Босът на Bugatti Волфганг Дюрхаймер предупреди, че все още в складовете на марката има осем непродадени екземпляра от ексклузивния модел Veyron. Производството на суперколата стартира през 2005 година във Франция, като компанията постави още преди започване на производството лимит от 450 бройки. В това число
са 300 коли
с фиксиран
покрив
и 150 роудстъра, включително версиите Grand Sport, Grand Vitesse, Super Sport и специални лимитирани серии като Sang Bleu, World Record Edition, Quail Special Edition, Pur Sang и Black Bess.
Предполага се, че за да намери купувачи за скъпите си возила, Bugatti ще извади последна финална специална серия на модела.
Една от най-скъпите серийни коли в света се караше от българин. Бившият концесионер на чистотата в София Румен Гайтански-Вълка си взе Bugatti Veyron за 1,5 милиона евро.
Най-бързата и мощна серийна кола в света разполага с 16-цилиндров W-образен двигател и мощност 1001 к.с. Поддръжката на автомобила с максимална скорост над 400 км/ч не е лесна. Само
смяната на
маслото струва
цяло състояние, защото количеството е 42 литра. Автомобилът харчи над 40 л/100 км в градски режим, а резервоарът от 100 литра свършва само след 12 минути пълна газ. Гумите са специална разработка на Michelin и са най-широките в света. Ако колата ви се развали и се нуждаете от смяна на съединител, който в случая е DSG, ще трябва да я изпратите в завода във Франция.
Босът на формата Дюрхаймер съобщи също така, че след като производството на сегашния вейрон приключи, фабриката във Франция ще бъде затворена за малко, за да се направят необходимите подготовки за монтажа на наследника на Veyron, който по всяка вероятност ще се казва Chiron.
Новият супермодел ще е способен
да развива
максималните
500 км/ч,
като по този начин ще запази титлата си за най-бърз сериен автомобил на планетата.
Наследникът на Veyron, който ще бъде показан на салона във Франкфурт през септември, ще постигне фантастичния резултат с помощта на два допълнителни електромотора, както и на 7-степенна автоматична трансмисия с две сцепления, която ще предава въртящия момент и към 4-те колела.
Двигателят с вътрешно горене ще остане 8,0-литровият W16, използван във Veyron Super Sport. Максималната мощност на новото бугати ще удари 1500 конски сили, а въртящият момент 1500 Нм.
Главният дизайнер на Volkswagen Валтер де Силва обеща, че новият хиперкар ще е “много повече от проста смяна на Veyron”, а дизайнът ще е “истинско произведение на изкуството”. Цената на новото бугати вече ще е над 2 млн. евро.