Mercedes С-класа облече конкурентите с анцузи

https://www.24chasa.bg/Article/2878913 www.24chasa.bg

С новото поколение С-класа Mercedes определено ще разбърка картите при дебелия пай на премиум марките. Автомобилът е всъщност умалено копие на S-класата, изглежда тузарски, лъха на лукс и до него конкурентите му изглеждат малко хъшлашки, все едно са излезли по анцузи. Колата ще се произвежда в американския щат Алабама и ще направи световен дебют на салона в Детройт следващата седмица.

Новата C-класа впечатлява и с решенията си при окачването. Дори и стандартното стоманено пружинно окачване се предлага в три варианта от комфорт до спорт. Използваното за първи път пневматично окачване в моделите от средния клас ще задоволява по-високите претенции, като осигурява наред с регулирането на нивото и пет програми за шофиране.

Виж тук новите електронни издания в MediaMall - цени от 1 до 4 лева

Вътре C-класата има един голям цветен екран, тип автомобилен таблет, който е свързан със системата за управление и е разположен горе на централната конзола над три кръгли вентилационни отвора. Широката централна конзола с жабка и новата операционна единица на командната система с прилежащия й тъчпад, която между другото може да се управлява чрез смартфон, се набиват в очи от пръв поглед. Воланът също е повлиян от духа на времето и е скосен отдолу. Нови за C-класа са също така опцията с Head-up дисплей, ароматизиране на купето, както и климатик, който посредством GPS активира функция за рециркулация на въздуха в тунелите.
С дължина от 4,69 метра новата C-класа надминава предшественика си с 10 см и предлага повече пространство най-вече за пътниците отзад и за багажника (480 литра). Въпреки увеличението на размера новият модел е с около 100 кг по-лек. Редуцирането на теглото идва от олекотяването на каросерията с алуминиеви детайли.

C-класата първоначално ще бъде достъпна в три версии. Базовата бензинова C180 е със 156 к.с. и 250 Нм въртящ момент при 1200-4000 оборота. С тази моторизация колата ускорява от 0 до 100 км/ч за 8,2 сек, максималната скорост е 225 км/ч, а средният разход на гориво - от 5,0 до 5,8 л. Бензиновата модификация с турбо 4-цилиндров C200 има мощност 184 к.с. и 300 Нм въртящ момент. Дизеловият С220 BlueTEC ускорява от 0 до 100 км/ч за 8,1 секунди (7,8 сек с автоматик), максималната скорост е 234 км/ч, а разходът на нафта от 4,0 до 4,5 л/100 км. Изборът на трансмисии е между 6-степенна механична и 7-степенната 7G-Tronic Plus автоматична. Като опция ще се предлага и 4MATIC задвижване на всички колела.

 Малко след въвеждането на пазара Mercedes значително ще разшири предложението си по отношение на двигателите. Ще се включи нов малък дизелов мотор с работен обем от 1,6 литра. Едностепенно нагнетеният четирицилиндров двигател генерира в зависимост от конструктивното изпълнение мощност 115 или 136 к.с от 1598 куб. см работен обем и осигурява въртящ момент съответно 280 Нм и 320 Нм. Комън-рейл системата за директно впръскване работи с максимално налягане на впръскване от 1600 бара. С този двигател новата C-класа заема челна позиция в своя сегмент по отношение на отделяните вредни емисии. Наред с новия малък дизелов агрегат в експлоатация влиза и утвърденият и усъвършенстван дизелов четирицилиндров двигател с работен обем 2,2 литра с различни варианти на мощност.

По този начин диапазонът на ресурса на дизеловите мотори се простира от 115 до 204 к.с. Всички тези агрегати са оборудвани с вече познатата SCR технология за опазващо околната среда движение и повечето са сертифицирани в клас на ефективност A+. Допълнително на разположение са предвидени и пет четирицилиндрови бензинови двигатели с мощност от 156 до 238 к.с. 

Който иска да спестява още от гориво, ще трябва да почака за плъг-ин хибрида (двулитров четирицилиндров турбобензинов двигател плюс електрически мотор) или за C-класа с горивни клетки. Най-скоро се очаква появата на хибридно задвижване при C300 Bluetec Hybrid (2,1-литров четирицилиндров турбодизел плюс електромотор). AMG вариантът ще се задвижва от четирилитров битурбо V8 двигател между 460 и 500 к.с.
По отношение на безопасността C-класата също взема много от S модела. Attention Assist се предлага стандартно. Могат да бъдат добавени адаптивният круиз контрол с асистент за задръстване, за спиране Plus, Pre Safe, за поддържане на пътната лента, за паркиране, за пътните знаци, камера за наблюдение на 360 градуса и автоматична смяна на дългите светлини.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

ПОСЛЕДНО ОТ последно от 24 Часа

Живея чрез изкуството. То ми е необходимо, за да съм това, което съм. Така обяснява работата и призванието си актрисата и художник Диана Димитрова. Шармантната красавица, която спечели симпатиите на широката публика след превъплъщението си в образа на д-р Зорница Огнянова от популярния сериал "Откраднат живот",

"Аз съм левскар. Искам да победим ЦСКА. Дали ще успея да им вкарам гол или не, е Божа работа!". Това заяви пред "България Днес" новата звезда на "Ботев" (Вр) Валери Божинов. Още повече че преди време той носеше синята фланелка на любимия си български отбор. Валери ще излезе срещу ЦСКА тази събота от 20 часа.

Моделът Александра Петканова отиде на преглед при акушер-гинеколог в столична болница, видяха топпапараците на "България Днес". Съпругата на Лудия репортер Даниел Петканов, с когото вдигнаха сватба в къщата на "ВИП брадър", е взела много сериозно бременността с първото си дете и спазва всички препоръки за бъдещи майки.