Крадат нови беемвета с ключ от завода

https://www.24chasa.bg/Article/365920 www.24chasa.bg
С тези чужди регистрационни табели автокрадците препродавали плячката си.

Най-добрите столични апаши вече крадат нови беемвета, мерцедеси и аудита с ключ, програмиран направо в завода производител.

"Имаме данни, че те научават номера на рамата и други данни на различни марки луксозни возила от официалните вносители", разказаха полицаи от СДВР.

После бандитите искат по интернет от завода в Германия или друга държава да им прати оригинално програмиран ключ за набелязаното возило. "Щом го получат, вече е като детска игра да подкарат чуждата кола", твърдят експерти от МВР.

Крадат нови беемвета с ключ от завода

10 банди в София крадат само луксозни коли и джипове, още около 10 групи отмъкват всичко, което успеят да отворят и подкарат, сочат оперативните данни на МВР. Около 100 са апашите в столицата, които могат да отворят всяка лимузина. Към 300 са активните крадци, които излизат всеки ден на лов за возила.

Десетки ключове за коли, които могат да бъдат настроени да отворят чужда кола открили полицаите при ареста на Хастара.
Десетки ключове за коли, които могат да бъдат настроени да отворят чужда кола открили полицаите при ареста на Хастара.

Все повече апаши продават плячката в наричаното от тях на жаргон "сурово състояние". Това значи, че на една крадена кола се свалят оригиналните регистрационни табели, слагат се от друга държава, които са с документи. Така, без изобщо да се пренабиват номерата на рамата или двигателя, возилата сепродават само с препрограмиран ключ.

Шефът на сектор
Шефът на сектор "Автокражби" в СДВР - Димитър Машов, отчита, че в последните месеци крадените коли са намалели с 10 процента. СНИМКИ: РУМЯНА ТОНЕВА

По тази схема една кола, струваща 80 хил.,се купува за 20 хил. лв., макар повечето нови собственици да са наясно, че тя е крадена.

Такъв модел кола на Васил Иванов-Лучано бе открадната в понеделник пред една от сладкарниците му.
Такъв модел кола на Васил Иванов-Лучано бе открадната в понеделник пред една от сладкарниците му.

Всеки ден в центъра и тузарските квартали се отмъкват поне по 6 коли и джипове. От полицията обаче отчитат, че през последните месеци има голямо намаление на автокражбите заради ареста на някои от най-добрите в занаята - част от бандата похитители Наглите, групите на Асен Колев-Хастара и на Патицата и Дебелото.

Бившият министър Васил Иванов се притеснява най-вече за изчезналите си документи.
Бившият министър Васил Иванов се притеснява най-вече за изчезналите си документи.

"40 коли по-малко са били откраднати през януари тази година в сравнение със същия месец на миналата. За цялата 2009 г. са били откраднати 135 коли по-малко", отчита шефът на сектор "Автокражби" в СДВР гл. инспектор Димитър Машов.

Машина, за която се смята, че може да препрограмира автоключове.
Машина, за която се смята, че може да препрограмира автоключове.

Въпреки това сериозните групи все още успяват да задигнат поне по 20 коли месечно, струващи поне по 80-100 хил. лева.

Крадат нови беемвета с ключ от завода

Най-известните банди сега в София са на пуснатите наскоро Лъвицата и Дабата, люлинската група с тартори Ванко и Шопите и шайката на арестуваните Патицата и Дебелото, която в момента се води от авера им Торбата. Тя напоследък се специализирала в кражби на строителни машини и микробуси.Тежкотоварната техника лесно се палела и после без проблем на собствен ход се изкарвала извън града.

Отцепка на групата дебне всяка нощ, когато се сменят полицейските патрули в София, за да не ги засекат по маршрута.

Торбата, Дебелото и Патицата вършеели основно из кв. Младост, Студентски град и част от кв. Витоша, където има бум на строителство и почти на всяка улица могат да намерят оставени без охрана строителни машини.

