И за авариен телефон ни вземат пари

https://www.24chasa.bg/Article/268729 И за авариен телефон ни вземат пари И за авариен телефон ни вземат пари www.24chasa.bg
На оператора е забранено да затваря телефона и да прекъсва връзката, колкото и гневен да е клиентът отреща. СНИМКИ: БУРЯНА БОЖИНОВА

Навлизането на колцентрове и горещи линни, които са единствения достъп до големи компании кара клиенти да плащат и когато трябва да съобщят за авария или поискат справка.

Обикновено те започват с 0700 и много рядко с 0800. В първия случай плащате цената на един градски разговор, независимо откъде се обаждате. Във втория позвъняването е безплатно. Номерата могат да бъдат избирани директно. Имайте предвид, че 2/3 от фирмите са настроили централите си така, че ви таксуват ведната щом се свържете без да сте разговаряли.

Такъв тип комуникация с клиенти използват компании, които имат голям брой абонати уж с цел те да бъдат улеснени. Енерго, ВиК, топлофикации, кабеларки, банки, куриерски компании, оператори са обявили по един телефон и това е единственият начин да се свържеш с тях.

От компаниите твърдят, че телефоните улесняват клиентите, тъй като само чрез един номер те успяват да се свържат, да заявят услуга, да съобщят за авария или проблем. Друг е въпросът, че ако въпросният номер остане безмълвен, потребителят изпада в безпомощна ситуация.

Колцентровете саедни от малкото, които набират нови служители по време на кризата. В момента в тях работят 4-5 хил. човека, като броят им може да достигне 30-40 хиляди, сочат данните на Call Point New Europe.

Телефоните на "М-Тел" и GLOBUL за обслужване на клиенти вече са пратени. СНИМКА: РУМЯНА ТОНЕВА

"24 часа" направи проучване как работят и установи, че има и лоши, и добри примери. Преди месец в редакцията към 22 часа вечерта се обадиха читатели, че в столичния квартал Манастирски ливади спират и пускат тока през 15 минути.Репортер на вестника веднага се опита да се свърже с телефона на ЧЕЗ. Набираме 0700 100 10. Включва се запис: "Здравейте, вие се свързахте с центъра за обслужване на клиентите на ЧЕЗ България".

Следва обяснение, че за да те обслужат по-качествено,е възможно да запишат разговора. После обясняват кой бутон да натиснете. Избираме да се свържем с оператор и започна чакането. Четири минути, след което връзката прекъсна. Отново набираме номера и пак се повтаря същият сценария.

И отново, и отново, в продължение на 45 минути.

На другия ден попитахме ЧЕЗ защо техният център отговаря на 45-ата минута. Отговориха, че с откриването на новия им колцентър в Плевен, което бе на 20 октомври, положението коренно ще се промени.

На 29 октомври в 19,16 ч отново набираме 0700 100 10, за да проверим дали положението се е променило. Оказва се, че реакцията е почти мигновена.

Посягаме към телефона за аварии на столичната топлофикация. В сайта на дружеството намираме два номера - 951 51 96 и 951 52 58. Набираме първия, вдигат веднага. Мъж обяснява, че имат 24-часово дежурство и четири линии за връзка. "Софийска вода" има номер 0700 1 21 21. Свързваме се за секунди.

Във Варна можете да потърсите ВиК на телефон 510203, където се дава информация къде в града няма вода. След това можете да оставите само съобщение за проблема си.

От справки на БТК дават за варненската топлофикация номератора на ЕВН в Пловдив. Имат само този номер, тъй като енергото е купило местното топло. От Е.он обявяват телефон 070010 007. Ако имаш проблем във вътрешното елтабло, получаваш съвет да си потърсиш частен електротехник.

ВиК в Благоевград има дежурен телефон за повреди. При авария или внезапно спиране на водата, телефонът обикновено дава заето и почти е невъзможно да се чуете с дежурния. На този телефон не може да се провери сметката за вода. Това може да стане на място в някои от 5-те каси за плащане в града. Има възможност абонатите сами да съобщават показанията на водомера по телефон.

