"Скоростен път Видин-София и Калотина-София са основен приоритет на държавата и по тях Министерството на регионалното развитие и Агенция „Пътна инфраструктура“ провеждат ежедневни срещи с Европейската инвестиционна банка и Световна банка, за да може тези проекти да бъдат включени за финансиране. Тези проекти не се захвърлят, напротив, по тях се работи". Това каза министърът на транспорта Николина Ангелкова, по време на научно-практическа конференция „Транспортът в променящия се свят – предизвикателства и решения“ в УНСС, предаде „Фокус“.
„Другият важен проект, който сме предложили от пътните проекти е тунелът под връх Шипка. В момента апликационната форма за обхода на Габрово е в ЕК и е приета. Работи се по пътните отсечки на обхода и по изграждането на тунела. Необходимо е да има проекти, които могат да стартират веднага и да усвояват средства, а АМ „Хемус“ в частта си от Ябланица до Плевен е точно такъв проект“, обясни Ангелкова.
Тя обясни, че от догодина може да стартира реално строителството на обекта, ЛОТ 3.1 и 3.3 пътните участъци на АМ „Струма“ също. Тя уточни също така, че се очаква проектирането на Видин-София да приключи края на 2015 година, началото на 2016 година.
„По отношение на железопътните проекти, изключително важен приоритет е довършването на железопътното трасе Пловдив-Бургас Втора фаза, както и направлението до турска граница Елин Пелин-Ихтаман-Ихтиман-Септември. С това общият бюджет на железопътните проекти е около 1 милиард и 30 милиона евро. За да довършим направлението, сме включили трасето Драгоман-София-Елин Пелин“, допълни Ангелкова.
Тя поясни, че за първите 3 години България има запазен бюджет от 406 милиона евро по „Connecting Europe facility“. „Този бюджет се гарантира едва след като държавата подаде апликационна форма за тези си проекти и тя бъде одобрена“, каза още Николина Ангелкова.