“Лидл” тръгва у нас с €100 млн. и 14 магазина

Уикенд опашките пред граничните пунктове към Гърция ще намалеят поне наполовина.

От 25 ноември отпада основната цел за пътуване на хиляди българи към съседите - да напазаруват евтино от магазините на "Лидл" край Драма и Солун. От четвъртък това може да стане и у нас.

Тогава отварят врати едновременно цели 14 магазина на германската верига, известна с ниските си цени. 4 ще бъдат в София (на бул. "Сливница", ул. "Резбарска" и кварталите Дружба и Надежда) и още 10 във Варна, Пловдив, Пазарджик, Стара Загора, Сливен, Кърджали, Петрич, Монтана, Ловеч и Габрово.

100 млн. евро е общата инвестиция на "Лидл" у нас, съобщи управителят на компанията за България Милена Драгийска-Денчева. В началото на октомври веригата откри и логистичната си база край село Равно поле с площ от 38 000 кв. метра.

Съвсем скоро магазините на “Лидл” у нас ще станат 40. Компанията купи обектите в България и Румъния на конкурентите си от "Плюс" , част от концерна "Тангелман". У нас те са 24. Предстои т.нар. ребрандиране, или преустройването им според изискванията на "Лидл". Очаква се да тръгнат след около 3 месеца.

Така още със стартирането си "Лидл" ще има почти еднакъв брой магазини с основния си конкурент "Пени маркет" при т.нар. харддискаунтъри, или вериги, които разчитат предимно на ниските цени.

Всъщност сблъсъкът между собствениците на двете компании вече е от няколко години и при хипермаркетите у нас. "Лидл" е част от "Шварц груп", която държи и "Кауфланд", а "Пени маркет" - от "Реве груп", собственик и на "Билла". (Виж долу за групата "Шварц".)

България е 24-ата държава, в която "Лидл" отваря магазини. От страните в ЕС няма все още само в прибалтийските републики и Румъния.

Има обаче в Хърватска и Швейцария.

Над 9000 са магазините на "Лидл" в Европа. За компанията работят повече от 150 000 служители. Всеки ден от "Лидл" пазаруват около 7 млн. клиенти, или почти колкото населението на България.

Залагаме на опростените структури и се концентрираме върху важните неща. Това е бизнес кредото, което носи успех на "Лидл" вече близо 40 години.

Първият магазин отваря през 70-те години на миналия век в германското градче Лудвигсхафен. До края на 80-те години магазините на веригата вече са из цяла Германия.

Експанзията в Европа пък започва преди около 20 години. Целта е проста и печеливша - да се доставят на клиентите пресни продукти с високо качество на най-добрата цена. Принципите на "Лидл", които спазва компанията от основаването си до днес, са практичност, ясни структури в управлението, колегиалност и справедливост в работата.

Разчита както на собствени продукти, така и на утвърдени търговски марки.

Според стратегията на фирмата у нас за 2011 г. най-късно до края на февруари броят на търговските обекти ще стане 30. Ще бъдат открити нови в София, Пловдив и Варна, както и във Велико Търново, Русе и Велинград, а през лятото - по морето и в Плевен.

Освен на собствени терени магазини ще се разполагат и на наети търговски площи За два от обектите в София - в кв. Изток и на околовръстното шосе, вече има сключени договори за наем.

Амбициозната стратегия на "Лидл" е до три години да заеме 3% пазарен дял.

Към момента заетите в "Лидл България" са 1000 души (от тях 430 са служителите на "Плюс" в магазинната мрежа). (24часа)

ГРУПАТА “ШВАРЦ”

През последните години германската група "Шварц" си спечели славата на една от най-динамично разрастващите се търговски компании в света. Двете й основни дъщерни фирми са по-меката в дискаунта "Кауфланд" и по-твърдата "Лидл". В момента "Кауфланд" има 580 обекта в Германия и 370 в чужбина. През тази година веригата планира да достигне хилядния си филиал.

При "Лидл", от която идват почти 60% от оборота на групата, близо две трети от бизнеса са на чужди пазари (5,8 хил. от общо 9 хил. обекта). Очакванията за 2010 г. са за близо 57 млрд. евро общ оборот.

Schwarz Beteiligungs GmbH е фамилна компания, чийто мажоритарен собственик с 99,9% дял е фондацията Dieter Schwarz GmbH. Структурата на концерна включва осем фондации (основните от тях са Lidl Stiftung & Co. KG и Kaufland Stiftung) и близо 600 дъщерни фирми.

Пазарувай в MediaMall.bg - книги, музика, филми и абонаменти

Коментари 19

Сортирай по:

0
hahaha lidll bil eliten magazin edin selski horemag ... Може да живеете в европа и америка, но селското във вас никога няма да го изтриете. Това е чипчето дето ви е програмирано. Чистете лайняните кенефи на европа. Щом не можете да се реализирате в БГ . За мен е по престижно да се реализираш където има конкуренция. В европа за ЧИСТАЧИ на КЕНЕФИ КОНКУРЕНЦИЯ НЯМА. Изместихте турците и арабите смотани селяндури. Не давайте акъл на живеещите в БГ.

-1
при положение че в софия са 4,за какво ви е в перник,то перник не беше ли квартал на софия

-1
при положение че в софия са 4,за какво ви е в перник,то перник не беше ли квартал на софия

1
a dali shte ima magazin lidl vav pernik?

