Вали ли сняг, да спират тировете

https://www.24chasa.bg/Article/1179155 www.24chasa.bg
МАЛКИЯТ ИВАНЧО По идeя на Петранка Вълчева

Следващият обилен снеговалеж май ще ни завари с незатихнали дискусии и обяснения кой е най-виновен за блокадите на стотици автомобили и хора по пътищата на България от последните дни.

И докато институциите си прехвърлят снежната топка, е добре да видим какво може да се поправи, за да не се стига до бедствени ситуации като тази от последния уикенд.

На първо място е важно да се разбере, че тировете направиха голяма беля. Това го усетиха най-много шофьорите по магистрала “Хемус” и по пътя за Гърция. Точно там огромните тежки камиони буквално заставаха напречно на пътя и не само пречеха на почистването, но се налагаше да се праща специална техника, за да ги изтеглят встрани.

А всичко това беше напразно изразходван ресурс и на време, и на машини, и на пари. Да не говорим за неприятностите и нервите на хората, които бяха приклещени в снежния капан по главните пътища.

Щом тировете не се съобразяват със ситуацията и няма сила, която да ги застави да го правят, тогава още на влизане в България водачите им трябва да бъдат предупреждавани: започне ли да вали сняг, ще бъдат спирани от движение. Докато се почистят пътищата. Явно това е единственото правилно решение, за да не се стига до драматични ситуации като тези през изминалите дни.

От това впрочем може да има полза и за БДЖ. Ако някой много бърза да изпрати стоките си, да ги качва на жп вагони.

  • КАТ дигитален, но наполовина

    Пътна полиция се въоръжи с таблети и прескочи в дигиталната епоха. Така на пътя, като те спрат катаджиите, проверяват за невръчени фишове и неплатени глоби. И ако имаш просрочено задължение, вземат ти книжката и спират колата от движение. Всичко вече става много бързо. Тази дигитална трансформация на пътните полицаи наистина кара шофьорите да
  • Древните находки ли да се преместят, или да завие магистралата

    Ами ако се препроектира трасето на “Струма” и пак достигне до древно селище? ДЕСЕТИНА древни селища попаднаха под готовите лотове на магистрала “Струма” от София до Кулата. Всъщност, ако финансирането за изграждането на аутобана не беше осигурено, държавата едва ли щеше да намери средства за такива мащабни археологически разкопки.