Каролев: Ще има ново убийствено поскъпване на тока
14.08.2012 11:21; 24 часа онлайнНяма убийствен скок на цените, но ще има нов скок на тока, заради сгрешена компонента, прогнозира икономистът Владимир Каролев по БТВ.
Цената на зърнените храни скача, защото все повече китайци и индийци започват да ядат освен ориз и зърнени храни, което щяло да се случи и с месото, коментира скока на цените на световните борси финансистът Емил Хърсев.
След 3 месеца ще има рязко намаляване на износа на Китай, което пък ще даде възможност за страни като България, които произвеждат, поясни той.
Ще наблюдаваме постоянно поскъпване на цените на основните стоки, обясни Хърсев.
Постоянно повишение на цените на основните стоки и горивата е световна тенденция, която се наблюдава заради редица международни фактори - конфликти в регионите на петролните държави, увеличаването на населенията на Китай и Индия, които започват да се хранят и с все повече тестени изделия, вместо основно с ориз. Факт е и урбанизацията на Китай, при която хората масово напускат селата и спират да произвеждат селскостопанска продукция и се отправят към градовете.
Всичко това създава голямо глобално търсене на храни и други видове стоки, обясниха растящите цени у нас икономистите Владимир Каролев и Емил Хърсев. Те се обединиха около становището, че страна като България няма как да влияе на тези тенденции, а трябва да се адаптира и възползва от тях.
През последните три години натрупаната инфлация е 7,3%. За сметка на това има 25% увеличение на доходите извън пенсионния сектор. През последната година юни - юли 2012 инфлацията е 2,6%, като ръстът се дължи на високите цени на горивата", коментира поскъпването на тока и храните от своя страна икономистът Владимир Каролев.
Според него убийствени са били скоковета на цените през 1996 - 1997 година, а в последните три години е имало около 25% увеличение на доходите. През последната година единствено през юли има някакъв ръст на инфлацията, а това е заради цените на тока и горивата, обясни той.
Каролев прогнозира и драстично повишение на цените на електричеството до края на тази година заради сгрешената зелена компонента.
"С последното увеличение няма да се стигне до покриването на преференциалните цени за зелена енергия", прогнозира финансистът.
"Драстичният скок от 13% е заради забавянето на актуализацията на цените. Последното увеличение беше направено през 2008 година", припомни Каролев.
Той определи замразяването на цените за три месеца като "див популизъм".
Според финансиста Емил Хърсев ще има допълнително повишение на цените на стоките заради резкия спад на износа от Китай. Това ще се случи след три месеца, прогнозира още Хърсев.
-
Певицата Карди Би отмени свои концерти, защото е бременна
-
Джерард Бътлър пее "Ние сме "Левски"
-
Матис: Франция подкрепи САЩ в Сирия със специални сили
-
Шарл Азнавур се върна във Франция, ще продължи да пее
-
Израелски дипломат в ООН: Иран е вербувал над 80 хил. шиити, които обучава край Дамаск
-
ЦСКА: Властите да се сезират за инцидента с Каранга
-
Пчелните пчели имат 170 рецептори за миризма
-
Колко пчели са останали в света?
-
Доматеният разсад да не етиолира
-
Разлики между No-till, Strip-till и конвенционалното земеделиеи конвенционалното земеделие
-
Нужно е да имаме дигитална готовност за е-фермерите
-
Продукти от над 15 български ферми - по време на животновъдното изложение в Сливен
-
Георги Лозанов: Вадя си хляба с четене и писане, а се научих чак на 11 години
-
200 000 харесаха сайта на "24 часа", има над 20% годишен ръст през март
-
СЕМ глобява телевизии за неетични репортажи от катастрофата
-
Конституционният съд ще гледа по същество искането на Радев за СЕМ
-
Данка Василева: Ние сме професионалисти, бързи и достоверни, затова сме №1
-
24chasa.bg e вече № 1, силен ръст на всички сайтове от МГБ за февруари (пълни данни)
-
Какъв е ръстът на онлайн рекламата?
-
"Юнайтед Партнърс" се присъединява към международната мрежа Nextlaw Public Affairs
-
UM Белград и Кока-Кола във финала на престижния фестивал в Рим
-
GDPR за рекламодатели и маркетинг професионалисти: добри практики, съвети и практически казуси
-
Конференцията Online Advertising се завръща отново
-
Инфлуенсърите вече работят с брандовете, преди пиарки се правеха на майки