До 1 юли ремонтите по магистрала “Тракия” ще са приключили и пътят от София към Бургас ще бъде отпушен. Изключението ще бъде за двата виадукта на 61-и и 67-и километър на аутобана, чийто ремонт започва.
Това каза министър Лиляна Павлова, която заведе по поръка на премиера Бойко Борисов журналисти при виадуктите на “Хемус” и “Тракия”.
Министърът заяви, че се надява ремонтът в лявото платно на единия мост - при 61-и километър, да бъде завършен до 1 август.
Състоянието на едното платно на виадукта при 67-ми километър е тежко. Шефът на пътната агенция Лазар Лазаров показа ръждясали арматури, а в един участък и стърчащи железа под виадукта.
Ремонтът на този мост е тежък, ще се махат бетоновите платна, ще струва 7,5 млн. лв. и ще трае до края на годината.
И мостът при “Елешница” няма как да приключи до 1 юли, той ще трае 6 месеца, каза още министър Павлова. Тя показваше вчера дупките по виадукта, през едната дори се виждаше теренът под моста. Тъкмо затварянето на платната на този виадукт предизвика задръстванията към София по Великден.
Министърът обясни, че подготовката на ремонтните дейности започва от днес (вчера -б.а.) със съгласуване на временната организация на движение с органите на МВР и поставяне на указателни табели.
Съоръжението е построено през 1978 г., пуснато е в експлоатация през 1979 г. и оттогава не е ремонтирано, каза Павлова. Състоянието му е не само аварийно, но е и опасно за движение. Разрушаването на асфалтовата основа и бетоновата плоча застрашава живота на пътуващите, затова мостът бил затворен още в края на януари.
Предстои пътното платно да бъде изгребано изцяло, което означава отнемане на около 35 см от бетоновата основа. В много лошо състояние е и колоната, която също ще бъде ремонтирана.
Ремонтите на участъците от “Хемус” при Шумен ще започнат от септември.
Работна група ще предлага промени в наредбите, по които се строят пътища. В сегашните не се предвиждат системи за отводняване на мостовете, каза шефът на пътната агенция Лазар Лазаров. И посочи ремонтираното платно на виадукта на “Тракия”, на която са изградени отвеждащи водите тръби. Освен това очакваните най-високи води за период от 100 години, тъй наречената 100- годишна вълна, са надхвърлени три пъти. Това означава, че трябва да се променят съобразно нея правилата за проектиране.
Цените на винетките няма да се вдигат, за леките автомобили ще си останат 67 лв. за година, каза Павлова. Тя се надява, а и според евродиректива е така, от 2018 г. камионите да плащат според изминало разстояние. Затова се подготвя тол система.