"В последно време засичаме много новоизлюпени "звезди", които са малки, но са ги обучавали много добре и в момента те са ни най-голям проблем", обяснява гл. инспектор Машов. Нова група на възраст между 20 и 25 г. била арестувана през септември м.г.

"Бяха неизвестни на никого, задържахме ги с един краден пасат. После се оказа, че са отнели само за няколко дни още 4 коли среден клас", разказват полицаи. Младежите вече били станали майстори в кражбите на "Фолксваген Голф 4", "Пасат 4", ауди и БМВ. Живеели близо до гарата, но вършеели в Люлин и част от центъра. В момента те отново са на свобода.

"За съжаление има много гравитиращи от провинцията, идват в София, крадат и заминават отново. Повечето от тях са от Перник и Костинброд", обясняват разследващите.

Най-търсените от крадците марки продължават да са ауди, беемве, мерцедес и фолксваген. Има голямо търсене и на тойоти, особено на джипа "Лендкруизър".

"Почнаха да крадат и доста коли от по-нисък клас. Това е показателно, че след като в ареста са прибрани част от хората, които умеят да задигат скъпите нови коли, навън са останали апаши, които могат да запалят само по-стари возила", смята щефът на "Автокражби" в СДВР.

БЛАГА ГЕОРГИЕВА

Димитър Машов, шеф на “Автокражби” в СДВР: Масово ги изнасят в Румъния

-Г-н Машов, как крадците реализират в момента крадените коли?

- По-голямата част от скъпите автомобили се продават, като им се слага регистрация от катастрофирал автомобил с тотална щета. Ползват още и схемата "близнак", при която две коли от една марка и модел се движат по едно и също време с еднакви регистрационни табели и номер на рама. Продават ги и с номера от Европа.

Голяма част от автомобилите се изнасят в чужбина. Популярна дестинация в момента освен Близкия Изток и Русия е Румъния. Нашите апаши са създали много добри контакти там и повече от 30 на сто от колите, които се изнасят, се препродават именно в северната ни съседка. В Румъния имат създаден пазар и възможности.

- Какво правят в момента известните автокрадци от старата генерация като Митко Турчина, който е научил на занаят повече от половината автокрадци?

- Повечето от старите известни личности вече са си предали знанията на други и в момента през тях минава връщането на автобили за откуп или осигуряването на каналите за трафик. Факт е, че не се качват в крадените коли. Повечето се занимават само с организация и прибират поне 10-15%.

- Все още поне половината крадени коли се връщат на собственика срещу откуп, каква е тарифата в момента?

- При откупите искат около 30 процента от цената на колата. Преговорите минава през поне 4 нива, много по-мобилни са и по-внимателно комуникират с потърпевшите.

- По колко коли успява една група да открадне на месец?

- Преди ноември поне по 20 коли крадеше на месец всяка сериозна група, за да може за всеки да има достатъчно печалба. В повечето случаи тези апаши имат поръчка за дадени автомобили. отиват и си търсят точно такива автомобили от този клас. Други обикалят из района си и като си харесат кола, я вземат, а после й търсят купувачи или я връщат на законния й собственик срещу откуп.

- Има ли случаи в последно време да не са успели да открадната някоя много луксозна кола?

- Да, последно едно бентли, паркирано в квартал под Витоша, не бяха успели да го запалят и подкарат. Имаше случай на едно откраднато бентли в последната година, но се проверява дали не става дума за застрахователна измама.

- Заради кризата увеличиха ли се застрахователни измами с коли?

- Да, най-вече с тези на лизинг. В последно време голяма част от обявяваните за крадени автомобили са всъщност застрахователна измама. Става дума за лизингови коли, на които хората не могат да плащат вноските и масово лъжат, че са откраднати. 4-5 такива коли обявяват всеки месец. Схемата е да се продаде автомобилът на крадци, които бързо го препродават или го разтглобяват в морга и продават на части. Едва след това собственикът отива в полицията и го обявява за откраднат. (24часа)

Лучано: Ще прежаля мерцедеса, имах важни документи

Всеки ден поне по една кола, оставена с ключове на таблото, се краде в столицата през последните няколко седмици, разказаха от полицията.

