“24 часа” е най-добрата марка сред всекидневниците

https://www.24chasa.bg/Article/1674950 www.24chasa.bg
Главният редактор на "24 часа" Борислав Зюмбюлев (вдясно) получава приз за най-добра марка сред всекидневниците от шефа на БТПП Цветан Симеонов. СНИМКА: Пиeр Пeтров

"24 часа" е най-добрата марка сред всекидневниците в България. Това показват резултатите от независимото проучване на Superbrands за 2012-2013 г.

"24 часа" е лидерът в тази категория, събрал най-много гласове от журито и потребителите в сравнение с други всекидневници, класирани като Superbrands. В тазгодишната селекция на най-известните марки e и вестник "Труд".

Церемонията, на която бяха отличени най-добрите марки, се състоя в сряда вечерта. Потребителите и журито са избрали "24 часа" за най-добра марка още два пъти преди това - в изданието за 2006-2007 г. и за 2009-2010 г.
Класацията на глобалната организация Superbrands се провежда за четвърти път у нас. Тя е известна тук като "оскарите" сред марките.

Според тазгодишното издание най-силната марка в България е Google. Световната интернет търсачка измести досегашния двукратен лидер Coca-Cola. Трета позиция заема Apple. На четвърта е bTV, която стана и най-добрата българска марка, изпреварвайки "Мтел".

За пръв път в историята на класацията у нас в топ 20 попада и още една българска марка - "Девин". Останалите са Adidas, BMW, OMV, Mercesed-Benz, Neskafe, Nejneken, Milka, Nike, Ariel, Nokia, Johnnie Walker, Aspirin, Tubord, L'oreal.

Някои от досегашните лидери по категории и сектори запазват водещите си позиции, но при други се наблюдава динамика, коментират от Superbrands. BMW измести Mercedes-Benz от първата позиция в категорията "Автомобили".

Apple изпревари Nokia при технологиите. "Маджаров" измести "Тандем" от първата позиция в сегмента на месните продукти, а българската верига за бързо хранене HAPPY отстрани от първата позиция досегашния лидер в категорията McDonald's.
УниКредит Булбанк е лидер сред финансовите институции, а ДЗИ - при застрахователите.

(Кои са лидерите в различните категории, виж в графиката.)

Участието в промоционалната програма Superbrands е само по покана на организацията. Номинираните марки - общо 1500, бяха позиционирани за оценяване по сектори в 29 категории. От тях 500 бяха избрани за Superbrands в официалната публикация за 2012-2013 г. Те могат да използват специалния символ в комуникацията с потребителите си като признание за отличен брандинг.

Методиката на подбор и оценяване на брандовете е универсална за всички страни, реализиращи програмата Superbrands. Селективният процес се осъществява на два етапа - чрез конфиденциално гласуване на членовете на независимото експертно жури - борда на Superbrands Bulgaria, и чрез национално гласуване на потребителите в интернет.
Това дава възможност експертното мнение да се разгледа успоредно с мнението на потребителите. Членовете на борда не получават материално възнаграждение, те не оценяват марка, с която са свързани, или брандове на свои конкуренти.

Експертното жури на Superbrands се обновява всяка година и се формира от специалисти в следните три области - авторитетни представители на маркетинговата индустрия, мениджъри на ключови компании и бизнес организации, както и водещи журналисти от влиятелни медии. Председател на Борда на Superbrands за този проект е Венелина Гочева, изпълнителен директор "Медийна група България холдинг".
Партньор на Superbrands в провеждането на националното гласуване на потребителите в интернет е институтът за пазарни проучвания GFK Bulgaria. С тяхна помощ бе проведено интернет проучване.

От него става ясно, че според потребителите най-важните фактори за избор на марката са мненията на приятели и конкурентните цени. Известността на марката, добрата реклама и положителните отзиви в медиите, както и лесното й намиране в предпочитания магазин, също са сред важните фактори. Споменати са от почти половината участници в гласуването. 

Жените държат най-много на мнението на приятели и на етиката на марката. Мъжете повече се влияят от известността на бранда и обвързаността с любими развлечения.
При решението за покупка младите участници в изследването - между 18 и 25 г., са по-силно повлияни от мнението на приятелите, докато при по-възрастните - групата над 45 г., по-голямо въздействие оказват конкурентните цени.

Най-малка тежест при избора на марка има мнението на известни личности, които я ползват.

Мнозинството от участниците са склонни да платят по-висока цена за любимата си марка, като най-често приемливата граница е до 10% по-скъпо.

ПОСЛЕДНО ОТ последно от 24 Часа

Зловещият бой между фенове на „Ботев“ (Пд) и „Локомотив“ (Пд) на 24 май сериозно разбуни духовете. Той е бил уговорен и се е провел близо до Асеновградско шосе. В кървавата битка са взели участие по 15 човека от агитка. Целият мач е продължил около минута и половина. Вече се появи и видео на уговорения бой в „Трафикнюз“

Последната ни двойка е от 1993 година, бели лешояди имаме около 100 Иво АНГЕЛОВ Зъл бракониерски изстрел прекъсна полета на черния лешояд Ултрон. Величествената птица беше убита, преди да навърши една година. Тя бе единствената по рода си у нас. Преди около половин век видът изчезва по нашите земи

Красотата изисква жертви. С това е наясно актрисата Ралица Паскалева, за чиято визия се грижи топгримьорът Цецо Андреев. За разкрасителните процедури актрисата, позната с ролята си като д-р Стилянова от сериала "Откраднат живот", се раздели със 100 лв., за които се разплати с Андреев. След като й положи макиажа