Бойко Борисов е довършил автомагистрала „Люлин", но я е оскъпил със 120 милиона лева. Това заяви след заседанието на ИБ на БСП лидерът на партията Сергей Станишев, цитиран от агенция „Фокус".
Водачът на социалистите уточни, че 40% от автомагистрала „Люлин" е била построена от неговото правителство. От БСП подчертаха, че нееднократно са предупреждавали кабинета „Борисов", че на лот 2 на автомагистрала „Тракия" се поставя лош асфалт, че ще се наложи преасфалтиране на част от лот 3. Всичко това оскъпява магистралата, категорични са от БСП.
"Когато фактите говорят и кабинетът би трябвало да мълчи", подчерта Сергей Станишев. Той посочи още, че Тройната коалиция построила 144 км магистрали и рехабилитирала 6900 км републиканска пътна мрежа. По отношение на магистралите са преди нас, но не и по отношение на рехабилитирани пътища, поясни лидерът на БСП и бе категоричен, че по отношение на рехабилитирани пътища червената партия бие с 2,5 пъти ГЕРБ.
Димчо Михалевски заяви от своя стара, че настоящото правителство заварило от предишните управляващи готови проекти за пътно строителство, както и готово финансиране. Оставаше им само да строят, каза той.
БСП отправиха специална молба към премиера Бойко Борисов: "Правителството да се грижи за всички пътища".
Лиляна Павлова: Не ми се струва много по мъжки мъжете да си мерят километрите
В типичния си стил започваме с обвинения. Не ми се струва много по мъжки мъжете да си мерят километрите. Това каза пред журналисти в парламента министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова във връзка с брифинга на Сергей Станишев и Димчо Михалевски от БСП.
Вероятно това изказване на двамата се дължи на началото на неформалната предизборна кампания, която започва от страна на БСП. Очевидно една година преди изборите това е основният фокус на действията и на кампанията, обясни Павлова.
„Като жена, която за първи път управлява този сектор, бих казала, че ако оставим мъжете да си мерят километрите, аз като жена имах мъжеството да покажа как се управляват пътища, как се контролира реализацията на пътни проекти. Най-важното е да направим така, че да покажем, че знаем какво инвестираме, знаем как инвестираме европейските и държавните пари, тъй като това са парите на всички нас, българските данъкоплатци. Не трябва да се страхуваме да контролираме и не трябва да се страхуваме, ако има някакви проблеми, някакви несъответствия, те да бъдат показани прозрачно", добави министър Павлова.
Винаги се проверява и контролира и там, където има проблем, той бива коригиран - каза тя за строителството. „Не случайно една готова магистрала, от която можехме да пуснем един много голям участък, още на 1 юли без проблем, само защото видяхме несъответствие в качеството, с риск да не я пуснем навреме предпочетохме 10 км нов асфалт да бъдат махнати. Това мъжество не са го правели досега и е важно да бъде отчетено", подчерта Лиляна Павлова.
Станишев: Битката за гората не е приключила
Социалистите приветстваха ветото на президента за поправките в Закона за горите. "Но предупреждаваме хората, че битката не е приключила", заяви след заседанието на ИБ на БСП лидерът на партията Сергей Станишев.
„Видяхме, че управляващите направиха всичко възможно, за да дискредитират протеста, бяха вкарани и провокатори. Призовавам министър Цветанов да си ги прибере", заяви Станишев във връзка със ситуацията от последните дни.
„Ще продължим да отстояваме интереса на българските граждани, на българската държава за опазване на горите, защото законът в момента е широка порта за тяхното съсипване. Ние също искаме в България да има повече ски писти, но това законово положение представляваше всъщност държавна помощ за стотици милиони левове за собствениците на ски писти и съоръжения", каза Станишев и подчерта, че виждат тактиката на властта - „след протестите протакат, бавят, за да могат в крайна сметка да прокарат това, което са планирали".