"Порше" печели по 16 590 евро на кола

https://www.24chasa.bg/Article/2233521 www.24chasa.bg

Eвропейският автомобилен пазар падна до най-ниското си ниво за последните 17 години. Това обаче доведе до една не много приятна тенденция за редовия купувач, а именно - дойде краят на огромните бонуси и отстъпки, а автомобилните гиганти лека-по-лека започнаха да вдигат цените на продуктите си и повечето от тях започнаха да печелят доста прилично от всяка продадена бройка. Според проучване на Центъра за автомобилни изследвания(CAR) в университета в Дуисбург - Есен най-добре в това отношение са Toyota и Porsche. Японците заради приличния марж и огромния оборот, а легендарната германска марка, защото печелят средно по 16 590 евро от всяка продадена бройка!

Toyota е на плюс през първите 6 месеца на годината от всяка пласирана кола с 1801 евро преди лихви и данъци, или марж около 9 процента. Миналата година японците са печелели само 707 евро на кола и с марж на печалба от 3,5 на сто. Разликата се получава най-вече от обезценяването на йената.

При Porsche печалбата от всяко возило е цели 18,4 процента от цената, за да се стигне до въпросните 16 590 евро. По този начин немците са далеч напред пред Ferrari-Maserati (с 15 000 евро на кола), Audi-VW (3821 евро), BMW (3495 евро) и Mercedes (2012 евро).
 Най-големият германски производител Volkswagen прибира едва по 629 евро от продадена кола, или има печалба от 3 процента. През миналата година VW е вземал по 751 евро на кола, но заради отстъпките и големите разходи сумата през тази година е намаляла. Корейците от Hyundai-Kia са далеч напред с 1027 евро на шитнато превозно средство при Hyundai и 911 евро при Kia. “Hyundai-Kia е компания, която се бори за лидерство на световния пазар”, се подчертава в проучването на германските специалисти.

Според изследването на университета много от европейските производители са подобрили състоянието си спрямо 2012-а. Най-много са съкратили загубите си от Fiat. Италианската компания губи по 130 евро на продадена кола, докато през миналата година положението бе отчайващо - по 384 евро. Seat е на минус 164 евро през първите 6 месеца, при 364 евро през 2012 г. Европейският бизнес на американския автомобилен гигант General Motors - Opel, сега губи по 414 евро на продадена бройка, докато миналата година цифрата бе 834 евро. От Ford-Европа също намалиха - от минус 843 евро вместо 967 евро. Френската група Peugeot-Citroen (PSA) пък смъкна загубите на 349 евро от 510. Renault обаче губи повече тази година - 457 евро през първите 6 месеца, при 241 евро през 2012-а.

Според автомобилния експерт проф. Фердинанд Дуденхофер всичките тези цифри са индикация, че усилията за спасяване на затруднените компании започват да дават плодове.

Иначе причината за намаляването  на загубите на масовите производители на коли в Европа се дължи единствено на свиването на производството и намаляването на разходите на самите фирми.

PSA затвори завода си близо до Париж, Opel реши да затвори вратите на фабриката в Бохум и балансът на двете компании се подобрява. Европейският клон на Ford пък е в процес на закриване на заводите в белгийския град Генк и английския Саутхемптън.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

ПОСЛЕДНО ОТ последно от 24 Часа

Екстремно предизвикателство предприе бегачът Божидар Антонов. Той прави скоростно зимно преминаване на най-дългия туристически маршрут у нас - от връх Ком до нос Емине (около 580 километра), стартирайки в понеделник тази седмица. Приключенецът в трудното изживяване тръгва сам, но в определени участъци от маршрута е подпомаган от членове на екипа

С два метра отслабна 37-годишната Таня Коричкова от Благоевград! Няма грешка в измервателната единица - точно 220 сантиметра губи упоритата жена от обиколката на тялото си, след като решава да се хване в ръце и да промени живота си. Само за няколко месеца с правилно хранене и здрави тренировки в залата Таня успява да отслабне драстично - стопява

Паметник на Васил Левски е издигнат в карловското село Мраченик, където ятаци са криели Апостола! Навръх годишнината от гибелта на героя скулпторът Ангел Каравланов извая образа на героя и постави бюста в центъра на родното си село. "Прабаба ми ми е разказвала как нейни близки хора от Мраченик са криели Апостола в къща близо до центъра.