Mercedes С-класа облече конкурентите с анцузи

https://www.24chasa.bg/Article/2878913 www.24chasa.bg

С новото поколение С-класа Mercedes определено ще разбърка картите при дебелия пай на премиум марките. Автомобилът е всъщност умалено копие на S-класата, изглежда тузарски, лъха на лукс и до него конкурентите му изглеждат малко хъшлашки, все едно са излезли по анцузи. Колата ще се произвежда в американския щат Алабама и ще направи световен дебют на салона в Детройт следващата седмица.

Новата C-класа впечатлява и с решенията си при окачването. Дори и стандартното стоманено пружинно окачване се предлага в три варианта от комфорт до спорт. Използваното за първи път пневматично окачване в моделите от средния клас ще задоволява по-високите претенции, като осигурява наред с регулирането на нивото и пет програми за шофиране.

Виж тук новите електронни издания в MediaMall - цени от 1 до 4 лева

Вътре C-класата има един голям цветен екран, тип автомобилен таблет, който е свързан със системата за управление и е разположен горе на централната конзола над три кръгли вентилационни отвора. Широката централна конзола с жабка и новата операционна единица на командната система с прилежащия й тъчпад, която между другото може да се управлява чрез смартфон, се набиват в очи от пръв поглед. Воланът също е повлиян от духа на времето и е скосен отдолу. Нови за C-класа са също така опцията с Head-up дисплей, ароматизиране на купето, както и климатик, който посредством GPS активира функция за рециркулация на въздуха в тунелите.
С дължина от 4,69 метра новата C-класа надминава предшественика си с 10 см и предлага повече пространство най-вече за пътниците отзад и за багажника (480 литра). Въпреки увеличението на размера новият модел е с около 100 кг по-лек. Редуцирането на теглото идва от олекотяването на каросерията с алуминиеви детайли.

C-класата първоначално ще бъде достъпна в три версии. Базовата бензинова C180 е със 156 к.с. и 250 Нм въртящ момент при 1200-4000 оборота. С тази моторизация колата ускорява от 0 до 100 км/ч за 8,2 сек, максималната скорост е 225 км/ч, а средният разход на гориво - от 5,0 до 5,8 л. Бензиновата модификация с турбо 4-цилиндров C200 има мощност 184 к.с. и 300 Нм въртящ момент. Дизеловият С220 BlueTEC ускорява от 0 до 100 км/ч за 8,1 секунди (7,8 сек с автоматик), максималната скорост е 234 км/ч, а разходът на нафта от 4,0 до 4,5 л/100 км. Изборът на трансмисии е между 6-степенна механична и 7-степенната 7G-Tronic Plus автоматична. Като опция ще се предлага и 4MATIC задвижване на всички колела.

 Малко след въвеждането на пазара Mercedes значително ще разшири предложението си по отношение на двигателите. Ще се включи нов малък дизелов мотор с работен обем от 1,6 литра. Едностепенно нагнетеният четирицилиндров двигател генерира в зависимост от конструктивното изпълнение мощност 115 или 136 к.с от 1598 куб. см работен обем и осигурява въртящ момент съответно 280 Нм и 320 Нм. Комън-рейл системата за директно впръскване работи с максимално налягане на впръскване от 1600 бара. С този двигател новата C-класа заема челна позиция в своя сегмент по отношение на отделяните вредни емисии. Наред с новия малък дизелов агрегат в експлоатация влиза и утвърденият и усъвършенстван дизелов четирицилиндров двигател с работен обем 2,2 литра с различни варианти на мощност.

По този начин диапазонът на ресурса на дизеловите мотори се простира от 115 до 204 к.с. Всички тези агрегати са оборудвани с вече познатата SCR технология за опазващо околната среда движение и повечето са сертифицирани в клас на ефективност A+. Допълнително на разположение са предвидени и пет четирицилиндрови бензинови двигатели с мощност от 156 до 238 к.с. 

Който иска да спестява още от гориво, ще трябва да почака за плъг-ин хибрида (двулитров четирицилиндров турбобензинов двигател плюс електрически мотор) или за C-класа с горивни клетки. Най-скоро се очаква появата на хибридно задвижване при C300 Bluetec Hybrid (2,1-литров четирицилиндров турбодизел плюс електромотор). AMG вариантът ще се задвижва от четирилитров битурбо V8 двигател между 460 и 500 к.с.
По отношение на безопасността C-класата също взема много от S модела. Attention Assist се предлага стандартно. Могат да бъдат добавени адаптивният круиз контрол с асистент за задръстване, за спиране Plus, Pre Safe, за поддържане на пътната лента, за паркиране, за пътните знаци, камера за наблюдение на 360 градуса и автоматична смяна на дългите светлини.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

ПОСЛЕДНО ОТ последно от 24 Часа

Куршум от предишен атентат са извадили медици от тялото на несебърския бос Димитър Желязков - Митьо Очите след престрелката между хората му и групата на Божидар Кузманов - Божо Кравата в Слънчака! Това разказаха вчера пред съда доктори, помогнали за спасяването на Очите, научи "България Днес". Лекарите се явиха да свидетелстват по делото срещу

Манчо Ковачев осветли проблем с простатата. Ходя до тоалетна по 50-60 пъти на ден, оплака се изпеченият врачански мошеник За памперс се разплака в съда изпеченият врачански измамник Манчо Ковачев. Гангстерът разигра истински шоу спектакъл пред спецмагистратите, които решаваха дали да го пуснат от ареста заради проблемите му с простатата,

На доста необичайна случка станаха свидетели тази сутрин шофьори в столичния КАТ. Автомобил от опашката за смяна на талони изтърбуши вратата на един от каналите за технически преглед и почти падна в него. Не е ясно дали причина за инцидента е нетърпението на водачът да смени скъпоценните табели или техническа неизправност във возилото е довела за