Тест: Хюндай и за извън асфалта с повдигната седалка

https://www.24chasa.bg/Article/2911864 www.24chasa.bg

Компактните джипки все повече се харесват. Дали това са истински всъдеходи, или псевдо, е друг въпрос, но от година нагодина повдигнатите автомобили, които имат възможност да бъдат и 4х4 и не стряскат с габаритите си, заемат все по-голям пазарен дял. Няма как да е и иначе, след като трафикът в големите градове става все по-могъщ, уличките “по-тесни”, а местата за паркиране оскъдни. Кросоувърите се харесват много и от жените, защото в тях миньонче не изглежда нелепо като в един огромен SUV - все едно колата върви сама.
Един от най-модерните представители на тази модерна категория джипове, които стават и за града, и за дълъг път, е модифицираният вариант на Hyundai ix35.

Изпробвам корейското возило с най-мощния двулитров дизелов двигател с мощност 184 коня.

В началото леко се стъписвам от тракането на двигателя - навън е около нулата, но въпреки това шумът е осезаем. Оказва се, че той изчезва само след броени секунди. При тръгване воланът ми се вижда малко тежичък. Впоследствие се оказва, че това не е минус. Корейският джип е оборудван със системата FLEX STEER на Hyundai, която се предлага за първи път при SUV модел от С-сегмента. С тази джаджа може да ползвате цели три режима на управление - нормален, комфорт и спорт. По този начин водачът може да си нагласи степента на съпротивление на кормилната уредба по свой вкус и така да следи по един перфектен начин обратната връзка с пътя.

Най-голямото достойнство на този джип от техническа гледна точка е това, че се кара като лек автомобил, а върши и отлична работа и извън асфалта.

Аеродинамиката му е перфектна, пътното поведение почти безупречно. Синхронът между мотора и автоматичната скоростна кутия (в случая) е в основата и да се чувствате уверен на пътя и да се възползвате максимално добре както от конските сили, така и от въртящия момент, който е 392 Нм, налични още в интервала между 1800-2500 оборота.

С този нафтов мотор корейската джипка ускорява от място до 100 км/ч за 9,8 секунди, а максималната скорост 195 км/ч. По време на теста този хюндай при повече движение в града и магистрала отчете разход 7,7 литра на сто. По каталог при каране само извън населено място тази цифра трябва да падне до 6 литра.

Антиблокиращите устройства на колелата и електронното разпределение на спирачното усилие подобряват работата на спирачната система, а електронната стабилизираща програма внася едва забележими промени в работата на двигателя, за да ви помогне да запазите контрол над автомобила.

Има много екстри и глезотии като отопляем волан, предни сензори за паркиране и функция за безопасно теглене на ремарке към електронната стабилизираща система (ESC). Новият опционален 4,2-инчов TFT екран представя на водача широк спектър от данни и информация ясно и с висока резолюция. Лесно може да боравите в менюто било то чрез натискане на “бутоните” върху самия светлосин екран или чрез разположените отстрани копчета.

Ако изберете модификациите SE, SE Nav, Premium или Premium Panorama, ще се поглезите и на отопляеми седалки както отпред, така и отзад, както и с кожени гарнитури на седалките.
Превъзходната сателитна навигация се управлява чрез голям ясен сензорен екран с интелигентна камера за обратно виждане, която превръща паркирането в тесни пространства не в бреме, а в удоволствие. Аудиото също е осъвременено, като към стандартните 6 високоговорителя са добавени усилвател и субуфер.

USB, Aux и iPodTM портовете са част от стандартното оборудване на цялата нова гама ix35, а по-скъпите версии разполагат и с Bluetooth с гласово разпознаване.

Hyundai предлага опционални биксенонови фарове за първи път при този модел, както и усъвършенствани LED дневни светлини като част от стандартното оборудване.

Вътре в колата има много пространство за краката и над главите над пътниците, многобройни са нагласяванията на седалките отпред, достатъчно е и въздухът за седящите отзад. Почти изцяло равният под и широките отваряния на вратите правят автомобила лесно използваем и за семейства с деца. От Hyundai са поработили и върху интериора, страничните врати вече са с меко и качествено покритие.

Обновеният джип вече се предлага с нов бензинов двигател. Заменя се двулитровият Theta II със суперефективния Nu GDI (Gasoline Direct Injection) мотор със същия обем. Новият агрегат, разработен от технологичния център на корейците в германския град Рюселсхайм, предлага по-голяма мощност и въртящ момент - 166 к.с. и 205 Нм.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

ПОСЛЕДНО ОТ последно от 24 Часа

Живея чрез изкуството. То ми е необходимо, за да съм това, което съм. Така обяснява работата и призванието си актрисата и художник Диана Димитрова. Шармантната красавица, която спечели симпатиите на широката публика след превъплъщението си в образа на д-р Зорница Огнянова от популярния сериал "Откраднат живот",

"Аз съм левскар. Искам да победим ЦСКА. Дали ще успея да им вкарам гол или не, е Божа работа!". Това заяви пред "България Днес" новата звезда на "Ботев" (Вр) Валери Божинов. Още повече че преди време той носеше синята фланелка на любимия си български отбор. Валери ще излезе срещу ЦСКА тази събота от 20 часа.

Моделът Александра Петканова отиде на преглед при акушер-гинеколог в столична болница, видяха топпапараците на "България Днес". Съпругата на Лудия репортер Даниел Петканов, с когото вдигнаха сватба в къщата на "ВИП брадър", е взела много сериозно бременността с първото си дете и спазва всички препоръки за бъдещи майки.