Липсваща релса забави влака Варна - София с 80 минути

https://www.24chasa.bg/novini/article/2288443 www.24chasa.bg
Кадър от репортажа на БНТ

30-сантиметрова част от релсите между гарите Търнак и Дъскотна е изчезнала и се наложило пътуващ по маршрута влак Варна - София да спре, съобщи зрител на БНТ.

Кантонерът успял да предупреди навреме машиниста и не се стигнало до инцидент. Влакът спрял и всичко се разминало с ремонт на релсите и забавяне с 80 минути.

От Националната компания "Пътна инфраструктура" заявяват, че машинистът е знаел още от гарата за липсващото парче релса и до проблем и дерайлиране е било невъзможно да се стигне.

"Някъде между гарите Търнак и Дъскотна влакът намали и спря сред Балкана, сред нищото. Разбрах, че липсва около 30-сантиметра част от релсите. Подаден е сигнал от кантонера към машиниста, за да намали и ако това не се е случило, влакът е щял да дерайлира. В общи линии бързо оправиха релсата, видях флексове, завариха я и след накъде час и нещо влакът потегли и в момента се движим. Въпросът е, не че влакът закъснява, а как така посред бял ден може да липсва част от релсата", разказа Георги Костов - пътник във влака.

"5 см е счупването, което значи, че нищо неконтролируемо не е станало. Всичко е контролирано, счупването е намерено преди това. Просто нашите специалисти са решили, за да не направят това закъснение на влака, че с 5 км/ч е могъл да мине през счупването. Но машинистите, тяхно право е, са преценили, че е опасно и са спрели", обясни инж. Бисер Минчев - главен ревизор по безопасността на НКЖИ.

Той добави, че машинистът е предупреден още на гарата: "Той получава един документ, в който му се предписва, че на еди-кой си километър трябва да премине с 5 км/ч, с особено внимание и по преценка на превозната бригада, т.е. на машинистите."