Смразяваща стенограма от аудиозаписа на фаталния полет на самолета “Джърмануингс”, който бе разбит от втория пилот със 150 души на борда във Френските Алпи, публикува германският в. “Билд" .
Записът е от първата черна кутия и има продължителност час и половина. От него става ясно, че капитанът на машината Патрик Сондхаймер е викал на помощника си Андреас Лубиц да отвори вратата близо 20 минути.
Стенограмата започва с думите на капитана, който се извинява на пътниците за 26-минутното закъснение на излитане от Барселона, като обещава да компенсира по пътя за Дюселдорф.
В следващите 20 минути двамата пилоти си бъбрят спокойно. В един момент Андреас Лубиц казва на капитана, че може да го замести в управлението, за да може той да отиде до тоалетната, тъй като не успял да направи това в Барселона.
10,27 ч. Самолетът достига височина от 11 500 м и пилотът приканва помощника си да уточни подробностите около кацането в Дюселдорф. Лубиц отговаря лаконично с думи като “ще видим” и “да се надяваме”.
След проверките Лубиц отново подканя пилота да отиде до тоалетната. 2 минути по-късно капитанът наистина става и излиза, а Лубиц заключва пилотската кабина.
10,29 ч. Мониторите на радарите на самолета показват, че той започва да се спуска.
10,32 ч. Диспечерите от кулата в Марсилия се опитват да се свържат със самолета, но от него няма отговор. В кабината почти по същото време се включва алармата “Снижаване”. Малко след това се чува силен удар по вратата на кабината и капитанът вика: “За бога, отвори вратата!” Отзад се чува как пътниците започват да пищят.
10 ,35 ч. Капитанът удря по вратата с нещо метално. “Отвори проклетата врата!”, крещи той, но Лубиц не издава нито звук. Самолетът все още е на 2130 м над земята. 90 секунди по-късно се включва нова аларма в кабината “Земя! Вдигни се! Вдигни се!” Отвън капитанът продължава да крещи, пътниците пищят. Чува се спокойното дишане на Лубиц.
10,40 ч. Самолетът закача планината с дясното си крило. Чуват се последни писъци откъм салона, а после настъпва тишина.
Същевременно колежка на Лубиц разказа пред НТВ, че според инженер по поддръжката самолетът въобще не е бил подготвен за полет и е имал пукнатина в челното стъкло на пилотската кабина.
25 лекари за 5400
пилоти на "Луфтханза"
Немската авиокомпания “Луфтханза” не разполага с достатъчно лекари за оказване на помощ на всички свои пилоти, съобщава в. “Велт ам Зонтаг”.
“Медицинската служба е в призрачно състояние. Обявените работни места остават незаети в продължение на дълго време”, разказал източник на изданието. В трите центъра на авиокомпавията в градовете Франкфурт на Майн, Хамбург и Мюнхен работели едва 20 лекари. Други петима медици преглеждат пилотите на “Луфтханза” и “Джърмануингс” в авиомедицинския център на летището във Франкфурт. Медицинският персонал не е достатъчен да оказва помощ на 5400 пилоти, обобщава вестникът.
Междувременно френският профсъюз на летците обяви, че смята за прибързано въвеждането на правила за най-малко двама души в пилотската кабина, които бяхапрепоръчвани от Европейската агенция за авиационна безопасност, пише белгийският в. “Соар”. Агенцията предложи временно да се направи задължително присъствието на двама души в кабината след катастрофата в Алпите.