Буги Барабата кара 11-годишен бус, марка "Хюндай Н 1". Двигателят е 2500 кубика, турбо дизел, 4-цилиндров. Купето има 6 места, а задната част е преградена. Там радиоводещият качва любимото си куче дого аржентино. 3-годишният му домашен любимец е печелил конкурс сред представителите на породата от 14 държави. Председател на зоожурито бил аржентинец.
"Кучето ми Казадор де Варна се оказа наистина много породисто, избраха го за шампион, при това без връзки, майтапи се радиоводещият.
Бусът му е без централно заключване. "Умишлено е, защото като спра на светофар някой може да отвори врата и да грабне китара", обяснява Барабата. На мястото на Казадор в задната заградена част товари инструментите, когато пътува с групата си
"Бараби блус бенд" из страната. Музикантите пък се возят на 6-те места в купето.
Марио Събев, както е истинското име на Барабата, взел книжка, при това професионална, на 17 години. И днес помни датата - 28 март 1978 г. На първия изпит го скъсали още на листовките, защото го хванали да подсказва. Грабнал книжка на втората дата за изпит. Но всъщност му издали свидетелството за шофьор на 24 декември същата година, когато навършил 18 г.
Първата му кола е трабант. Блус музикантът дълго чакал ред за чисто нов трабант в тогавашната "Мототехника" и почти бил изгубил търпение, когато баща му го сюрпризирал с джанковозелена сапунерка втора ръка.
За 34-те си години стаж на шофьор Барабата има само една катастрофа по негова вина, при това с кола на приятел на прав сух път.
"На всеки от нас му се е случвало да избегне напълно неизбежна отстрани погледнато катастрофа, а на паркинга например да ожули броня, да пукне фар или стоп. Затова аз казвам - няма майстор шофьор, както има майстор сладкар например. Всички трябва да се отнасяме абсолютно отговорно към шофирането", отсича Барабата.
Кълне се, че никога не сяда зад волана пил. За него автомобилът не е самоцел, а средство за придвижване. Отваря своя, като отключва купето от дясната предна врата.
"Навръх Великден ми разбиха ключалката и още не съм я оправил", обяснява той.
Разказва, че в казармата попаднал в школата за шофьори във Видин. После го прехвърлили в плевенското село Телиш, където карал самоходна ракетна установка МАЗ 154. "Машината имаше 8 колела и при завой първите две двойки завиват, а скоростната й кутия поемаше 105 литра масло", уточнява радиоводещият.
После 17 години е бил шофьор в авиокомпания "Балкан".
Товарел фургоните с валутна стока - цигари, алкохол и други, на борда на самолета. "Изискваше се изключително умение и прецизност, защото фургоните се повдигаха на хидравлични кранове и трябваше да се напаснат към платформата", обяснява Барабата. Веднъж трябвало да тегли камион на колега на околовръстното шосе на София.
"Вдигнах 140 км и на един светофар той слезе от кабината, дотича до моята, но аз потеглих и той на бегом се прибра в неговата и през цялото време свиреше с клаксона", смее се радиоводещият. Дълго не се мяркал пред погледа на колегата си, защото оня бил бесен.
От години Буги Барабата работи като водещ в радио "Зи рок". Всяка сутрин водещият става в 4,30 ч, а от 5,30 ч е в ефир. Днес радиото празнува своя шести рожден ден. До края на месеца обикаляме с колегата инспектор “Ен джой” из страната и раздаваме награди на най-верните ни слушатели, разказва Барабата. Постоянно е на път и шофира отговорно. Не вдига телефон, когато кара.
Позволява си високи скорости, но държи очите си отворени и нащрек. Не одобрява безразсъдното шофиране. Дори и много бавното шофиране също може да бъде безразсъдно, казва Барабата.
Правил е по няколко кръгчета и с ферарита, и поршета на приятели, а от Нова година е слязъл завинаги от мотор. "Продадох го, беше 1000-кубикова спортно-туристическа "Ямаха" от 2001 г. но изглеждаше като нова, разказва музикантът. Когато го купил, още първата седмица му навъртял 6000 км.
Всичките му катастрофи и падания с мотор са били в тийнейджърските години. От казармата до днес има само едно падане. Отказал се от мотора заради болежки, през годините каквото могъл да строши, го строшил, даже и по два пъти, и имал много травми и болежки. Не помисля обаче да яхне някой чопър например, каквито карат по-възрастните моторджии по света.
Или ще карам спортен мотор, или нищо, щом не може да вдигне 200 км в час, това не е мотор, отсича Барабата.
През пролетта на 1973 г. за първи път яхва мотоциклет - марка "Балкан", 150 кубика, двутактов двигател.
"Излязох сам из улиците на София, карах и имах чувството, че ще полетя от удоволствие", спомня си Барабата. После се го заменил със същия мотор, но вече 250-кубиков.
По това време той бил ученик в техникума по автотранспорт в столичния квартал "Редута". Там за първи път срещнал Васко Кръпката, който бил година по-голям.
След техникума стават на приятели, по онова време всички се правят на рокаджии, защото рокът е модерната музика. Барабата уверява, че ако пуснем запис от онези години на Лили Иванова, ще чеум, че и нейният бенд свири по-рокаджийски, повлиян от модата на 70-те години.
Въпреки че е слязъл от мотора заради болежки, Буги Барабата признава, че колите, рокът и моторите ще му останат страст до живот.
"Важно е обаче да бъдем отговорни, защото животът на пътя е ценен", отсича рок музикантът.