Ако се разходите сред експонатите, представени на годишното изложение на яхти в Монако, най-вероятно ще си помислите, че се намирате в тайната лаборатория за всякакви машинарии на Джеймс Бонд. Простено ви е, тъй като нещата, които вече се предлагат на изложението, са далеч от представата ни за класическо изложение на яхти.
Персонални подводници, реактивни летящи костюми или пък фантастична “ходеща” лодка са на разположение на ново поколение милионери, които търсят силни усещания.
По-млади от когато и да било преди, днешните супербогаташи вече не се задоволяват да прекарват свободното си време, излегнали се на шезлонг на суперлуксозна яхта. Вместо това те са готови да платят милиони за хайтек водни играчки, които бяха немислими при първото издание на изложението преди 24 години, отбелязва Си Ен Ен.
“Преди 15 години човек, който притежаваше суперяхта, обикновено бе около 50-годишен. Сега вече срещаме 30-годишни собственици на подобни яхти”, обяснява изпълнителната директорка на изложението Гаел Таларида. Идващо от развиващи се икономики като Китай и Южна Америка, това ново поколение от богаташи търси уникални изживявания в морето - от изследване на океанското дъно в подводница до изстрелване на 10 метра над водата в реактивен костюм. Тези млади хора са активни и обичат спорта, не се задоволяват просто да се излежават на слънце, обясняват организаторите.
“Дийпфлайт суперфалкон"
Цена 1,7 млн.
долара
Когато човек я погледне за първи път, започва да се чуди дали това е реактивен самолет, или спортна кола. Истината е, че футуристичното съоръжение е подводница. Електрическото двуместно съоръжение може да се потапя до дълбочина от 120 метра и е построено точно по вкуса на милионера Ричард Брансън.
Подводницата е най-новият модел от серия потопяеми персонални апарати, които дават възможност лично да изследвате дъното на океана, обяснява съсобственичката на компанията “Дийпфлайт” Карън Хоукс. Предишният модел “Дийпфлайт драгън” се продава за 1,5 млн. долара. И двете подводници са конструирани така, че като шамандури винаги излизат на повърхността, а не потъват надолу при повреда.
Яхта “Игуана”
Цена 388 000-518 000 долара
Яхтата “Игуана” е едновременно моторна лодка и ходещ танк. Съвсем очаквано тя предизвиква учудени погледи винаги когато я видят как “прекрачва” и излиза от водата. Яхтата е снабдена с 2 хидравлични “крака”. Този съд амфибия може да измине до 800 метра на сушата, но не е предназначен за първокласни шосета, предупреждават конструкторите.
Всички, които са си купили яхтата досега, са имали нужда от точно такова съоръжение, за да влизат или излизат от водата в своя имот. “Не сме имали клиенти, които купуват яхтата само за да се изфукат”, обяснява мениджърът по продажбите на фирмата Стив Хюпърт. Хората, които проявяват интерес към “Игуана” обаче, със сигурност принадлежат на елитна група, тъй като цената ѝ не е много ниска. Досега са продадени едва 6 от тези необичайни морски съдове.
Подводница “Тритон”
Цена 2,35-4,89
милиона долара
Гигантската сепия съществува! Откъде сме сигурни? Подводницата “Тритон” вече я засне с камера по време на експедиция на дъното на океана миналата година.
Яркобоядисаното съоръжение се предлага в 11 различни модела. Може да се потопи във всяка точка на океана или пък в езеро на дълбочина между 300 и 11 000 метра.
“Тритон” дава възможност на клиентите ни да видят част от нашата планета, която никой човек не е посещавал досега”, разказва мениджърът Марк Деп. Много от клиентите не били уверени, че ще се справят сами при лоши условия в океана, така че предоставяли място в подводниците и на морски изследователи. Съоръжението е доста сложно, като компанията засега пуска на пазара между 4 и 6 подводници на година.
Костюм “Джетлев”
Цена 388 000-518 000 долара
Феновете на Джеймс Бонд, които са го гледали да се издига в небето с реактивен костюм във филма от 1965 г., сега могат да изиграят сами сцената - при определена цена, разбира се.
На изложението в Монако се предлага реактивен костюм “Джетлев”, който се задейства от водна струя под налягане, минаваща през 10-метров маркуч. Така всеки може да се придвижва над водата до три часа! Това е един от цяла серия продукти, между които надуваеми пързалки и реактивни ски, които бяха изложени в Монако от фирмата “Суперйот Тойс енд Тендърс”.
Обикновено когато хората притежават такива луксозни играчки, те стават по-големи авантюристи, обясняват от фирмата, която предлага продуктите си вече 3 години. Доказателство за успеха на елитните играчки е, че вече са продадени около 200 от реактивните костюми, които летят над водата.