Печалбата от евтини телефони не отстъпвала на смартфоните

https://www.24chasa.bg/Article/1210121 www.24chasa.bg
Въпреки че вече не са на мода, обикновените телефони носят добра печалба на част от производителите.

Ясно изразена тенденция е преминаването на потребителите от традиционните телефони към смартфоните, заяви наскоро Никол Леверич, директор за мобилна реклама в Google. И сигурно има основание за това твърдение. Още повече, че умните телефони наистина преживяват бум в последните години.

Но се оказва, че и обикновените модели без операционна система могат да носят нелоша печалба.

Като от сп. "Форбс" правят заключение, че обикновените телефони на Nokia, които струват 40 долара, всъщност носят по-големи печалби, отколкото например смартфоните с Android от среден клас на Sony Ericsson на цена 200 долара. Посочва се и че макар доставките на смартфони да отчитат впечатляващ ръст (над 50% за последното тримесечие), а тези на обикновените телефони да намаляват, през тази година все пак ще бъдат реализирани обеми от над милиард устройства.

Повечето от производителите обаче се отказаха от обикновените телефони и се ориентираха към смартфоните, оставяйки го на Nokia и на група от азиатски OEM компании. Това е и причината финландците да имат оперативен ръст от 13% на печалбата, което евентуално можело да да купи допълнително време на компанията, докато изгради стратегията си при смартфоните.

А може да се окаже прав Анси Ваньоки, който през 2010 г., напускайки Nokia, сравни производителите на телефони с Android с малките финландски момченца, които се изпикават в гащите си, за да се топлят през зимата. По този начин илюстрира мнението си, че макар Android да е рецепта за бърз ръст, по-късно ще донесе проблеми и ще навреди на производителите.

А през последните седмици почти всички производители на модели с Android, с изключение на Samsung, обявиха разочароващи финансови резултати за дейността си през последното тримесечие на миналата година и вече е ясно, че добрите времена за партньорите на Google са останали в миналото.