Тест на писта: Баварските майстори

https://www.24chasa.bg/Article/2134669 www.24chasa.bg

Всяко второ хлапе си мечтае да седне зад волана на някой от моделите на легендарната M серия на BMW. Почти всяко пораснало дете пък тайничко си мечтае не само да е зад кормилото на тези баварски машини, но и да попалува с тях поне за няколко часа.

На една от много писти край Виена човек на “24 часа” отново имаше щастието да изпробва майсторските автомобили на BMW, преминавайки през внезапен аквапланинг, скоростно шофиране, дрифтинг на мокро, ролер-стенд за тестване на 4x4 системи и малко каране из хълмовете и китните австрийски селца.

Накрая пък всеки от групата можеше свободно да провери колко максимално вдигат тези скоростни коли , а именно моделите M135i, M6 Cabrio, M6 Coupe, M3 Coupe, X5M, X6M и M5.

Защо е пожелателно всеки да мине поне част от обучението като при събитието за журналисти край Австрия, наречено M Driving Experience. Дори и да нямате възможност да карате беемве, след няколко часа на пистата при тези екстремни условия и професионалистите от германската фирма управлението на която и да е друга кола ще ви се види детска играчка.

Мощността и бързината на автомобилите от М серията, от една страна, са си истинско удоволствие от шофиране и високоскоростна забава, а от друга, те карат да се концентрираш върху пътя и върху нрава на самата кола.

Така дори и след няколко часа упражнения в екстремни условия човек се чувства все едно е взел изпита за книжка пред КАТ - горд от себе си и добавил малко повече увереност в собственото шофиране.

Много е полезно упражнението с пръскалките и предизвикания аквапланинг. При него се засилваш със скорост между 60 и 80 км/ч с един от двата модела огромни баварски всъдеходи и очакваш да бъдат блокирани с рязък “удар” откъм асфалта отляво или отдясно някои от колелата.

Повярвайте ми, в началото тази “игра” е плашеща, завъртайки неконтролируемо тежащите 2,5 тона машини извън трасето. След всеки следващ опит обаче реагираш адски адекватно и джипката не само не се завърта, но и продължава в своята лента смело по пътя си.

Номерът е, като усетите блокиране, например отляво, да не губите самообладание, а да завиете лекичко и за миг кормилото откъм страната, където няма сцепление, и след това с местене надясно да укротите бавареца. Ако рязко обърнете волана в обратната посока (което си е логична реакция по принцип) возилото ще се завърти и ще излезе от платното.

Еволюцията на качествата на xDrive пък най-добре се показват при ролер-стенда за тестване на 4x4 системи. Той симулира ситуация, при която автомобилът
с трите си гуми е стъпил върху лед.

Това става възможно с въведения Dynamic Performance Control, който действа самостоятелно в лявото и дясното задно колело.

За разлика от други производители, при които двойното задвижване се използва преди всичко за компенсиране на проблемите със сцеплението, при BMW xDrive допринася и за повишаване на динамиката.

Системата функционира изцяло на електронен принцип и е способна не само да подобри сцеплението, но и да предотврати възникването на нестабилност. Това е възможно благодарение на реагиращия екстремно бързо електронно управляван многодисков съединител в разпределителната кутия и свързаността му със системата за динамичен контрол на стабилността (Dynamic Stability Control DSC).

За пръв път за анализ на ситуацията на пътя освен оборотите на колелата се вземат под внимание и подаваните от системата данни за завъртането на волана, положението на педала на газта и страничното ускорение, включително и изчисленото на тяхна база положение на автомобила на пътя.

Друга отличителна характеристика на BMW xDrive е, че тя незабавно разпознава нуждата от преразпределение на мощността и реагира превантивно, с което предотвратява превъртането на колелата от самото начало. В резултат на това BMW xDrive може да извърши изключително бърза настройка, за да пренасочи до 100% от двигателната мощ само към една от осите.

Така движението в завои е още по-прецизно, а ускорението - още по-голямо при максимално сцепление при излизане от кривата.

Изключително интересен автомобил е М6 - купе и кабрио варианти. Красивият автомобил предлага и огромна мощ със своя 4,4-литров, V-образен, осемцилиндров двигател с мощност 560 конски сили и максимален въртящ момент от 680 Нм. С направен от въглеродни нишки таван купето е в състояние да се ускори от 0 до 100 км/ч за 4,2 секунди, а с една десета отгоре. Ускорението от място до 200 км/ч отнема едва 12,6 и 13,1 секунди.

На волана на М6 ще намерите два бутона от съществено значение - М1 и М2. При първия автомобилът става още по-залепен на пътя, вдигат се значително оборотите, а педалът на газта става изключително нервен. С натискането на М2 нещата могат да станат неконтролируеми (ако не внимавате), защото се изключват повечето от електронните системи, засягащи стабилността.

Силно се представи и най-наточеният вариант на първата серия. BMW M135i бе представен тази пролет.

Разполага с шестцилиндров бензинов двигател, оборудван с M Twin Power Turbo технология и мощност над 300 к.с. Има и уникално за компактния клас на премиум сегмента задно задвижване, което създава идеални предпоставки за умопомрачителна динамика.

Характерното прецизно управление на BMW Performance M автомобила се постига със специфична за модела технология на окачването, която включва М спортна спирачна система и е напълно адаптирана. 18-инчовите М алуминиеви джанти с дизайн double spoke подчертават пък спортния характер на BMW M135i.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

ПОСЛЕДНО ОТ последно от 24 Часа

Стойка Петрова си осигури медал на второ поредно световно първенство по бокс за жени. Тя се класира за полуфиналите в категория до 54 килограма на шампионата в Делхи (Индия). Световната вицешампионка от Астана 2016 победи представителката на домакините Маниша Маун с 4:1 съдийски гласа (30:27, 29:28, 29:28, 27:30, 30:27).

Бившата съпруга на футболиста Ашли Коул Черил си спечели доста подигравки за последната си изява. Певицата представи новата си песен в телевизионно предаване, в което преди време бе съдия и оценяваше други певци. Според отзивите изпълнението било доста пошло, Черил не могла да си изпее вокалите, а хореографията била отчайваща.

От "Милан" са искали да вземат Кристиано Роналдо, за да си оправят финансовото положение. Но не е било сигурно, че то ще бъде оправено, признава бившият директор на тима от Милано Марко Фасоне пред местна медия. "Бившият собственик Йонхон Ли искаше да привлече Кристиано Роналдо. Той смяташе, че трансферът ще бъде от огромно значение за китайския