Оставете бодибилдинга на културистите

https://www.24chasa.bg/Article/1738752 www.24chasa.bg
Инес Субашка обича тренировките на открито, които често са изтощителни и същевременно доста забавни.

Тренировките за бодибилдъри са абсолютно безсмислени. Поне така твърди Инес Субашка. 23-годишната софиянка е приела за своя мисия да убеди хората, че всеки има нужда от тренировка. Въпросът е да придобием ясна идея какво искаме да постигнем. Бившата баскетболистка и плувкиня има свой сайт, на който всеки ден може да се прочете нещо, свързано с тренировките и храненето.

"Обикновено ставам в 5,30 ч, за да пиша преди първата си тренировка за деня. Отделно имам лекции в университета и времето все не стига", споделя Инес, която е сертифициран фитнес инструктор и провежда индивидуални и групови тренировки. Повечето хора на нейната възраст живеят по различен начин и рядко се увличат по спорта.

Субашка се надява да убеди възможно повече хора, че няма особен смисъл от културистичните тренировки. А бодибилдърските методи са все още на голяма почит във фитнес залите.

"Основният проблем е, че хората не си поставят ясни цели. Просто не знаят какво искат да постигнат с тялото си и защо всъщност тренират", убедена е Инес. Според нея е голяма грешка един аматьор, който просто иска да стегне тялото си, да тренира по програмата на един културист. Т.нар. сплит тренировки за разграничаване на мускулните групи и акцентът върху изолиращи упражнения били крайно неподходящи и носели минимален резултат. Всъщност ефект имало, но само ако целта е била напомпване на гърди и бицепси за лятото.

"Според мен повечето хора, които тренират по фитнес залите, не са достатъчно информирани. Четат статии за здравословно хранене в съмнителни интернет портали, предавания или вестници. Много често и разни инструктори правят програми, които са подходящи за културисти, а не за обикновени, работещи хора", добавя бившата баскетболистка.

Преди всичко бодибилдингът е спорт, който си има специфични характеристики и режим на хранене, съобразен с постигането на съответните цели - обем и релеф на мускулатурата. Състезателите в този спорт, включително и жените, изглеждат много добре, но да не забравяме, че тази великолепна визия е свързана с изключителни лишения.

Ако обаче искате да изградите функционално и здраво тяло, което да ви е от полза за всяка една ежедневна физическа активност, този тип тренировки не са оптималното, убедена е Субашка. "Затова, вместо да акцентирате върху отделните мускули и симетрията, по-добре използвайте тренировки за цялото тяло с многоставни упражнения, които в известна степен наподобяват движенията в реалния ви живот. А те неминуемо ще ви осигурят и едно атлетично тяло", продължава младата инструкторка.

Субашка е противник и на изтощителните диети, които масово се рекламират. Те действително водели до намаляване на подкожните мазнини, но често за сметка на здравето. Тя самата залага на протеините и мазнините, а въглехидратите почти липсват от менюто й.

Травми отказват Субашка от спорта

Още като съвсем малка Инес Субашка се влюбва в баскетбола и започва да тренира в "Славия". След това последователно носи екипите на "Септември", "Локомотив" (Сф) и "Черно море", преди да замине за САЩ, където играе и завършва средното си образование.

Още в България се появява сериозен проблем с раменете й, които на няколко пъти излизат от ставите. На 18 г. подписва с втородивизионния италиански тим "Торино" и още в първия си мач получава за 6-и път неприятната травма. Лекарите съветват Инес да се откаже от професионалния спорт и тя изпада в депресия.

На 19 г. решава да се пробва в плуването и въпреки че много хора я разубеждават, тя тренира по цял ден в басейна и във фитнеса. Участва в републиканското и се класира сред първите 10.

Един ден случайно попада на филм за дисциплината кросфит в и буквално лудва на тази тема. Оттогава променя коренно методиката си на тренировка и постига неочаквани и от самата нея резултати.

"Сигурна съм, че като баскетболистка, ако бях тренирала така, едва ли щях да се контузя. Тогава изобщо не влизахме във фитнеса и аз бях доста слаба. Сега много искам да помогна на спортисти да избегнат това, което се случи на мен", споделя Субашка.

Тренировки:

Занимание 1:
- Клек: 5 серии по 5 повторения
- Набиране: 5 серии по 5 повторения
- Напади: 3 серии по 5 повторения на всеки крак
- Странична преса: 3 серии по 5 повторения с всяка ръка
- Планк (изометрия) - 3 по 40 сек с почивка от около минута между сериите
- Завършете тренировката, като направите 6 интервала суингове с пудовка (30 сек суингове и 30 сек почивка)
Занимание 2:
- Мъртва тяга: 5 по 5
- Ренегадско гребане: 3 серии по 5 повторения с всяка ръка
- БГ клек: 3 серии по 5 повторения
- Военна преса: 3 серии по 5 повторения (почивайте по 1 мин между сериите)
- 3 пъти L-стоеж (засечете си време и после се старайте да го подобрявате)
- Завършете тренировката, като направите 15 бърпита за време!
Упражненията се правят с тежест, подходяща за 5 повторения (такава, с която последното повторение да ви е приемливо тежко)

Примерно меню*:

Хранене 1: 2-3 яйца  (с жълтъците) + масло + броколи

Хранене 2: свинска пържола с гъби на фурна

Хранене 3: извара със сурови ядки и зелена салата

Хранене 4: дробчета в масло със зелена салата или пилешка пържола с бекон и зелена салата

*Това е само препоръчително меню, защото храненето зависи от много неща, сред които колко тренирате, какво е ежедневието ви, ръстът ви, съотношението между активната (органите и костите) и пасивната (мазнините) маса и т.н.

ПОСЛЕДНО ОТ последно от 24 Часа

Вталена и освежена изглежда Карина Караньотова, забеляза "България Днес". Репортерката в БНТ 2, която стана майка преди 5 години на малкия Иво, показа стегната фигура край работното място. Журналистката май е прежалила неприятната случка от лятото, когато сподели, че са й откраднали портмоне с 350 лв. от плажна маса на родното Черноморие

На плаж се отдаде в последните септемврийски дни най-бързата бяла жена на света Ивет Лалова. Тя показа, че лятото за нея изобщо не е свършило. Българската спринтьорка се разхвърля по бански и забегна по Средиземноморието, за да събира слънчеви лъчи. Ивет е в компанията на своя съпруг Симоне Колио, с когото са отседнали в усамотена вила на брега

Футболистът на "Реал" (Мадрид) Федерико Валверде призна, че треньорът Зинедин Зидан е повлиял за обрата при драматичната победа с 3:2 над "Бетис". Именно уругваецът вкара първото попадение в срещата. Домакините от град Севиля обърнаха чрез Манди и Карвальо още до почивката. "Реал" стигна до 2:2, след като Емерсон си отбеляза автогол