Майкъл Корс - това е най-често търсеното име от целия моден бранш в интернет търсачката Гугъл. Наистина, след него са всички останали, включително големите Марк Джейкъбс и Ралф Лорън.
Проучването е на "Диджитал лакшъри груп" и е направено в десетте най-големи пазара в света - Бразилия, Китай, Франция, Германия, Индия, Италия, Япония, Русия, Великобритания и САЩ.
Виж тук новите електронни издания в MediaMall - цени от 0,50 до 5 лева
Вероятно заради тази популярност чантите и изобщо всички аксесоари на американснкия дизайнер имат изключително много китайски реплики. Толкова, колкото са и имитациите на моделите на "Луи Вюитон".
Въпреки това Джон Айдъл, председател на борда на директорите в "Майкъл Корс холдинг лимитед", съобщи, че продажбите в компанията са се увеличили със 71%. Общо приходите са се увеличили до 414,9 млн. долара. А личното състояние на Майкъл Корс е 780 млн. долара. Това го прави един от успешните съвременни дизайнери.
Тъй като от години Майкъл Корс е открит хомосексуалист, американското списание "Куерти" обяви, че той е четвъртата най-богата личност в гей-средите.
Класацията е на база списъка на най-заможните личности в света на списание "Форбс". Тя обаче не е много изчерпателна, тъй като има хора, за чието богатство няма точни данни, като холивудския продуцент Скот Рудин, а други никога досега не са признавали официално, че са гейове, като главния изпълнителен директор на "Епъл" Тим Кук.
Няма съмнение обаче, че 54-годишният Корс харесва мъже. Той потвърди това преди две години, след като се омъжи за дългогодишния си партньор, французина Ланс Лепер. Някои чужди медии обявиха решението за сватбата като криза на средната възраст. А всъщност двамата се врекоха един в друг само няколко седмици, след като щатът Ню Йорк прие закон, който разреши еднополовите бракове.
Преди това двамата имат дългогодишна връзка. Запознават се в ателието на Корс, когато той приема Лепер за свой стажант. Сега двамата продължават да са партньори и в бизнеса, и в живота.
Безспорно един от най-големите успехи на Корс е през 2009 година. По това време той вече 5-а година е съдия в "Проджект рънуей" - риалити шоу за откриване на млади и талантливи дизайнери, а наградата е собствена модна линия. Водеща на шоуто е Хайди Клум.
От цялото жури той дава най-добрите съвети на участниците, а критиката му е абсолютно заслужена. Така се превръща в най-любимия образ от предаването за американските зрители.
Това е основателна причина Мишел Обама, току-що станала първа дама на САЩ,
да избере негова рокля - черна и с открити рамене, за първия си официален портрет в Белия дом. Тоалетът е ушит специално за нея, затова никой не знае цената му. Но Корс има рокли и за $ 140, и за $ 3900. Голямата разлика в цените на моделите е маркетингова игра - в бутиците влизат както млади хора от средната класа, така и богаташи.
Изключителния си бизнес нюх вероятно е наследил от майка си Джоан Корс, която е еврейка. Освен това тя дълги години работи и като модел. Това обяснява и влечението му към модата още от дете.
Родителите му се развеждат, когато е на 5 години. След това майка му се омъжва за Бил Корс, чиято фамилия носи дизайнерът. Всъщност тогава е сменено цялото му име - от Карл Андерсън (така се казва и биологичният му баща, който е швед), на Майкъл Корс.
Дизайнерът е роден в Лонг Айлънд, най-големия и населен остров в Съединените щати. Получава добро образование в престижната гимназия "Джон Ф. Кенеди".
Като тийнейджър прави първия си магазин в приземния етаж на семейната къща, който се казва "Айрън бътерфлай" (от англ. - желязна пеперуда). Там продава дрехи, които е ушил сам.
След това се записва да учи в Технологичния институт за мода в Ню Йорк, но няма диплома оттам и до днес. Не че не е по силите му. Можел е да се дипломира отдавна, но е предпочел да отдели цялото си време на работата. В модните среди в Ню Йорк го познават още от студент. Тъй като местните вестници масово отразяват първата му колекция, която прави в института. Един ден, след като прочела какво пише за Корс в едно от тези издания, Даун Мело, модният директор на "Бергдорф", отива при него и му предлага да продава дрехите му. Така става известен в Ню Йорк.
А първият му международен успех е през 1999 година, когато става главен дизайнер на френската модна къща "Селин". Тогава фирмата е закупена от концерна за луксозни стоки LVMH, а благодарение на Корс тя става популярна колкото и през 1945 година, когато е създадена в Париж.
През 2005 година Майкъл Корс напуска "Селин" и започва да разработва марка със собственото си име. Сега има линии на джинсови облекла, обувки, мъжко облекло, висококачествена козметика, а сред най-търсените неща са парфюмите.