени впоследствие такива, предварително вербувани от Желев. Щото е най-лесно с Желев да затворим страницата, но остават "децата" му на Зограф... Не е само василий, почти всеки там е бомба със закъснител...

35
Може и да си читател, но не си редовен. Иначе би взел поне малко от културата и познанията на автори във вестника като о. Висарион. Виж си езика - груб, обиден, арогантен. А от истината си необозримо далече. Не можело да се пости!? Слаба ти е волята, за акъла не отваряме дума. По всичко личи, че си прихванал от социализма атеизма и като невярващ въобще нямаш право да се изказваш, защото става твърде смешно, ако не плачевно. Добре че ги има монасите от Зограф да се молят за душите на такива скапаняци, които оставят след всичко смрад и зловоня.

4
Според мен казва доста глупости, да ме прости Бог...

-25
Откъде изникна това изкопаемо - Висарион?! Той говори с езика на православните фундаменталисти от Средните векове. Въобще не си дава смета, че ние - за разлика от него- живеем в 21 век. Не трябвало да се дава причастие на човек, който не се бил изповядал и не бил постил?! Ами пост не се практикува в Европа от векове, бе нещастник! И има защо: може ли в сегашното натоварено и забързано време да я караш на пост и молитва по 45 дни и въпреки това да си в състояние да работиш, да караш кола и въобще - да функционираш?! Или тоя смята, че всички сме се сврели в манастир, като него. Ако БПЦ започне да я кара с миряните така, както този фосил я съветва, бъдете сигурни, че и последният мирянин ще се отдръпне от нея.

Добави коментар

Добави коментар

Защо лъвовете на Лъвов мост са без езици?

Реставрираните днес лъвове на Лъвов мост имат любопитна история. Когато в края на XIX век застават на пост над реката, наблюдателни софиянци забелязват, че нямат езици.

Христо Гърбов: Особен тип съм - ту смешен, ту тъжен

Особен тип съм - ту смешен, ту тъжен. Казва в интервю за новия брой на "Всичко за семейството" актьорът Христо Гърбов. Обещава на турнето на "Комиците" да има за всичко за всеки от семейството.

Лейди Гага планира сватба в космоса

Ексцентричната поп звезда Лейди Гага планира сватбена церемония в космоса, пише в. "Дейли стар". 28-годишната певица е решила да се ожени с 33-годишния си възлюбен Тейлър Кини по време на полет на

Джордж Клуни написа сам сватбения си обет

Актьорът Джордж Клуни и годеницата му адвокатката Амал Аламуддин сами са написали сватбените си обети, информира Контактмюзик. Очаква се двамата да се оженят следващия месец в дома на Клуни в Италия.