Строят 160 моста и 19 тунела по жп линията от Видин до София
03.04.2012 22:52; 24 часаHад 160 моста ще има по бъдещата скоростна жп линия от Видин до София, общата им дължина е 26 км. Това съобщи на форум в Белоградчик за проектите по оперативна програма "Транспорт" Стилян Кротев от НКЖИ. Той представи най-мащабния проект в железницата, чиято стойност е 2,6 млрд. евро. Фрапиращо е на 270 км да има толкова мостови съоръжения, но и трасето е много трудно, каза той. Не са малко и тунелите - те са над 14, с обща дължина 35 км, допълни Кротев.
Готов е идейният проект за пет участъка от линията от Видин до Руска Бяла, прогнозната стойност на скоростните релси е над 2,5 млрд. лв.
По тази жп линия се предвиждат скорости един път от 160 км и време на пътуване 2,20 часа и 200 км, което прави 1,35 часа време за пътуване с влак. Сега влакът пътува 4 часа и 55 минути. Експертите от НКЖИ се надяват, че след 2014 г. България ще има средства, за да започне изграждането. Пречка пред проекта обаче може да стане искането на врачани железницата да минава в тунел под земята, което ще го оскъпи с над 150 млн. евро. Тези пари трудно щели да бъдат защитени пред ЕК. Обсъждани са всички способи за преминаване през града, в това число, чрез изграждането на шумозаглушителна стена, но не е постигнат консенсус.
Над 3 млрд. лв. ще бъдат вложени в проекти за пътища и релси, с което се очаква оживление в Северозападна България.
72% е изпълнението на проекта за Дунав мост 2, 90% е изградена прилежащата инфраструктура, бе отчетено още в Белоградчик. След завършването на моста се очаква трафик от над 100 хил. превозни средства още през първата година. Това са автомобилите, които сега минават през фериботите при Видин и Оряхово. Прогнозата е и засилване на транзита от север към Гърция и Турция по коридор №4. Вече са стартирали тръжните процедури за обходните пътни отсечки на Враца и Монтана. Тяхното завършване се очаква да стане до края на 2014 г., а индикативната им стойност е над 74 млн. лв.
Подготвя се и проектът за модернизация на отсечката Враца (Мездра) – Ботевград, която е с дължина малко над 32 км и прогнозна стойност от 166 млн. лв. Пътят трябва да е готов до края на 2014 г., след завършването му ще се осигури пътна връзка със сходни параметри между Враца и магистрала "Хемус".
През следващия финансов период 2014-2020 г. оперативните програми, по които ще се кандидатства за европроекти в България, се очаква да бъдат съкратени от 7 на 6, обяви вчера министърът за евросредствата Томислав Дончев. Предложението за новата структура за следващия програмен период ще бъде разгледано на заседание на кабинета на 11 април. (24часа)
-
Борисов подари сакото си на работник на АМ "Хемус" (Видео)
-
Трусът в Гърция върна спомените от голямото земетресение през 1995 г. в същия район
-
Партията на Орбан се оттегля от ЕНП
-
Милиардер търси осем спътници за полет до Луната
-
Борисов за думите на Радев: Лъжци и манипулатори, никой не ги е спирал за Шипка
-
Нинова от Пловдив: Нека вдигнем глава и заедно да бъдем горд и свободен народ
-
Нарекоха на Максим Минчев мултимедийния център на БТА
-
NOVA стартира пролетния сезон с огромна преднина
-
bTV: Изключвaме Любeн Дилoв oт пиар aктивнocтите нa "Бългaрия търcи тaлaнт"
-
30 години х 30 екватора: Пътешествия с гуру Максим
-
Антон Хекимян се разплака в последния сутрешен блок, който води
-
“Последният печели” по БНТ може да спре след скандал заради антисемитски думи (Обзор)
-
Чавдар Кенаров: Светът е длъжен спешно да стане по-малко консуматорски
-
Прогнози 2021: Малко са бизнесите, които планират с хоризонт 5 до 10 години напред
-
Zenith Media - единствената медийна агенция сред трите най-ефективни на конкурса "Effie България" 2020
-
Noble Graphics е агенция на годината за четвърти път на наградите Effie
-
Прогнози 2021: Новият тренд – глобални компании обръщат поглед към Източна Европа
-
Любомир Аламанов, Николай Неделчев и Максим Бехар ще следят за етиката на пиарите