ЧЕЗ има център за обслужване на клиенти, където се подават сигнали, молби, прехвърлят се титулярите на сметки. Когато звънят на денонощните линии, благоевградчани се свързват с колцентровете на ЧЕЗ и БТК.

В Пловдив ЕВН има 2 номера - за аварии и информация. Нашите обаждания потвърдиха експедитивността на центровете.

ВиК има само номер, на който се приемат сигнали за аварии. (24часа)

 

При “М-Тел” и GLOBUL справките вече платени

Платени станаха обажданията на *88 за абонати на “М-Тел" и на 123 за клиенти на GLOBUL.

От миналия месец позвъняванията са таксуват по 2,4 ст. при свързването с оператор. Цената не зависи от продължителността на разговора. Въпросните телефони се използват за справка за сметка, консултации със специалистите на операторите, за активиране или отказ от дадена услуга и други.

За абонататите на "М-Тел" новата тарифа влезе в сила от 27 октомври, а в GLOBUL я въведоха още от 1 октомври.

За предплатените програми Prima и B-connect цената при свързване с автоматичното меню е 3 стотинки, а при разговор с оператор е 15 ст.

Засега от "Виваком" твърдят, че нямат намерение да правят техния номер 123 за обслужване на абонатите платен.

Нашата политика е в кризата да не натоварваме с допълнителни плащания клиентите ни, твърдят от телекома.

От там обясняват още, че са длъжни да поддържат и безплатен телефонен указател, на който всеки може да направи справка както за частни номера, така и за фирми, ведомства и други. Номерът е 11 800. На него се приемат и всякакви други сигнали от абонатите или пък заявки за услуги.

Отскоро в телефонния указател има възможност да се включват и мобилни, а не само стационарни телефони. Опитът ни да вземем мобилен телефон от оператора обаче се оказа неуспешен. От "Виваком" обясниха, че номерът се дава само ако клиентът е бил съгласен той да се включи в указателя. А от телекома получили писма от другите два оператора, че няма техни клиенти, които искат да бъдат включени в указателя.

Такъв поддържа и "М-Тел". На него информация абонатите на оператора могат да получат чрез обаждане на номер 11888 или изпращане на SMS.

Цената за обаждане на минута е 39 стотинки.

Информация за търсения телефонен номер чрез съобщение пък се таксува по 25 стотинки. В него трябва да се посочат критерии за търсене – име на абонат или фирма и населено място. Системата автоматично връща отговор с намерения резултат.

Дават се справки за частни лица и за фирми, обекти и организации. Търсенето може да става по име, адрес, предмет на дейност и др.

Включването на координати е безплатно. Необходимо е да се попълни заявление, в което се посочва кои персонални детайли да бъдат достъпни при търсене. Опцията се предлага на всеки нов абонат при подписване на договор. (24часа)

 

Клиентът трябва да усети, че проблемът му ще бъде решен

"ЧЕЗ България. Добър ден. Във вашия район има планово изключване, възможни са смущения в елзахранването. Лек ден. Благодаря." Гласът на младата жена зад слушалките звучи ласкаво, разговорът свършва за секунди. Над леката преграда вече се чува топъл мъжки баритон. Съобщава дължима сума за ток. Обяснява, че плащането става електронно, на банкомат или пред гишето.

В пика на обажданията в плевенския колцентър на ЧЕЗ говорят едновременно 35 оператори. Звънят им от цяла Западна България. "Клиентът не вижда лица, за него няма образ, мимика, жест. Но задължително трябва да чуе внимателен глас и да усети желанието проблемът да бъде разрешен. Най-важното е човекът отсреща да остане доволен", уверява мениджърът на колцентъра Анатоли Андреев.

"Можете ли да ми кажете показанията, отчетени на електромера? А колко ми е сметката по фактура? - тези въпроси най-често "прегряват" телефоните. Мнозина се интересуват и от документите, които трябва да съберат за допълнителни услуги.

В колцентъра получават и технически сигнали за нередности по трасето. Идват от бдителни граждани - предупреждават, че има отворено табло, другаде е счупена ключалка, в трети участък пък липсвала шахта. За да е по-бърз отговорът, консултантите дори не вдигат слушалката - вградена е в компютъра. Освен с уменията на компютъра операторите ги избират и по гласови данни.

