Amazon се опитва да конкурира iPad с устройство, което може да се нарече и таблет, а не само електронен четец. Компанията пусна преди дни модела Kindle Fire, при това на доста ниска цена. И според анализаторите от DigiTimes появата му ще окаже съществено влияние върху пазара на таблети. Устройството има 7-инчов IPS екран с резолюция 1024/600 пиксела и голям ъгъл на видимост, покрит е със стъкло Gorilla, а процесорът е двуядрен. Според Amazon батерията издържа 7,5 часа гледане на видео или 8 часа четене.
Операционната система е Android 2.3 с модифициран интерфейс, но няма достъп до Android Market, а е включен магазинът на Amazon.
Вградената памет е 8GB, но притежателите на таблета получават неограничено място в сървърите на компанията чрез т.нар облачна услуга за закупеното видеосъдържание. В устройството дебютира и нов браузър, който обработва чрез междинен сървър страниците, преди да ги покаже на екрана.
Според DigiTimes електронният бизнес на Amazon заедно с ресурсите на компанията в областта на услугите в облака ще й помогнат значително да увеличи присъствието и приходите си от пазара на електронно съдържание и мобилна търговия. Според неофициални данни за предварителните поръчки за Kindle Fire за първите пет дни са над 250 000 бройки. За сравнение Apple отчиташе средно по 80 000 бройки на ден при старта на продажбите на iPad 2.
Междувременно английско специализирано списание класира Kindle като най-добро компютърно устройство с мотивите, че "има изключително семпъл дизайн и е доста лесен за употреба. Повечето хора предпочитат именно Kindle поради достъпните си размери и лесен начин на употреба. По време на път той е най-предпочитаното устройство сред потребителите”.
MacBook Air 11 пък взема приза за най-добър компютър на годината, а iPad спечели наградата за най-добър таблет за 2011 г.