Какво не трябва да ядем на закуска

https://www.24chasa.bg/Article/2390922 www.24chasa.bg
<span class="srcRef">Източник: <a href="http://www.shutterstock.com/" target="_blank" rel="nofollow">Shutterstock.com</a></span>

Натовареното ежедневие, работата ни, десетките задачи, които гоним през деня - всички те са сред причините, които възпрепятстват приемането на сутрешната ни закуска. Но подобни проблеми стоят не само пред българите, а и пред останалите граждани на Европа - 61% от тях не закусват поне един път в седмицата. 47% посочват като оправдание липсата на време, един от петима по принцип не обича да се храни сутрин, а всеки десети мисли, че избягването на сутрешната закуска със сигурност би допринесло за вталяване на фигурата му.

Виж тук новите електронни издания в MediaMall - цени от 0,50 до 5 лева 

Всеки от нас е чувал старата максима „Закуската изяж сам. Обяда раздели с приятел, а вечерята дай на врага си". Облягайки се на нея, съвременните диетолози са категорични, че закуската е най-важното хранене през деня. Въпреки всичко обаче има храни, които трябва да избягваме да похапваме в сутрешните часове:

Бекон, шунка и наденички

Обработенотно месо съдържа нитрати, които е възможно да причинят рак на дебелото черво. Институтът за изследване на рака публикува списък на десетте неща, които можете да направите, за да намалите риска от рак. Избягване консумацията на нитрати е най-важното измежду тях.

Сладки зърнени закуски

Повечето зърнени храни са пълни с въглехидрати и захар. Когато ги хапвате често, нивото на кръвната ви захар може да се покачи, а това води до редица неблагоприятни последици. Вместо това, изберете зърнена закуска с по-високо съдържание на фибри и протеини. Може да добавите орехи или ленено семе към сутрешното хранене. Така ще си подсигурите естествени фибри, които ще ви дадат много сила и енергия за целия ден.

Понички

Както и всички сладкиши, направени с рафинирано бяло брашно и много добавена захар, са доста вредни. Захарта е най-лошият начин да заредите организма си с гориво, защото излишно покачва кръвната захар. Това предполага да огладнеете по-рано, освен това самото повишаване на кръвната захар е свързано със затлъстяване и диабет. Заменете сладкишите с пресен плод, като по този начин ще добавите захарта, нужна на организма, без никаква опасност от напълняване.

Йогурт

Голяма разнообразие от тях се предлага на пазара, но повечето са пълни с изкуствени подсладители и химикали. Заложете на обезмаслено кисело мляко или си направете вкъщи домашно.

Мазни баници и тестени закуски

Те са изключително вредни, особено когато ги ядете рано сутрин. В ранните часове на деня организмът ни все още не е напълно подготвен за разграждането на толкова много мазнини. Именно затова се появява затлъстяването. Въздържайте се от този вид закуска, като поне я ограничете до 2-3 пъти месечно.

Пазарувай в MediaMall.bg - книги, музика, филми и абонаменти

Коментари

Сортирай по:

Добави коментар

Добави коментар

аватар
ПОСЛЕДНО ОТ последно от 24 Часа

Станка Златева се видя принудена сама да купува тепих за залата си по борба в Сливен, ожали се самата тя пред "България Днес". Но тъй като няма нужните 12 000 лева, ще го вземе на изплащане, а вноските ще прави от пенсията, която взима като олимпийски сребърен медалист. Златева има две втори места от Игрите в Пекин 2008 и Лондон 2012,

Смел мъж спасява проститутка от сводника й, който я бие. Двамата го изиграват и бягат с ферибот, но са заплашени за живота си. Историята не е от холивудски филм, а от делото срещу ботевградския сводник Галин Бенчев-Гаргата и още няколко от роднините му, които пласирали момичета за разврат в Италия, научи "България Днес".

Бившият треньор на "Левски" Николай Митов е с основна "вина" за детронирането на спортния директор Даниел Боримиров, научи "България днес". Назначаването и подкрепата към специалиста от легендарния халф му костваха поста. Боримиров бе в основата на това да се даде втори шанс на Митов начело на "сините".