Заради спецификата на работата единствено тук ситото прецежда кандидатите как говорят - дали дикцията им е отчетлива, а тембърът - звучен. На смяна служителят обичайно консултира 100 души, понякога стига до 120.

Консултант съветва мъж да изчака 10-ина минути, за да се прецени дали токът е спрял аварийно или заради оперативно превключване. "Вие пък ще ме карате да гледам уличния светофар, а може би и да надничам в стълбището на блока?", сопва се мъжът. И внезапно възкликва "А, светна, светна!".

Случват се и доста по-сърдити клиенти.

"Четвърти ден ни спират тока. Това е програмирано изключване. Обърнете си страниците да видите, че вчера ви се обадих на същата минута. Не, не ме заблуждавайте!Вие просто сте лъжци и мошеници!", кънти женски глас в слушалката. Служителката едва успя да каже "Госпожо, няма режим на тока", но думите й потънаха в словесенпотоп. "Как няма, бе? Вчера 7 спирания, оня ден - 6, днес чакаме да стигнат 10. Тук се развиват корупционни схеми, краде се ток, но вие си затваряте очите, защото вашите вземат процент. Обаче ще лъснете" и гражданката трясва телефона. Спешна проверка показва, че в района, откъдето звъни гневната клиентка, захранването е прекъснато заради ремонтни дейности. Плановото изключване било предварително обявено. Записът на този почти инфарктен разговор влиза в обучителния материал на центъра.

"Каквото и да чуе, нашият служител трябва да остане максимално любезен, за да събере нужната информация", пояснява Андреев. За преодоляване на стреса в колцентъра учат момичетата да забравят агресора и как преглътната обида да не проличи в гласа им. На оператора е забранено да затваря телефона и да прекъсва връзката, каквото и да чува отсреща.

БУРЯНА БОЖИНОВА

Пазарувай в MediaMall.bg - книги, музика, филми и абонаменти

"Дойче веле": Германските избори и руската пропаганда

Пропаганда и дезинформация, кибератаки, шпионаж и киберсаботаж - из интернет дебнат какви ли не заплахи. Според президента на Федералната служба за защита на конституцията (германското вътрешно

Защо PISA-та у нас горчи

Изследването мери процедурно знание, не помнене на подробности. Но българските ученици имат интерес към знанието В международното изследване на постиженията на учениците PISA България не е сред

Кой колко ще вземе на предсрочни избори

    Проучване подсказва как би изглеждал следващият парламент Експресно телефонно социологическо проучване, направено сред 500 човека в периода 2 декември - 5 декември тази година от Центъра за

За първи път Америка се управлява от толкова много богаташи

Милиардери и милионери влизат в правителството на Тръмп Никога досега американците не са били управлявани от толкова много богаташи. При това бъдещият президент Доналд Тръмп,

Коментари

Сортирай по:

Добави коментар

Добави коментар

аватар

Президентът Плевнелиев: Дълбок поклон за рейтинговата система

Публикуваме изказването на президента на официалната церемония за връчване на награди по шестото издание на “Рейтинг на университетите в България” – 2016 г., която “24 часа” организира.

Подкрепа за създаването на европейска прокуратура*

Най-малко 50 млрд. евро всяка година не влизат в националните бюджети и бюджета на ЕС заради трансгранични престъпления ПРЕСТЪПНОСТТА не спира на националните граници, нито в ЕС,

Австрия пребори десните популисти, но е рано за радост

Победата на Александър ван дер Белен в Австрия не бива да ни заблуждава: десните популисти и националисти са във възход, подклаждан от носталгията на мнозина по онова, “което имахме едно време”.

Тома Биков, политолог: Променим ли системата, нека да е с проверена във времето

1. Ще има ли наказателен вот, ако не се промени изборният закон? 2. Колко време трябва за промяна? 3. Каква избирателна система да въведем - изцяло мажоритарна или частична?

