Тест: По-добрият Ford Kuga

https://www.24chasa.bg/Article/2134699 www.24chasa.bg

Първото поколение на Ford Kuga изненада по-скоро с появата си, защото това бе един от дебютните “паркетни” джипове на компанията в Европа, който може да се вземе и със задвижване само на предните колела.

Външно заместникът му няма нищо общо със стария. Дизайнът на един автомобил е доста субективна работа, но не само по мое мнение сега всъдеходът е с изписани вежди - т.е. ще се понрави на повече почитатели на този тип автомобили - с повишен клиренс и по-висока позиция на седене.

Ford Kuga обаче не е само готин и модерен на вид. Този автомобил има такава система за задвижване на четирите колела, на които доста представители от други марки могат да завидят. Изкуственият мозък предварително преценява реалните условия 20 пъти по-бързо от примигване и разпределя мощността така, че да осигури най-добрата комбинация от контрол и сцепление.

При скорост над 30 км/ч системата се регулира така, че да подобри усещането при управление. Уникалната комбинация от контролни екрани пък показва на шофьора необходимия въртящ момент за всяко колело.

Много е интересна системата на Ford за стабилност в завоите. Тя действа като компютърна спирачка при навлизане в завой с прекалено висока скорост. Системата смекчава недозавиването чрез силово задействане на спирачките, в случай че водачът продължава да натиска педала на газта. В същото време намалява и въртящия момент. Тази джаджа се намесва безопасно при нужда и намалява скоростта с около 16 км/ч за секунда.

Динамиката и контролът при завиване са подобрени още и чрез програмата Torque Vectoring Control (векторно разпределение на въртящия момент). Тя е тествана не къде да е, а в бегачката Focus RS. Тази система прилага лек спирачен натиск върху вътрешните колела, за да може шофьорът да вземе по-бързо остър завой.

Другите технологии за подпомагане на водача, предлагани с новия Kuga, включват Active Park Assist (активен паркинг асистент), Blind Spot Information System (система за информация от мъртва зона), Active City Stop (активно спиране в града), Lane Keeping Aid (за предотвратяване на напускане на лентата), Lane Departure Warning (за предупреждение за напускане на лентата), Auto High Beam (автоматични дълги светлини), Driver Alert (за следене на състоянието на водача) и Traffic Sign Recognition (разпознаване на пътните знаци).

Kuga предлага повече място за багаж от настоящия модел, а достъпът до багажното отделение е улеснен. Електроуправляемата задна врата с достъп свободни ръце на Ford се отваря и затваря, като чукнете леко с крак под задната броня.

Освен това багажното отделение на новата Kuga е с 46 литра по-голямо в сравнение с предишния модел, а задните седалки се сгъват и изравняват с пода с едно движение.

Двигателите за България са четири. Бензиновите са с 1,6-литрови EcoBoost със 150 и 182 коня, а дизеловите двулитрови Duratorq TDCi със 140 и 163 к.с.

Преди теста малко се озадачих, когато разбрах, че колата, която трябва да карам, е с по-малкия като коне нафтов агрегат и с автоматична скоростна кутия. Още на първите светофари обаче бях приятно изненадан от отличното взаимодействие между двигател и трансмисия.

Kuga отлепя от място като един пъргав голям седан  и няма никаква нотка на замисляне или мудност. Тежащата 1,7 тона кола набира мощно още при 1500 оборота.
При разумно каране новият Ford Kuga без проблем може да мине даже 1000 километра с пълен резервоар от 60 литра - в града джипката харчи малко над 7 литра нафта, а извън - малко над 6 л.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

ПОСЛЕДНО ОТ последно от 24 Часа

"Чудо ме спаси в катастрофата! Не съм вярваща, но след този случай може и да стана. Определено съм късметлийка." Това заяви 28-годишната Радка, която е бременна в шестия месец. Жената катастрофира в понеделник вечерта на Подбалканския път, след като изневиделица безстопанствени коне се блъснаха в колата й.

Бившият капитан на националния отбор Стилиян Петров се изповяда пред клубната телевизия на "Астън Вила" за най-мрачните моменти в живота си. Стенли се разболя от левкемия, но пребори болестта. "Подкрепата на "Астън Вила" беше невероятна - казва Стилиян. - Оценявам този дълъг път, който извървях. Имах своите тежки мигове.

Ашли Коул се оказа в твърде неприятна ситуация на светско събитие. Бившият английски национал бе гост на представянето на нова модна марка. Той бе придружен от приятелката си Шарън Кану. За негова неприятна изненада на масата им бе настанена плейбойката Мелиса Хоу. Именно тя е една от причините за развода на Коул с певицата Черил Туиди.