На салона в Женева безспорно най-голямата звезда е новата супер кола на Ferrari, наречена от италианците с простичкото LaFerrari (Ферарито). Още след като бе разкрит изпод наметалото автомобилът от боса Лука ди Монтедземоло, тълпата от почитатели не намалява дори и за минутка. И има защо. Наследникът на легендата Enzo не само е най-бързото серийно ферари, правено някога, но и изглежда потресаващо. Това явно е оценено както от сегашни притежатели на возило с “кончето” на капака, но и богати бъдещи клиенти на марката. Само за няколко дни във Ferrari са получили над 1000 заявки за договор за покупка на LaFerrari на цена 1,3 милиона евро. Не е ясно сега как ще реагират италианците, защото вече обявиха, че хиперколата ще бъде произведена точно в 499 бройки.
“Сърцето” на суперавтомобила LaFerrari е 6,2-литров V12 двигател с мощност 800 к.с., достигаща при 9000 об./мин и въртящ момент 700 Нм (при 6760 об./мин). В допълнение към него обаче има и електрически мотор, който осигурява още 163 к.с. и 270 Нм. Според предварителни данни на Ferrari емисиите на СО2 ще са “скромните” 330 г/км, което няма да възхити особено някоя екоорганизация, нито пък ще позволи на ферарито да влиза в Централен Лондон без пари.
LaFerrari има комбинирана обща мощност от умопомрачителните 963 к.с. и развива 9250 оборота. Целият въртящ момент се предава към колелата посредством седемстепенна DCT трансмисия.
Хибридната система HY-KERS тежи 140 кг, като 62 от тези килограми представляват централно разположените батерии. Те се презареждат, когато двигателят произвежда допълнителен въртящ момент, както и при спиране. 120-киловатният електромотор върви с комплект батерии, които тежат 60 килограма и са прикрепени към пода на карбоновия монокок зад водача.
От италианската компания уточниха, че всъщност в LaFerrari има два електрически агрегата, разработени съвместно с Magneti Marelli. Единият от тях е прикован към скоростната кутия и задвижва задните колела, а другият се грижи за енергията в бордовата електроника, например климатроника.
Ускорението до 100 км/ч отнема по-малко от 3 секунди, до 200 км/ч - за 7 секунди, а до 300 км/ч - около 15 сек. Максималната скорост пък надвишава 350 км/ч.
LaFerrari има дължина от 4702 мм, широчина от 1992 мм, височина от 1116 мм и междуколесна база от 2665 мм. Масата му е едва 1255 кг и е разпределена в почти идеалното съотношение 41 към 59% от предната към задната ос.
Центърът на тежестта на колата, направена от карбоново шаси, е с 35 мм по-ниско разположен в сравнение с Enzo. Хиперколата разполага и с активни аеродинамични елементи и фиксирано шофьорско спортно “кресло” (воланът и панелът с педалите се регулира). В разположението на седалката и приборите в кокпита дейно участие са взели и пилотите на Ferrari във Формула 1 Фелипе Маса и Фернандо Алонсо.
Предното окачване е с два носача, а отзад - многоточково. Колата е накипрена върху 19-цолови джанти отпред и 20-цолови - отзад. Съответно гумите са с размер 265/30 и 345/30.
За спирачната мощ отговарят карбоново-керамични спирачки Brembo с размер на диска 309 мм отпред и 390 мм отзад. Електронните помощници включват ESC контрол на стабилността, EF1-TRAC (тракшън контрол), трето поколение диференциал и др.