Точно по тази схема дързък апаш успял да отмъкне и мерцедеса на бившия министър Васил Иванов-Лучано пред една от сладкарниците му. Освен с произведеното през 2002 г. немско возило модел Е320 бизнесменът се простил и с целия си комплект лични документи, които били оставени на седалката до шофьора.

Около 8,05 часа в понеделник сутринта Лучано бил в колата си, паркирана на бул."Бъкстон" 31 до едно от заведенията му. Той почистил навалелия сняг запалил двигателя и я оставил да се загрява, докато влезе в сладкарницата си, за да вземе палтото си. След не повече от 2 мин излязъл на улицата, но от колата му нямало и следа. Сега столичните полицаи издирват свидетели на кражбата.

“В крайна сметка сам съм си виновен”, призна бившият министър на спорта.

Според него проблемът не е в колата, защото не е пострадал за първи път, а в документите.

“Сега ще трябва да ходя да си вадя нови. Абсолютно всичко бе в колата. Много неудобно положение”, допълни Лучано.

Това е вторият му автомобил, който изчезва. Предния път бе отмъкнато аудито, което караше големият му син.

Лучано е известен със страстта си към колите и има доста прилична колекция.

“Надявам се обаче, че полицията бързо ще намери апашите. Те се знаят”, обясни той. (24часа)

Хастара свил 25 коли за 60 дни

Бандата на Асен Колев-Хастара, в която участвали двама полицаи и военен, само за 2 месеца успяла да задигне 25 суперскъпи лимузини. Автокрадците бяха арестувани в началото на ноември м.г., минути след като са задигнали БМВ на финансовото министерство.

Веднага след задържането на групата били открити 5 свити коли. Намерени били и табели поне за още 7, които са били откраднати и вероятно продадени.

Основният човек в групата е Хастара. Той и съучастникът му Павлин Петров-Пери крадели, военният сержант Мирослав Веселинов пазел апашите, за да не ги изненадат свидетели, а полицаите Дешо Йорданов и Методи Александров помагали за безпроблемното придвижване на вече свитите коли.

В последните години Хастара крадял с Любомир Методиев-Гребеца, който бе арестуван с бандата на Наглите. Но когато полицаите влезли в дирите на Асен Колев, Гребеца се покрил.

В момента в ареста били само Хастара и военният сержант. Павлин Петров и полицаите били освободени с по-леки мерки за неотклонение, информираха от полицията. След ареста на групата рязко намалели автокражбите в луксозния кв. Лозенец, отчитат от СДВР. (24часа)

СЪВЕТИ

- Застраховайте си колата, ако е нова и скъпа.

- Дори и в най-студените зимни дни не оставяйте запалена колата с ключ на таблото, когато излизате от нея. Има ловки апаши, които могат да ви я свият и докато сте отвън до нея.

- Ако ви откраднат колата и ви се обадят да искат откуп за връщането й, потърсете полицията. Повече от 90 процента от потърпевшите, подали жалба, са получили и колата, и парите си.

- Използвайте дистанционното на автомобила си на близко разстояние.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

  • С камери срещу крадците - лесно е и работи

    С камери срещу крадците - лесно е и работи

    За целия летен сезон в Слънчев бряг са регистрирани и разкрити само 10 грабежа. Рекордът, с който се похвалиха хората от туристическия бранш, се дължи на нещо просто - сложени са 300 камери, които покриват 80% от територията на комплекса. Постижението си е за хвалба, защото през лятото там се събират не само хиляди туристи
  • Дали наистина тротинетките не могат да се движат по пътищата?

    Дали наистина тротинетките не могат да се движат по пътищата?

    Регистрационният им режим е като при мотопедите НАИСТИНА ли тротинетките не могат да се движат по пътищата? Всъщност могат! Но регистрационният им режим е като при мотопедите. Иначе законът е категоричен, че по пътищата се движат именно пътни превозни средства. Законът много ясно е казал, че “пътно превозно средство” е съоръжение,