Четката за зъби, водорасли, канела укротяват апетита

https://www.24chasa.bg/Article/1425306 www.24chasa.bg

Причините за непреодолим глад може да са безброй, но има няколко изпитани стратегии за намаляване на това чувство.

Най-важното условие е да не оставате без храна повече от 5 часа, за да поддържате кръвната захар в норма - основен фактор за глад, и дори за ден да не се лишавате от белтъчини, защото те помагат за контрол на апетита. Птиче месо без кожата, риба, яйца и кисело мляко са добри източници на протеини и може да се разпределят балансирано във всички приеми на храна за деня.

Рафинирани продукти като бяла захар и брашно трябва да се заменият с груби и това да се превърне в стил на живот, защото рафинираните храни не засищат пълноценно.
Много често чувството на глад е замаскирана жажда. Затова първо изпийте чаша вода - може да свърши работа. Това е най-популярното, но и най-пренебрегваното оръжие срещу излишното ядене. Има обаче и втора причина да пиете повече при диети - организмът приема липсата на течности като сигнал, че идва "суша" и евентуално ще последва глад, затова усвоява на мига всичко, което постъпва в него, и трупа запаси. Но утоляването на жаждата не бива да е с подсладени и стимулиращи напитки - провокират глад.

Когато нуждата да хапнем нещо сладко е провокирана от стрес, тъга, яд или безпомощност, е най-добре човек да се поразходи, докато му премине. Ако не помогне, може да се заложи на дъвка без захар - дъвкането имитира хранене и заблуждава мозъка, който в крайна сметка контролира всичко.

Подръчно средство за справяне с непреодолимия глад е и четката за зъби. Свежият вкус в устата може да промени всички усещания и апетитът да заспи.
Вероятно на всеки му се е случвало да бъде много гладен, но по някаква причина да не може да се подкрепи на момента. А след време, когато има възможност да хапне нещо, да установи, че изненадващо вече не му се яде. Това е в основата на метода на изчакването, но не всеки има волята да се възпира, докато му размине. Психолозите твърдят, че волята се калява с упражнение. А ако по никакъв начин не успявате да се възпрете сам, тогава наберете някого по телефона - ще се разсеете в критичния момент.
В случай, че и отлагането не сработи, може да си позволите някоя храна, която потиска апетита и едновременно с това не е много калорична. Не си забранявайте обаче напълно полезните видове мазнини особено в най-естествения им вид. Зелената салата е дори по хубава с резенчета авокадо, а маслините не са в повече никога.

Всички плодове и зеленчуци са силно засищащи, защото пълнят корема. Те съдържат много вода и фибри, които изпращат сигнали за ситост на тънките черва, а произведените хормони - на мозъка. Но по препоръка на диетолози във в. "Дейли мейл" ябълките са за предпочитане, особено, когато се спазват рамките на калориите за деня. Друго хубаво на райския плод е, че може спокойно да се съчетава с вода за разлика от черешите например. Цитирано американско проучване показало, че доброволците поемали 15% по-малко калории, ако 15-30 минути преди обяд и вечеря изяждали по една ябълка.

Лютите червени чушки също влизат в арсенала срещу апетита. Дори малко количество от огнения зеленчук, поръсено върху готвените ястия, може да потисне порива за непозволено ядене. Затова чилито е сред препоръчваните при диета подправки.
Учени от Индиана твърдят, че веществото капсицин, което се съдържа в парещия пипер, повишава количеството на енергия в организма. Специалистите отчели още по-големи успехи срещу чувството на глад за мазни, солени и сладки храни при хора, които по принцип не ядат пикантно. Препоръчителната доза е половин чаена лъжичка сушено стрито чушле на обяд и вечеря.

Датски учени, подкрепени в становището си от Американската диетична асоциация, пък препоръчват за закуска шейк от водорасли. Те удължават с 30% времето до огладняването. Ако ви изглежда много екзотично, заложете на зеления чай. "Америкън джърнъл ъв клиникъл нютришън" публикува данни, според които тази напитка спомага за два пъти по-бързото изгаряне на калориите. Консумацията на 3-6 чаши зелен чай от умерено силен сорт може да забърза с до 40% изразходването на клетъчната енергия, която е пряко свързана с топенето на мазнините. Добрият ефект се дължи на комбинацията на кофеин и флавоноиди и не намалява, дори ако чаят се пие изстуден, както го предпочитат повечето хора през лятото. Съдържащите са в напитката антиоксиданти имат положителен ефект и върху отговорния за контрола на апетита хормон лептин.

Нашумелият термин управление на теглото се свързва пряко с редовната консумация на белтъчини. А повече протеини от яйцата има само кърмата. Две бъркани яйца за закуска могат значително да заситят организма и да доведат до по-малка консумация през следващите часове, пише "Джърнъл ъв ди Америкън колидж ъв нютришън". Учените твърдят, че благоприятният ефект може да трае изненадващо дълго - до 36 часа.

Ако все пак огладнеете кртично преди обяд, можете да си направите неподсладена цитронада. Лимоните съдържат водоразтворим пектин и желиращ агент, който буквално всмуква мазнините и контролира процеса на храносмилане. Обилният в лимоните витамин С спомага за производството на аминокиселината армитин, която също съдейства за изгарянето на мазнините според проучване на Щатския университет в Аризона.

Изследователи от Израел добавят, че в борбата с килограмите помага и чесънът. Тайната е в съставката алицин, която стимулира центъра на ситост в мозъка и намалява чувството за глад. Друг, не толкова агресивно миришещ помощник в диетата е канелата.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

ПОСЛЕДНО ОТ последно от 24 Часа

Бившият шеф на Националната служба за охрана има повече от впечатляваща биография, а срещите му с най-влиятелните хора на планетата са запечатани на повече от 3000 кадъра. Които генералът с гордост показа единствено за "България Днес". Идеята му е да покаже, че НСО не винаги е била служба, свързвана с инциденти и скандали

Бланка с криминалната регистрация на Васил Божков бе открита днес при обиска в офисът му на столичната ул. "Московска". Строго секретния документ, създаден през 1982 г. от столичната дирекция на милицията, е намерен в личния сейф на хазартния бос. Наред с имената, ръста и цвета на очите на Божков са посочени и любопитни данни от криминалната му

Даниела Серданова също се включи в отбора на моделките с напомпани устни, видя "България Днес". Бившата изгора на Любослав Пенев, която през годините се изявяваше като тв водеща и консултант на няколко български сериала, опитва да поддържа стегната форма и да не изостава от по-младите бръмчалки. Вероятно заради това Серданова се развозва из