Стадионът на "Левски" - "Газпром Арена", в комплекс "Георги Аспарухов"

https://www.24chasa.bg/Article/1712173 www.24chasa.bg
Така трябва да изглежда новият стадион на “Левски”.

"Левски" вече има сключен спонсорски договор с "Газпром", договорен по време на декемврийската визита на Тодор Батков и Иво Тонев в Русия, а в момента са в ход разговори на високо равнище за участието на газовия гигант в новия стадион на "сините", разкри "24 часа".

Поради изискването за пълна конфиденциалност преди уточняването и на втората част по финансовата подкрепа от руската компания към "Левски" никой от "Герена" не признава за вече съществуващия спонсорски контракт.

България вече е пратила в Русия предложение как точно "Газпром" да влезе и в построяването на новия стадион. Според офертата "Левски" предлага на руския концерн да обезпечи голяма част от парите за цялостното изграждане на съоръжението, а то да бъде прекръстено на "Газпром Арена".

"Сините" босове обаче не искат да загърбват най-бляскавата фигура в историята на клуба - Георги Аспарухов, и пристрастеността на феновете към това домът на "Левски" да е свързан с името на Гунди.

Затова идеята е комплексът в Подуяне, включващ цялата тренировъчна футболна база, залата за художествена гимнастика, стрелбището и всички стари и бъдещи постройки, да се нарича "Георги Аспарухов". А стадионът на "Левски" в комплекс "Георги Аспарухов" ще се казва "Газпром Арена".

Така освен че новият дом на родния гранд ще е модифицирана версия на проекта за стадиона в Кьолн, "сините" от София ще последват и утвърдения германски модел за приходи от спонсори чрез фирмено кръщене за съоръжението си.

При презентирането на проекта за новия стадион на "Левски" Иво Тонев обяви, че към този момент (27 декември 2012 г.) смяна на името "Георги Аспарухов" не стои на дневен ред. Но после уточни: "Не бива да мислим закостеняло. Влизаме в 2013 година. Животът много се е променил, бизнесът се е променил."

"Газпром Арена" ще се казва и свръхмодерният стадион на руския гранд "Зенит", собственост на газовия гигант.

Само три в Бундеслигата не носят име на спонсор

Бизнесът отдавна е изтрил сантименталните предразсъдъци за смяна на имената на футболните стадиони в Германия със спонсорски. Това е и едно от най-големите пера, на което немските клубове базират финансовата си политика и стратегия. А германците са пословични със своята далновидност относно печалбата от футболния продукт - било то от телевизионни права, спонсорство, име на стадиона... А и от продажба на билети, той като модернизираните и заради новото си име стадиони предлагат доста по-добри условия за запалянковците, освен че и футболът им е на съвсем различно ниво от нашето.

Показателно е обаче, че само три от 18-те клуба в Бундеслигата играят на стадиони, чиито имена не са спонсорски. Това са "Вердер", "Нюрнберг" и "Борусия" (Мьонхенгладбах). Най-популярен е логично стадионът на "Байерн" (Мюнхен) Alianz Arena, но заедно с познатия ни покрай "Борусия" (Дортмунд) Signal Iduna Park и Mercedes Benz Arena на "Щутгарт", има и съоръжения на отбори, които малцина биха предположили, че ще кръстят стадионите си на фирми. Примерно ESPRIT Arena на "Фортуна" (Дюселдорф), Coface Arena на "Майнц", Trolli Arena на "Грьойтер Фюрт" и Wirsol Rhein Neckar Arena на "Хофенхайм".

Дори в родината на футбола Англия вече прибягват към спонсорски стадиони. Като Etihad на "Манчестър Сити", Emirates на "Арсенал" и временното прекръстване на стадион "Сейнт Джеймсис Парк" на "Нюкасъл" на Sports Direct Arena.