Строят 160 моста и 19 тунела по жп линията от Видин до София

https://www.24chasa.bg/Article/1310392 www.24chasa.bg
Така изглежда Дунав мост 2 на 26 март тази година при инспекцията, която направиха министрите Ивайло Московски и Томислав Дончев. СНИМКА: БУЛФОТО

Hад 160 моста ще има по бъдещата скоростна жп линия от Видин до София, общата им дължина е 26 км. Това съобщи на форум в Белоградчик за проектите по оперативна програма "Транспорт" Стилян Кротев от НКЖИ. Той представи най-мащабния проект в железницата, чиято стойност е 2,6 млрд. евро. Фрапиращо е на 270 км да има толкова мостови съоръжения, но и трасето е много трудно, каза той. Не са малко и тунелите - те са над 14, с обща дължина 35 км, допълни Кротев.

Готов е идейният проект за пет участъка от линията от Видин до Руска Бяла, прогнозната стойност на скоростните релси е над 2,5 млрд. лв.

По тази жп линия се предвиждат скорости един път от 160 км и време на пътуване 2,20 часа и 200 км, което прави 1,35 часа време за пътуване с влак. Сега влакът пътува 4 часа и 55 минути. Експертите от НКЖИ се надяват, че след 2014 г. България ще има средства, за да започне изграждането. Пречка пред проекта обаче може да стане искането на врачани железницата да минава в тунел под земята, което ще го оскъпи с над 150 млн. евро. Тези пари трудно щели да бъдат защитени пред ЕК. Обсъждани са всички способи за преминаване през града, в това число, чрез изграждането на шумозаглушителна стена, но не е постигнат консенсус.

Над 3 млрд. лв. ще бъдат вложени в проекти за пътища и релси, с което се очаква оживление в Северозападна България.

72% е изпълнението на проекта за Дунав мост 2, 90% е изградена прилежащата инфраструктура, бе отчетено още в Белоградчик. След завършването на моста се очаква трафик от над 100 хил. превозни средства още през първата година. Това са автомобилите, които сега минават през фериботите при Видин и Оряхово. Прогнозата е и засилване на транзита от север към Гърция и Турция по коридор №4. Вече са стартирали тръжните процедури за обходните пътни отсечки на Враца и Монтана. Тяхното завършване се очаква да стане до края на 2014 г., а индикативната им стойност е над 74 млн. лв.

Подготвя се и проектът за модернизация на отсечката Враца (Мездра) – Ботевград, която е с дължина малко над 32 км и прогнозна стойност от 166 млн. лв. Пътят трябва да е готов до края на 2014 г., след завършването му ще се осигури пътна връзка със сходни параметри между Враца и магистрала "Хемус".

През следващия финансов период 2014-2020 г. оперативните програми, по които ще се кандидатства за европроекти в България, се очаква да бъдат съкратени от 7 на 6, обяви вчера министърът за евросредствата Томислав Дончев. Предложението за новата структура за следващия програмен период ще бъде разгледано на заседание на кабинета на 11 април. (24часа)

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

ПОСЛЕДНО ОТ последно от 24 Часа

Символът на културното министерство през 2013 г. - ексминистър Владо Пенев и секссимволът на родния театър Захари Бахаров са неразделни. Двамата въпреки разликата в годините са близки приятели и отново бяха засечени рамо до рамо до Народния театър от топпапараците на "България Днес". Веселата компания дори се запъти на обяд след репетиции

"Това са пълни глупости. Убедени сме, че смъртта му е инсценирана, за да се измъкне с парите ни", нервно коментираха на 25 юни 2007 г. пред медиите известни родни бизнесмени. Повод за изявленията им е новината за смъртта на подвизаващия се с две самоличности като Емил Коен и Емил Бояджиев скандален бизнесмен и шеф на баскетболния ЦСКА

Големият кораб с много товар. Така коментираха столичани, извръщайки се вчера след естрадната легенда Силвия Кацарова на улицата. Топпапараците на "България Днес" изловиха изпълнителката на "Големият кораб", натоварена като танкер с покупки в няколко торби през рамо. Легендата дори успяваше и да урежда делови ангажименти по телефона