Да няма леви завои по кръстовищата в столицата, а колите да заобикалят, за да стигнат по желаното място, предлага столичният КАТ. Идеята е това да не важи за всички кръстовища, а само за места, където е възможно премахването на левия завой и не се усложнява допълнително трафикът.
Предложението на КАТ - София, ще бъде адресирано до Столичната община, след като се съберат необходимите данни, научи "24 часа".
Според специалисти от Пътна полиция доста често "тапите" по основните големи кръстовища в София са заради това, че лявата лента е запушена от чакащи да завият автомобили. Местата, където левият завой може да се премахне, ще бъдат огледани и след анализ на пътната обстановка предложенията ще бъдат събрани и пратени в Солична община.
В момента има много кръстовища, на които завоят наляво е забранен, припомнят експертите.
Голяма част от задръстванията по улиците например към Младост са точно заради такива завои, коментира и началникът на групата за регулиране на движението Марио Михайлов, който ръководи лично зелената вълна по бул. "Александър Малинов" вчера.
10-ина светофара бяха изключени точно в 7,50 и мигаха в жълта светлина до 8,40 часа, видя екип на "24 часа".
През това време на кръстовищата бяха поставени по двама униформени, които регулираха движението и следяха да няма задръствания.
Общо 15 катаджии участваха в акцията, като постоянно държаха връзка помежду си по радиостаннциите. На полицейските честоти се чуваше непрекъснато къде има струпване на автомобили, къде има нужда да се освободи пътят, за да мине линейка, или пък има някакъв друг проблем.
Дами шофьорки често спираха рязко по средата на пътя, незнаещи какво точно им показва регулировчикът. Въпреки това в този период от време водачите успяваха да се придвижат точно за пет минути от Бизнес парка до "Цариградско шосе", установи проверка на "24 часа".
"Искаме да направим . нар. правителствено трасе и за обикновените хора, макар и само за един час. Да могат гражаданите да минават бързо и лесно. Прави впечатление обаче, че водачите не познават знаците на регулировчика", коментира Марио Михайлов.
Шефът на КАТ - София, Богдан Милчев обяви преди дни, че не може да се прави подобна зелена вълна постоянно, защото няма достатъчно хора. Поне един път в седмицата обаче това ще става факт по някои от натоварените булеварди.
"Не може с нищо да се замени човешкият фактор, защото униформените постоянно наблюдават трафика и реагират веднага, докато светофарите работят на програма. Винаги има координация между служителите ни и следим целия трафик. Така облекчаваме движението за кратък период", обясни Михайлов.
Трасето от Бизнес парка в Младост до Цариградско шосе обикновено се минава за около час, а задръстванията на светофара за Младост 3 пък достигат километрични опашки. Вчера хората с почуда успяваха да преминат в най-пиковия час за броени минути. След включването обаче на светофарите опашките и задръстванията се върнаха отново.
Това е втори опит да се облекчи трафикът в столицата. Преди седмица Пътна полиция направи подобна зелена вълна от тунела в Люлин до хотел "Шератон". Тогава софиянци изминаха трасето за 4 минути.
СИМА РАДКОВА
Погват пешеходци нарушители
22-ма пешеходци са глобени по 10 лева за няколко часа, защото са пресекли на червен светофар, не минали на зебра, пресичали неправилно или пък са попречили на движението. Пътна полиция стартира вчера акция "Пешеходец", която ще продължи до края на седмицата.
Още толкова шофьори пък са наказани с фишове до 50 лв., защото не давали път на пешеходците.
Целта на акцията е намаляване на катастрофите. Още пет акта са написани заради много груби нарушения, които дори застрашават живота на хората, уточниха от Пътна полиция.
До повечето пешеходни пътеки в центъра на столицата ще има пътен полицай. От началото на годината в София са загинали 8 пешеходци, ранените са 263-ма.
"Искаме да привлечем вниманието на хората към този проблем, защото много често инцидентите стават по вина на пешеходците и те са най-уязвимите", коментира зам.-шефът на КАТ - София, Иво Писанов. (24часа)
Патрулка с камера ще се бори с рушветите
Вече ще се сложи край на договорките между полицаи и нарушители, защото хората се притесняват от камера и няма да предлагат или да искат подкупи. Това ще стане възможно, след като започне работа първата патрулка, снабдена с камера.
Това каза зам.-началникът на КАТ - София, Иво Писанов по време на старта на пилотния проект на Пътна полиция. До края на седмицата още две полицейски коли ще започнат да снимат нарушителите, спрени за проверка.
Вътре в патрулката има монитор, на който се вижда всичко пред колата. От другата камера пък може да се гледа това, което се случва вътре. Записите са със звук и картина. При натискане на определено копче цялата проверка се документира. Тези кадри ще се съхраняват на специален сървър в КАТ и ще може да бъдат използвани по всяко време. От центъра за видеоконтрол ще следят всичко онлайн в реално време. Камерите ще бъдат включвани по инициатива на полицаите и с разрешение на спрените за проверка хора. Те ще подписват документи дали са съгласни проверката им да бъде снимана.
От центъра също ще могат да включват "очите" на патрулката, но полицаите ще бъдат предупреждавани за това. Само за няколко часа вчера бяха спрени 11 човека, от които 6-има не са пожелали да бъдат снимани, но други петима са били записани. Полицаите са написали общо 5 фиша и 2 акта. "Важна е превенцията, хората ще се възпират да предлагат подкупи, защото се притесняват от камерите. По колата ще има лепенки за видеонаблюдението, които ще се виждат отдалече", обясни още Писанов. Автомобилите ще бъдат на различни места по улиците, а екипите, които работят в тях, ще бъдат сменяни. (24часа)