Facebook склони за по-строг контрол на личните данни

https://www.24chasa.bg/Article/1132749 www.24chasa.bg

Социалната мрежа Facebook стигна до споразумение с американската Федерална търговска комисия (FTC) в разследването за нарушаване на правата за защита на личните данни на потребителите, съобщи Ройтерс.

Споразумението е във връзка с промени в настройките за поверителност, въведени от Facebook през декември 2009 г., които направиха данни от профилите на потребителите (като име, снимка, град, пол и приятели) публични по подразбиране.

След недоволството на повечето потребители няколко адвокати, начело на които застана организацията Electronic Privacy Information Center, подадоха жалба до Федералната търговска комисия за нечестни и измамни промени.

Вчера комисията съобщи, че преди компанията е заблуждавала своите потребители и е време тя да се откаже от подобен подход и да се подложи на независими частни одити през следващите 20 години в областта на защитата на личните данни. Освен това Facebook трябва да иска изричното съгласие на абонатите си преди да променя общите условия за защита на личните данни.

В блога си изпълнителният директор на социалната мрежа Марк Зукърбърг написа, че ще направи Facebook лидер по отношение на прозрачността и личните данни. Ще бъдат назначени двама нови мениджъри, които да отговарят за това.

Споразумението с Facebook е част от по-широк натиск на правителството върху компаниите да станат по-отговорни към личните данни, които събират, съхраняват и използват за бизнеса си.

Миналата година федералната комисия призова за развитие на незаписваща система, която ще направи по-лесно за интернет потребителите да защитят дейността си в мрежата срещу проследяване.

В началото на 2011 г. и Google се споразумя с регулаторните институции на САЩ, разследващи проблемите, свързани с неприкосновеността на информацията, появили се в нейната социална мрежа Buzz. Google се съгласи да провежда политика на пълна неприкосновеност на данните на своите потребители и да допуска властите да извършват независими одити на тази политика на всеки 2 от следващите 20 години.

Федералната търговска комисия реши, че Google е измамил своите потребители, карайки ги да вярват, че могат да се откажат от участие в Buzz. Данни на тези потребители, които са се отписали от мрежата, обаче все още присъстват в някои нейни части. Междувременно компанията взе решение да закрие Buzz.