Тест на Peugeot RCZ: Ефектът "уау"

https://www.24chasa.bg/Article/2206639 www.24chasa.bg

При съвременните автомобили ефектът “уау” играе една от най-важните роли при избор на кола, и то при по-скъпичките, спортните и мощните. За какъв ефект става дума? За този, при който като видите един автомобил, веднага да излезе от устата ви звук на възхищение. Такава кола определено е Peugeot RCZ. За няколко дни по пустите през август софийски улици мало и голямо се обръщаше по двувратото спортно купе, а някои дори се престрашаваха да се снимат с него. Това е малко учудващо, защото първият вариант на Peugeot RCZ бе представен преди две години и половина, а сегашната модификация е фейслифт, който се отличава от “оригинала” само с по-обемната си и различна предница.

Френският “убиец на "Ауди ТТ” не е често забелязван по нашите пътища, но сега нещата се променят - особено за тези,
които могат
да си позволят
 втора или
 трета кола
 в семейството.

 Френското купе с 2+2 места (отзад могат да се возят само деца) определено не става да натоварите фамилията и да отидете до морето. Пежото с две врати може да се кара по крайбрежната алея лекичко с небрежен вид, да се фукате из града, като внимавате да не минавате през павета, защото ще ви пострадат бъбреците. Но най-важното за Peugeot RCZ, освен че е красиво, е, че има мощ и лукс в достатъчно количество и може да се изкефите максимално при движение из планински пътища или пък на писта. Най-впечатляваща е версията с двигателя на BMW 1,6 ТНР с 200 коня. Peugeot RCZ се предлага и още един бензинов със същия обем, но със 156 коня, както и с турбодизеловия 2,0 HDi FAP с мощност 163 к.с. и максимален въртящ момент от 340 Нм.
В случая тестовото пежо с 200 к.с. под капака има максимален въртящ момент от 275 Нм в широкия интервал от 1700 до 4500 об/мин.

В съчетание с 6-степенната механична скоростна кутия
RCZ ускорява
от място
до 100 км/ч
за малко над 7 секунди и достига максимална скорост 237 км/ч.

Всичко това е съчетано с отличен спортен саунд. Гърленият звук от мотора идва благодарение на технологията Sound System, която позволява той да се управлява чрез акустична тръба и се усилва според ускоренията, запазвайки ниско ниво на шум при дълги пътувания.

Ефектната двойна гърбица на покрива играе роля и за по-добрата аеродинамика. Въздушните течения се плъзгат покрай возилото и заради височината от 1,36 метра, голямата широчина и задния сгъвам спойлер. Той се отваря в две положения според скоростта на колата, за да осигури идеално равновесие между поведението на пътя и разхода на гориво. Електрическата джаджа излиза под определен ъгъл в зависимост от скоростта. При 155 км/ч той изскача от багажника на 34 градуса.

Визуално, предното стъкло, покривът и задното стъкло са едно цяло и изпъкват между две алуминиеви арки.
Ако гледате
 отстрани
 автомобила,
 не може да не ви направят впечатление издължената предна част и мускулестата задница. Спортната осанка се допълва от яркочервените задни светлини с диоди, разделени с кристална решетка.

Като влезете в това пежо, веднага ще почувствате духа на спортните, но не спартански, а луксозни коли. Седалката обгръща тялото, а по-важните копчета и бутони са разположени близо до ръката на водача. Иначе качеството на материалите и елегантните форми придават лукс и уют. В центъра на таблото е изнесен елегантен часовник. Циферблатите са метални, а надписите върху тях са осветени. Арматурното табло е тапицирано с нов тип много качествена материя.

Освен това колата има повече от приличен багажник с обем 384 л, а има и много места за дребни вещи, включително под пода. Ако се сгънат облегалките на задните седалки обемът се увеличава на 760 л.   

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

ПОСЛЕДНО ОТ последно от 24 Часа

Една от най-сексапилните спортни журналистки Дилeтa Лeoтa не скри радостта си от осмата поредна титла на "Ювентус". Италианката отрази на живо победата с 2:1 над "Фиорентина", която и на практика донесе поредно скудето за "старата госпожа". "Прекрасно!", избухна Дилета и се снима край терена на "Алианц Стейдиъм" в Торино.

Руският полузащитник на "Валенсия" Денис Черишев, може да не играе до края на сезона. Той получи разтежение на дясното коляно при победата на "Валенсия" с 2:1 над "Бетис" като гост в неделя. 28-годишният руснак премина обстойни медицински прегледи вчера, които да покажат дали става въпрос наистина за разтежение, или за скъсване на връзки,

40-годишния футболист на "Вердер" (Бремен) Клаудио Писаро иска да остане поне още един сезон в клуба, признава самият той пред "Канал+" "След края на сезона ще седнем с ръководството и ще решим за бъдещето ми. Самият аз още не знам. Имаме сили да играем на финала за Купата", коментира Писаро. Евентуален двубой за трофея би бил негов девети.