Мобилните устройства не са задължителен канал за реклама въпреки техния възход. По-скоро са място, от което компаниите могат да получават важна информация за своите потребители. Това каза Рупърт Стейнс, управляващ директор на американската рекламна платформа RadiumOne на семинар за рекламата, който беше част от конгреса за дигитални технологии CEEDS'15 by Webit.
Според Стейнс, ако фирмите научават повече детайли за своите потребители през този канал, те ще им предоставят и много по-адекватно съдържание.
Големите рекламни кампании са на изчезване, смята Джак Смит, директор “Дигитални платформи” в GroupM. Причината е, че фрагментирането на аудиторията ще продължи.
“Мобилният свят не се крие в самите устройства, а в потребителските навици”, казва експертът. Това води до промяна в начина, по който маркетинговите агенции работят с компаниите, които искат да достигнат до своите клиенти. Променя се културата, начинът, по който хората общуват посредством устройства и социални мрежи. Същевременно това предполага повече мислене за правата на потребителите, опазването на личните данни и предоставянето на подходящо съдържание, допълва Смит.
“Мобилното потребление е налице. Брандовете трябва да се научат как да се възползват от малкото пространство, което мобилните устройства им предоставят”, казва Христо Христов, главен изпълнителен директор на Netinfo. Според него добър вариант за това е видеото, защото там промяната не е толкова голяма, колкото за дисплейната реклама.