Погребаха “Волга”

исокопроходимият ГАЗ-24 се произвежда от 1968 до 1985 г. Съществуват така наречените КГБ модели с 5-литров V8 двигател с 200 к.с. на “Чайка” с автоматична скоростна кутия.

Руският автомобилен производител ГАЗ няма да пуска повече леки коли със собствената марка "Волга", а вместо това ще сглобява возила на Volkswagen и General Motors. Това съобщава в интервю за Automotive News Europe президентът на компанията Бо Андерсон.

“Няма смисъл да поддържаме собствен бренд. Ние сме най-ефективният производител на коли в Русия и ще използваме това, за да работим с чужди компании”, убеден е босът. Андерсон разказва, че ГАЗ най-вероятно ще разшири сътрудничеството си с VW и GM, защото пазарът в Русия има огромен потенциал. Според първите договори с Volkswagen в завода в Нижни Новгород ще се правят VW Jetta, Skoda Octavia и Yeti, а с General Motors - Chevrolet Aveo. Очаква се първите коли, сглобени от ГАЗ, да излязат на пазара след година.

Любимата на партийните величия марка се произвежда от 1956 година Тогава излиза от завода и първата "Волга" - ГАЗ- 21. Тази кола, с модерния за тогава американски дизайн, е построена напълно в съответствие със суровия климат и неравните следвоенни пътища в СССР. Тя се характеризира с големия клиренс, здравото окачване и огромния и яко харчещ гориво 6-цилиндров бензинов двигател. Колата и сега е блян за колекционерите по цял свят с луксозната си полулегнала предна седалка, наличието на запалка, парно, система за миене на предното стъкло и радио.

Първата волга става най-луксозният и голям автомобил в СССР, но високата цена пречи на обикновените трудещи се да седнат зад волана й. Затова тя става бързо символ на партиен просперитет и в други комунистически държави, като България. Моделът 21 е и първият, на който се монтира “буржоазната” автоматична предавателна кутия.

През 1968 година ГАЗ-21 беше наследен от дългогодишника ГАЗ-24. Този модел се появява едновременно с ВАЗ-2101, но това не пречи отново да се смята за руската топкола. Тази волга се монтира в един и същ вид чак до средата на 80-те години на миналия век, когато е заменен от ГАЗ-3105. Той трябваше да замести едновременно ГАЗ-3102 и ГАЗ-14, или известни като лимузини "Чайка". Първоначално колата е предназначена за партийния и държавен апарат, а след това са се планирали опростени варианти за останалите соцграждани, такситата и милицията.

ГАЗ-3105, чието производство бързо залязва по време не "перестройката", е имал невиждан дотогава за руски автомобил комфорт, като сервоусилвател на волана, АBS, климатик, подгряване и електрическо регулиране на седалките, електрически стъкла, система на задвижване 4х4 с блокировка на диференциала от мястото на водача. Под капака е разположен 3,4-литров мотор с мощност 170 к.с. и петстепенна механична кутия. Масата му била почти два тона, а разходът на бензин 17 литра на 100 км пробег.

Първите концептуални коли са били готови през 1987 г., но за влизане в серийно производство са нужни цели пет години, а за това време политическата обстановка в страната се промени изцяло.

Така през 1996-а производството на луксозното возило е спряно.

ГАЗ-3105 се оказа върхът на развитието на компанията, но и началото на края на марката "Волга".

Втори опит за замяна на конвейера на ветерана ГАЗ-24 се прави чрез конструирането на ГАЗ-3111. Външността на тази волга е доста съвременна за руски автомобил и има нелошо оборудване - АBS, централно заключване, електропакет и светодиодни задни светлини. Колата има 2,5-литров двигател ЗМЗ с мощност 155 к.с., а се планира и използването на по-мощния мотор ЗМЗ 4064.10 с 200 к.с.

Първите ГАЗ-3111 слизат от конвейера в началото на 2000 г., но се оказва, че към това возило няма никакъв интерес заради високата цена и нарастващия вълнообразно интерес на руснаците към западните коли. От този модел са направени едва 500 екземпляра.

През 2003-а е направен опит да се предложи по-евтин вариант - “Волга ГАЗ-3115” от по-долния клас D, заменен е ресорният заден мост с многораменен, двигателят е 2,3-литров с мощност 130 к.с., но настъпва поредното фиаско.

И това обаче не е краят на марката. През 2006 г. е решено да се купи от Щатите демонтирана линия за монтаж на Chrysler Sebring и на нея да се прави нова волга. Новият проект е с чуждоезичното измислено име Siber. За стартирането му са похарчени огромните 290 милиона долара, като за тази сума са произведин малко повече от 2000 "сайбъра". Това е и последният опит да остане жива съветската тоталитарна марка "Волга". (24часа)

Пазарувай в MediaMall.bg - книги, музика, филми и абонаменти

Коментари 1

Сортирай по:

-1
Мъдро решение!И без това се доста стари и като технически новости и като визия.А моделите на VW и GM,са доста сполучливи за руските климатични условия.Само да не започнат със манията си ,да ги порусначват.Още в БГ се говори с ироничното "Жигули = Жулигуми",след направеното и руско подобрение.Винаги съм се чудел,как толкова богата на суровини страна като Русия и с толкова добри научно-технически кадри ,не можаха един свестен автомобил да сътворят?Казвам добри н.т.кадри,защото искам да припомня ,че Нобеловите лауряти за тази година са трима руснаци сътворили материал около 10 пъти по як от стоманата ,но и 6 пъти по лек от нея.Което направо си е революционно откритие.

Добави коментар

Добави коментар

Peugeot 301 - създаден за лоши пътища

Френският автомобилен концерн Peugeot представи официално новия си модел 301 на изложение в Париж. Специално заздравеният Peugeot 301 е оборудван с ходова част, адаптирана за лоши пътища, шаси с

Луксозните ситроени се събраха в България

Новият френски президент Франсоа Оланд се отказа от традиционната лимузина и подобно на много свои предшественици избра Citroen. Социалистът пристигна в Елисейския дворец с DS5.

Кола прави ароматно еспресо

Италианският автомобилен концерн ФИАТ пуска автомобил, с вградена кафеварка за еспресо, съобщава в. "Дейли мейл". Хубаво е по време на дълго пътуване да си вземете почивка, да изпиете едно хубаво

Колко даваш за гориво? Виж ми гумите

Старата пивоварна “Мюнхен” е на брега точно срещу внушителната сграда на общината в Стокхолм, един от символите на Северната Венеция, както наричат столицата на Швеция. “Мюнхен” пази оригиналната си

Тутраканец превърна „трабант сиромах” в „жив дявол”

В миналото славният лек автомобил "Трабант" на бившата ГДР бе наричан у нас "мечтата на сиромаха". Корабният механик от Тутракан Даниел Иванов превърна своята 25-годишна антика

Завод на "Мицубиши" продаден за 1 евро. Ще прави БМВ-та

Японският автомобилен гигант „Мицубиши" продава за 1 евро завода си за сглобяване на коли в Холандия. Компанията реши да прекрати производствената си дейност в ЕС и да

Автобусът Isuzu Citibus не друса дори и по паветата

С новия си автобус Citibus Isuzu ще направи обит да облекчи тежката съдба на стотиците хиляди граждани, които ползват градския транспорт. Рейсът не само е компактен и дава необходимите стан