Мира Радева, социолог: Смесена система ще компрометира мажоритарната

1. Ще има ли наказателен вот, ако не се промени изборният закон? 2. Колко време трябва за промяна? 3. Каква избирателна система да въведем - изцяло мажоритарна или частична?

Причината за смъртта на момченцето в Хасково е глад, майката била неадекватна

Момченце на две години и два месеца от хасковското село Николово почина от общо изтощение и глад. Лекарите от спешното отделение в града били потресени от случая, затова му дадоха гласност.

Консултации с топ гастроентеролог от Турция

Университетска болница „Дева Мария“ и Университетска болница „Йедитепе“ Истанбул със съдействието на „Бридж Медикал“ – България Ви канят на консултации с доцент д-р Атакан Йешил.

Бракуват 13 000 литра кръв годишно

Повече от 13 000 литра кръв се бракуват всяка година заради съмнения в дарителя и качеството. Контролът се е затегнал още повече след скандалния случай в Русе, при който на пациент бе прелята кръв,

Мъртво тригодишно дете е откарано в хасковската болница

3-годишно момченце от с. Николово е докарано в хасковската МБАЛ мъртво. За това съобщи директорът на болницата д-р Георги Гелов, цитиран от haskovo.net.

Изолираха парагрипен вирус, грип няма

"В последните 2 седмици няма изолирани грипни вируси, тъй като и обстановката в страната е спокойна и се изпращат по малко проби от болниците. За втора поредна седмица бе изолиран парагрипен вирус",

„Виното на столетника” за здраво сърце и повишено либидо

„Виното на столетника” за здраво сърце и повишено либидо! Тибетският чай с16 билки на Изток е познат от хилядолетия като „Виното на столетника”. У нас идва с търговското наименование „Вигард”.

Рекламация от почивка до 14 дни след връщането

Нова рубрика “Потребителски наръчник за Коледа и Нова година” стартираха “24 часа” и Комисията за защита на потребителите. В нея експертите отговарят на въпроси как по-добре да защитим правата си и

Конфискуваха 255 кг риба и съставиха 4 акта при извънредните проверки за Никулден

Българската агенция по безопасност на храните конфискува 255 килограма риба и състави 4 акта в резултат на извънредните проверки за Никулден. Най-голямото количество риба,

Двуцифрен ръст на туристите в България през 2016 година

Председателят на Института за анализи и оценка в туризма Румен Драганов обяви пред БНР, че се е сбъднала прогнозата за двуцифрен ръст на броя на туристите през тази година.

Шефът на Amazon: Първата ни продажба бе в България

Откривателят и изпълнителен директор на Amazon Джеф Безос разкри, че е продал първия си продукт в България. Видеото не е ново, но едва сега придоби популярност в България.

На 12 декември в София диригентът Найден Тодоров и Нешка Робева представят комбинация между класика и фолклор в “Търси се Фигаро”

За изкуството и въображението няма граници, а доказателството е изключително успешното турне “Търси се Фигаро – Последната грешка на Нешка”, което на 12 декември ще премине през София (Зала 1, НДК).

Ивелина Василева: Изпълнихме програма „Околна среда 2007-2013 г.“ на 99,85%

„Оперативна програма „Околна среда 2007-2013 г.“ се очаква да бъде изпълнена на 99,85%, което е близо до съвършените 100%. Гордея се с факта, че от програма в риск тя се превърна в една от

  • Геополитическата правилност, Ненчев и злоупотребите

    Военният министър в оставка Ненчев пита прокуратурата дали са го подслушвали. Защото ако да, можело да изтече чувствителна за нашите съюзници от НАТО информация.  Николай Ненчев, който през цялото време на своя пост във военното министерство се гордееше, че е от правилната геополитическа страна в политиката, вероятно допуска,
  • Как да разкажем “ерата на комунизма”

    Ако захлупим учениците само с петолъчки, сърпове и чукове, рискуваме да ги осакатим ВЕЧЕ едва ли има българин, който да не е убеден в законотворческото невежество на депутатите ни. Бедата обаче е, че и у нас все още действа римското правило “Лош закон, но закон”. Сиреч, колкото и да е нефелен, ако един закон бъде приет, трябва и да се прилага.