0
A NQKOI ZNAE LI V VARNA KOGA 6TE GO OTVARQT ILI VE4E E OTVOREN .MERSI .MN HUBAV MAGAZIN I SE RADVAM 4E I TUK GO IMA

0
Здравейте,аз съм възмутена и разочарована от това което видях пред вратите на новооткрития магазин Lidl в гр.София-Дружба-2.Тотален хаус и безредие,въпреки засиленото присъствие на органите на реда.

0
NADIAVAM SE 4E PREDLOGENITE STOKI SHE SA NA NIVO I DOSTAPNI ZA VSEKI DGOB.

0
az giveq v 4ygbjna i sa6to smqtam 4e balgarite koito ne giveqt v bg i ne pla6tat danaci ne trqbva da komentirat.i nima nie emigrantite ne pazaryvame sa6to v nai evtinite magazini kato lidl

0
да помолим......не живеещите във БЪЛГАРИЯ и не плащащите си данъци във БЪЛГАРИЯ...да не дават коментари на БЪЛГАРИТЕ....БЛАГОДАРЯ ЗА ВНИМАНИЕТО !!!!

0
Аз харесвам много Lidl.Много се радвам че идват и у нас. Навсякъде в чужбина си пазарувам храните от тази верига защото предлагат качествени и евтини неща. Единственото което ме притеснява е да не започнат и тук да ни пробутват соевите боклуци и изрезки. Дано да запазят немското качество. Ще видим. А в четвъртък ще се наредя още на обяд за да си напълня колата.

0
Като гледам само лаици са се изказвали тук.Главата ви празна разбира само от ниски цени и от нищо друго,затова ще ядете скапани колбаси,сирене и развалени меса и ще си 4упите колите из дупките ,а за здравеопазване и образование няма да мърморите ,4е нямате,понеже пазарувайки в Лидл,МЕТРО,БИЛЛА,Кауфланд вие източвате собствената си икономика и си режите сами клона на който седите.Яжте "дупета" и псувайте ББ.

0
До КОКО : А бе дрипав и крадлив мангал научи се че всеки е свободен да живее ,учи и работи кьдето си пожелае .В Бьлгария ще останете само тия от лошият материял: цигани и мьрзеливи бьлгари да бачкате за 100- 200 евро и само да се псувате по форумите .То само толкова можете завистливи тьртеи!

0
както е написал баи иван ще го побалгарят и няма да е така както би трябвало да е.

0
Абе има ли българска намеса - няма да е същия Лидл. Запомнете ми думата, пак ще тичаме до съседите. Просто монополистите и картелните споразумения в БГ са всесилни.

0
До всички коментирали под мен: Научете се да пишете на български и ако трябва си запишете: евтин се пише с"В"! И щом сте от десетилетия в чужбина е по-добре да си останете там и да си пишете на туземският език за туземските проблеми, а не да давате акъл за магазини, които ще се отварят в България.

0
од 17 години живея в чехия а последните 10 пазарувам в лидъл и немога да кажа лоша дума за тях,най-хубаво е обаче да се комбинират лидъл,пени и билла :):):)

0
DA VE TEZ MAGAZINI KOITO SA EFTINI ZNA4I SI PRISTAVI KAKVA E STOKATA NAI HYBAVITE FOLEMI MAGAZINI SA METRO I BILLA

0
do Rosen. 4e sa eftini, taka e.za ka4estvoto moje li da govorim.jiveq ot 10 god v Ispaniq, pazaril sam ot tqh 10 pati. mesata, ribata, polufabrikatite sa otvratitelni.dano ve4e sa promenili ne6to no ne vqrvam.ne moje vav vsi4ki magazini file ot merluza da struva 5-6 evro za kilogram, a pri tqh e 2-3 evro.razlikata e ogromna.ina4e imat i nqkoi hubavi ne6ta, 6okoladovite im izdeliq naprimer.dano v BG da darjat na ka4estvoto, kakto i se reklamirat.

0
Bravo LIDL e magazin za bedni,na bedna durjava tova i trqbva!!!

Добави коментар

Добави коментар

Роб Камерън: На масата сложих вина от цял свят, изпиха се само българските

Роб Камерън е новозеландски винен технолог и съосновател на INVIVO - една от най-успешните изби в Нова Зеландия. В България консултира една от водещите изби - "Вила Любимец" в качеството си на външен

Еквадорски индианец кръсти бебето си Цар Борис

Индианец от племето кечуа е кръстил сина си Борис, а го нарича Цар Борис. Херардо Боливар Анди е учител в родината си Еквадор. Той обаче има бурно минало, което е здраво свързано с Бъл

Йорданка Христова и Маричков пазят тоалети от 1967 година

Не хвърляйте с лека ръка стари дрехи, детски играчки и прашасали албуми, те разказват историята на едно минало. Макар че у повечето от нас подобна гледка би предизвикала замечтана, но тъжна усмивка

Краят на театралния сезон идва с премиери

Да разкажеш един живот с помощта на контрабас, е смахнато, но звучи благородно. Така го е направил екипът на Валентин Ганев, Пламен Марков и авторът Патрик Зюскинд в Народния театър.