Големите инфраструктурни проекти се строят в България няколко пъти по-евтино, отколкото в други страни от ЕС, обясни Борисов "Ако погледнете колко струват метрото, магистралите, жп линиите в България и в другите европейски страни, ще видите озадачаващи разлики", коментира премиерът. Средно в България километър магистрала е 2,5 милиона евро, докато в Гърция били по 16 - 17 млн. евро. Километър на тунел от метрото у нас е около 32 - 33 милиона евро, в други страни от ЕС това било 2-3 пъти по-скъпо. Една и съща машина копае тунелите, обясни премиерът пред гостите от ЕНП, които обсъждаха темата "Градското измерение на политиката на сближаване". Това показвало прозрачността на процедурите у нас при строежа на големите проекти.
"С еврокомисаря Хан се разходихме от България до Румъния и обратно по Дунав мост - един абсолютно провален проект от предишното правителство. Заварихме го на 15% изпълнение, а е започнал от 1998 - 1999 г. За половин година сме направили останалото". Над 30 пъти повече усвояваме европарите от предишното правителство, подчерта Борисов.
Ние сме приели принципа на Германия - колкото пари изкараме, толкова да харчим. По този начин не задължаваме следващите поколения да ни плащат дълговете, заяви премиерът. Той предложи ЕНП да въведе финансовата дисциплина като критерий за членство в ЕНП, като десноцентристките правителства бъдат задължени да спазват 3-процентния дефицит.